Siggen! Skrevet 10. januar 2013 #1 Skrevet 10. januar 2013 Hei! Jeg har lyst til å bli politi, men har litt for dårlig i norsk sammenlagt til å være kvalifiserende. Vurderer et studieår for å få 60 studiepoeng der jeg kompenserer for norskkarakteren. Ser etter noe som ikke er for vanskelig og heller ikke for kjedelig, og lurer på om det er noen her som har tatt et studieår og har noe å anbefale? På forhånd takk for svar
Gjest WendyClear Skrevet 10. januar 2013 #2 Skrevet 10. januar 2013 (endret) Hvis det er slik at du ikke oppfyller kravet om minimumskarakter i norsk så vil ikke en økning i konkurransepoeng hjelpe. edit: oi, jeg ser at en faktisk kan ta 60 stp. ved norsk studium som "realkompetanse". Det var det ikke tidligere. Endret 10. januar 2013 av WendyClear
Siggen! Skrevet 10. januar 2013 Forfatter #3 Skrevet 10. januar 2013 Hvis det er slik at du ikke oppfyller kravet om minimumskarakter i norsk så vil ikke en økning i konkurransepoeng hjelpe. Snakker om studiepoeng, og høyere studie på høgskole/universitet som gir 60 studiepoeng eller mer kompenserer for norsk på PHS. "Søkere som kan dokumentere mer enn 60 studiepoeng høyere utdanning der undervisningsspråket har vært norsk, får godkjent norskkravet på bakgrunn av tilstrekkelig dokumentert realkompetanse i norsk språk." http://www.phs.no/Studietilbud/Bachelor/opptakskrav/norskkrav/
Gjest WendyClear Skrevet 10. januar 2013 #4 Skrevet 10. januar 2013 Snakker om studiepoeng, og høyere studie på høgskole/universitet som gir 60 studiepoeng eller mer kompenserer for norsk på PHS. "Søkere som kan dokumentere mer enn 60 studiepoeng høyere utdanning der undervisningsspråket har vært norsk, får godkjent norskkravet på bakgrunn av tilstrekkelig dokumentert realkompetanse i norsk språk." http://www.phs.no/St...krav/norskkrav/ Ja, jeg så det rett etter at jeg hadde svart. Jeg tenker at du burde velge noe som viser at du har litt kompetanse på arbeid med mennesker, men dette kan jo være vanskelig ved et årsstudium. Jeg klarer ikke å komme på så mange fag som faktisk er relevante, med tanke på at politihøyskoleutdanning i seg selv er nok for yrket, så det må jo heller bli et fortrinn for å vise modenhet og egnethet i intervjurunden.
Siggen! Skrevet 10. januar 2013 Forfatter #5 Skrevet 10. januar 2013 Ja, jeg så det rett etter at jeg hadde svart. Jeg tenker at du burde velge noe som viser at du har litt kompetanse på arbeid med mennesker, men dette kan jo være vanskelig ved et årsstudium. Jeg klarer ikke å komme på så mange fag som faktisk er relevante, med tanke på at politihøyskoleutdanning i seg selv er nok for yrket, så det må jo heller bli et fortrinn for å vise modenhet og egnethet i intervjurunden. Ja, jo, det kunne jo vært en liten fordel, men ikke noe jeg ser på som nødvendig. Vil bare få nok poeng, og så kommet på phs. Men takk for svar! Noen andre som har noen ettårsstudier å anbefale?
AnonymBruker Skrevet 10. januar 2013 #6 Skrevet 10. januar 2013 Kommer an på hvor du bor, men jeg tok et årsstudie i kommunikasjon, og det er å anbefale Alltid nyttig etter min mening. Dette var på UiA. Anonym poster: 465d9c49aa2db5410a21591b17688e03
Wolfmoon Skrevet 10. januar 2013 #7 Skrevet 10. januar 2013 Psykologi, pedagogikk, kommunikasjon, kriminologi, et språk? Konkrete forslag er jo avhengig av hvor du vil studere.
Siggen! Skrevet 10. januar 2013 Forfatter #8 Skrevet 10. januar 2013 (endret) Kommer an på hvor du bor, men jeg tok et årsstudie i kommunikasjon, og det er å anbefale Alltid nyttig etter min mening. Dette var på UiA. Anonym poster: 465d9c49aa2db5410a21591b17688e03 Jeg bor 4 mil fra UiA, så det er jo en mulighet Regner med du mener kr.sand, siden UiA i Grimstad har bare ettårs som krever utdanning fra før, tror jeg. Endret 10. januar 2013 av Siggen!
AnonymBruker Skrevet 10. januar 2013 #9 Skrevet 10. januar 2013 Jeg bor 4 mil fra UiA, så det er jo en mulighet Regner med du mener kr.sand, siden UiA i Grimstad har bare ettårs som krever utdanning fra før, tror jeg. Hvis du kommer fire mil vestfra, er vi sannsynligvis fra samme sted Ja, mente Kristiansand. Anonym poster: 465d9c49aa2db5410a21591b17688e03
Siggen! Skrevet 10. januar 2013 Forfatter #10 Skrevet 10. januar 2013 Hvis du kommer fire mil vestfra, er vi sannsynligvis fra samme sted Ja, mente Kristiansand. Anonym poster: 465d9c49aa2db5410a21591b17688e03 Østfra Er fra Grimstad
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå