Gå til innhold

Forlovelses/giftering pris ?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ja hvor mye er vanlig å spandere på en forlovelses/giftering ?

Kjæresten min er amerikansk, og der skal vist en forlovelsesring være 3x månedslønn. Er det vanlig i norge ?

Anonym poster: 731be3fa4b10ca9c7c8186d311252a63

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg hadde ikke brydd meg noe om pris så lenge den er fin. Hr ikke hørt om noen slike regler, men kanskje noen andre vet:)

Skrevet

Jeg hadde ikke brydd meg noe om pris så lenge den er fin. Hr ikke hørt om noen slike regler, men kanskje noen andre vet:)

Bryr meg egentlig ikke om pris jeg heller.. synst bare at 3månedslønner er litt vel mye å bruke på en ring, spesielt med hans inntekt.

Anonym poster: 9ea284e7a07f58a67fd5783c4c676b74

Skrevet

hvert par, hver sin smak. Vi brukte 4200 kr til sammen på begges ringer. Hadde han vurdert å bruke flere titusener av kroner, så ville jeg nekta. Vil heller reise på ferie for de pengene, eller spare til bolig. men det er oss - for noen betyr ringen enormt mye og da et det sikkert mer naturlig å legge mer penger i den :)

Skrevet

Bryr meg egentlig ikke om pris jeg heller.. synst bare at 3månedslønner er litt vel mye å bruke på en ring, spesielt med hans inntekt.

Ja, syns tre månedslønner hørtes voldsomt ut. Da ville jeg heller brukt noe av det på selve bryllupet:)

Gjest 2013 bryllup
Skrevet (endret)

Tre månedslønner kommer fra gammelt av her i Norge også, men tror absolutt de færreste følger det ;)

Endret av 2013 bryllup
Skrevet

Grunnen til at han "holder" på 3måneders regelen er at han mener at en forlovelse skal være noe man må jobbe/spare til for å få til, noe man virkelig vil ha, og har tenkt over på at det skal være en investering, derfor skal det være litt mer enn noe "lommerusk" man kan ta opp av lommeboka når som helst.

Jeg ser jo poenget, og det er en søt tanke.. men igjen, veldig mye penger også.

Skrevet

Da vi kjøpte forlovelsesringer kosta hans ca 2-3000 og min 12000. Vi bruker de samme som gifteringer. Vi ikke ha mer enn en ring.

Skrevet

Da vi kjøpte forlovelsesringer kosta hans ca 2-3000 og min 12000. Vi bruker de samme som gifteringer. Vi ikke ha mer enn en ring.

Det vi har sett på er forlovelsesring med en større diamant og flere mindre rundt, og så kjøpe et såkalt weddingband når vi gifter oss.

Det er vel heller ikke vanlig i norge ? 2 ringer altså

Skrevet

Jeg regner alt i reiser så om min kjære skulle brukt 3x månedslønnen sin på en ring til meg som ikke liker smykker noe særlig så hadde jeg følt at det var sløseri, det ville tilsvarte nesten to stk bryllupsreiser.

Men folk prioriterer forskjellig så jeg synes det er greit at andre bruker en sånn sum på en ring, jeg bare synes det er tullete med slike regler. Hvis man ikke har 3x mndslønn å avse betyr det da at man ikke kan forlove/gifte seg? Det er i tilfelle trist om inngåelse av ekteskap skal komme an på bankkontostørrelsen.

• Liker 1
Skrevet

Det vi har sett på er forlovelsesring med en større diamant og flere mindre rundt, og så kjøpe et såkalt weddingband når vi gifter oss.

Det er vel heller ikke vanlig i norge ? 2 ringer altså

Jo to ringer er helt vanlig, forlovelsesring og giftering. Jeg ble faktisk overrasket da jeg fant ut at noen bruker forlovelsesringen som giftering og. Men det er jo ingen dum ide.

Skrevet

Her jeg bor er en ring vanlig, og de er vanligvis ikke så dyre.

Anonym poster: 263031b767c1c9053c92924964e01673

Skrevet

Vi hadde to ringer hver oss, og våre gifteringer kostet 8000 kr til sammen. Det som er viktig er vel å finne en ring man liker, ikke hvorvidt den koster 3x månedslønn eller ikke?

Mvh Yvonne :heiajente:

• Liker 1
Skrevet

Forlovelsesringen min kostet 35000 og gifteringen 8000. Han bruker den samme ringen som forlovelsesring og giftering, den kostet 9000. Hvis du deler totalsummen på resten av livet så blir det ikke så stort beløp :)

Anonym poster: 98914a9c0e2a584a18958a85397df0f0

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...