Jente1996-2 Skrevet 10. januar 2013 #1 Skrevet 10. januar 2013 (endret) Hei! Jeg er en jente på 17 år. Jeg er 172 høy og veier 68 kg. Kroppen min er helt normal. Det siste året har jeg trent veldig lite, men nå i Januar begynte jeg å jogge, og har allerede merket at jeg er i litt bedre form. Det er veldig gøy! Jeg er ikke ute etter å slanke meg, er mer ute etter å stramme opp, selv om det egentlig ikke hadde gjort noe å gå ned 3-4 kg. Jeg vil si jeg er litt over gjennomsnittlig sunn. Jeg spiser helt vanlig, men spiser veldig sjelden godteri eller brus. Den runden jeg har begynt å jogge nå tar ca 18-20 minutter å jogge, og etterhvert som jeg har blitt i litt bedre form tenker jeg å jogge den to ganger per økt. Har løpt 6 ganger i år og skal straks ut for å jogge nå. Målet er å jogge fire-fem ganger i uken. Tre dager i uken gjør jeg disse øvelsene her og 50-100 knebøy (uten vekter) etter joggingen. Dette er noe jeg tror jeg greier å holde, ettersom jeg nå har et mål. Og det er å se bra ut til sommeren, har aldri tenkt noe over sommerkroppen før. Men nå har jeg fått kjæreste og skal til syden med venner i sommer.. føler det blir litt annerledes nå. Framover tenker jeg å spise som jeg pleier, men i mars skal jeg prøve å kutte ut alt som kan kalles usunt. Men så er spørsmålet, tror dere jeg kommer til å få noe utbytte av dette? Kommer jeg til å se noen forandringer tror dere? Jeg vil gjerne se litt forandringer til sommeren.. Endret 10. januar 2013 av Jente1996-2 1
AnonymBruker Skrevet 10. januar 2013 #2 Skrevet 10. januar 2013 Du kommer nok til å se litt forandringer, men etterhvert som du blir litt sterkere så vil ikke de øvelsene du gjør ha noen virkning. Du vil se mer forandring om du trener skikkelig styrke der du kan øke vektene etterhvert. Anonym poster: ae4bc8979946ca5c68f33583f73fb915
Jente1996-2 Skrevet 10. januar 2013 Forfatter #3 Skrevet 10. januar 2013 Du kommer nok til å se litt forandringer, men etterhvert som du blir litt sterkere så vil ikke de øvelsene du gjør ha noen virkning. Du vil se mer forandring om du trener skikkelig styrke der du kan øke vektene etterhvert. Anonym poster: ae4bc8979946ca5c68f33583f73fb915 Er ikke ute etter noe særlig forandring. jeg synes kroppen min er helt ok fin. kunne bare fått lårene og magen litt strammere.. så lenge jeg ser litt forandring er jeg fornøyd. 1
Gjest Daenerys Skrevet 10. januar 2013 #4 Skrevet 10. januar 2013 (endret) Du er ute i god tid (i april-mai kommer alltid de som tror det tar 1 mnd å få drømmekroppen), og du kommer nok til å se endringer Prøv Nordic hamstrings og utfall i tillegg, det tar godt på beina. Endret 10. januar 2013 av Daenerys
Wonderbitch Skrevet 10. januar 2013 #5 Skrevet 10. januar 2013 Jeg synes det høres kjempebra ut men at du kanskje kommer til å få lyst til å både løpe lengre og trene tyngre etterhvert som kroppen blir vandt til dette:-) selvom du egentlig ikke har planer om det:-)
AnonymBruker Skrevet 10. januar 2013 #6 Skrevet 10. januar 2013 100 knebøy uten vekter blir veldig kjedelig og resultatløst i lengden, da tar du heller 20 med vekter! Anonym poster: 1153a8782235264d4f7ddb9e4a6130f6 2
Tullepia Skrevet 10. januar 2013 #7 Skrevet 10. januar 2013 Hei! Jeg er en jente på 17 år. Jeg er 172 høy og veier 68 kg. Kroppen min er helt normal. Det siste året har jeg trent veldig lite, men nå i Januar begynte jeg å jogge, og har allerede merket at jeg er i litt bedre form. Det er veldig gøy! Jeg er ikke ute etter å slanke meg, er mer ute etter å stramme opp, selv om det egentlig ikke hadde gjort noe å gå ned 3-4 kg. Jeg vil si jeg er litt over gjennomsnittlig sunn. Jeg spiser helt vanlig, men spiser veldig sjelden godteri eller brus. Den runden jeg har begynt å jogge nå tar ca 18-20 minutter å jogge, og etterhvert som jeg har blitt i litt bedre form tenker jeg å jogge den to ganger per økt. Har løpt 6 ganger i år og skal straks ut for å jogge nå. Målet er å jogge fire-fem ganger i uken. Tre dager i uken gjør jeg disse øvelsene her og 50-100 knebøy (uten vekter) etter joggingen. Dette er noe jeg tror jeg greier å holde, ettersom jeg nå har et mål. Og det er å se bra ut til sommeren, har aldri tenkt noe over sommerkroppen før. Men nå har jeg fått kjæreste og skal til syden med venner i sommer.. føler det blir litt annerledes nå. Framover tenker jeg å spise som jeg pleier, men i mars skal jeg prøve å kutte ut alt som kan kalles usunt. Men så er spørsmålet, tror dere jeg kommer til å få noe utbytte av dette? Kommer jeg til å se noen forandringer tror dere? Jeg vil gjerne se litt forandringer til sommeren.. Kjempebra start! Jogging vil virkelig få deg i god form, og du vil selvfølgelig merke at kroppen blir litt strammere. Hvis du er ute etter en stram kropp så bør du fokusere på tung styrke i tillegg, det er dette som gir kroppen et gjennomført fit utseende. 100 knebøy vil ikke hjelpe deg så mye slik sett, det vil nok i stedet gjøre bena sure og gjøre det tyngre å løpe resten av uka. Du bør i stedet bruke vekter og ta 3x10 knebøy med så tung belastning som du klarer. Gjør dette etter nøye oppvarming og ha korrekt teknikk! Andre styrkeøvelser er også viktig, husk at du skal ha få repetisjoner og tung belastning - da strammer du! Lite belastning og mange repetisjoner gir deg økt utholdende styrke og det er fint det, men det strammer ikke kroppen særlig effektivt og det gjør musklene sure og tunge resten av uka. Lykke til - du er flink!
Jente1996-2 Skrevet 10. januar 2013 Forfatter #8 Skrevet 10. januar 2013 Kjempebra start! Jogging vil virkelig få deg i god form, og du vil selvfølgelig merke at kroppen blir litt strammere. Hvis du er ute etter en stram kropp så bør du fokusere på tung styrke i tillegg, det er dette som gir kroppen et gjennomført fit utseende. 100 knebøy vil ikke hjelpe deg så mye slik sett, det vil nok i stedet gjøre bena sure og gjøre det tyngre å løpe resten av uka. Du bør i stedet bruke vekter og ta 3x10 knebøy med så tung belastning som du klarer. Gjør dette etter nøye oppvarming og ha korrekt teknikk! Andre styrkeøvelser er også viktig, husk at du skal ha få repetisjoner og tung belastning - da strammer du! Lite belastning og mange repetisjoner gir deg økt utholdende styrke og det er fint det, men det strammer ikke kroppen særlig effektivt og det gjør musklene sure og tunge resten av uka. Lykke til - du er flink! tusen takk men problemet er det at jeg akkurat har meldt meg ut av treningssenteret og har ikke tenkt å begynne på noe nytt. Det er ganske tungvindt for meg å komme meg dit og jeg er jo for liten til å ha lappen
Gjest *Maja* Skrevet 10. januar 2013 #9 Skrevet 10. januar 2013 Kjøp noen manualer på et par kilo og ankelvekter. Med matte og fitnessball så er det mye bra styrke du kan gjøre hjemme. Når det kommer til jogging så er nøkkelen at du spiser lite nok så du går ned i fettprosent, men mye nok så du ikke tærer på muskelmassen. Jeg har fått veldig gode resultater av jogging. Det viktigste er at du starter forsiktig med joggingen og har sko som er tilpasset beina dine. Det er veldig belastende for beina å jogge, så om du starter for hardt er det lett å få skader.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå