Gjest Dumpagutt Skrevet 10. januar 2013 #1 Skrevet 10. januar 2013 Hei alle, poster som gjest for er ikke bruker her til vanlig. Trenger å få ut følelser og meninger fra andre, i tillegg til vennene mine. Her håper jeg på litt mer objektive kommentarer, og ikke bare "det er ikke din skyld" som mine bekjente samt ekskjæreste sier. Vi ble sammen for 1,5 år siden, og nå er det altså slutt. Et halvår sammen var alt som skulle til for at hun mistet følelsene og dumpa meg. Første halvår bodde vi hver for oss, men besøkte hverandre regelmessig. Andre halvår var hun på reise, og jeg reiste for å møte henne. Det var en god tid. Så flyttet vi til samme sted for å studere. Ikke samme leilighet, fordi vi ville ha litt privatliv også. Vi hang sammen store deler av kveldene våre, og gikk gjerne ut for å spise. Bortsett fra dette gjorde vi ikke så mye sammen, hjemme ble det tv-titting og stadig mindre sex. En periode var ikke det heller interessant for henne, men hun sa det var andre ting som førte til denne mangelen på lyst. Så, nå er det altså over. Når jeg ser tilbake på det, ser jeg at hun sendte forskjellige signaler. Nyttårsaften, julen, hver for oss. Nyttårsmeldingen var "glad i deg vennen", kjærestene var nå blitt venner. Før dette var det gjerne stille på telefon mange dager før vi hadde kontakt. Vi var begge opptatt med studiene, og jeg trodde dette var grunnen til at vi måtte ha litt tid hver for oss. At hun fikk god tid til å tenke seg om i denne perioden, som når jeg tenker etter sikkert var vår dårligste sammen, angrer jeg fryktelig på. Hva om jeg hadde vist mer interesse, gjort flere romantiske ting, vært enda mer pågående for å gjøre ting sammen.. Kanskje jeg kunne redda dette. Det var mitt nyttårsforsett å bli bedre på dette, men dessverre kom nyåret for sent.. Nå er jeg full av sorg, til tider så deprimert at jeg ikke ser lyset - men det blir nok bedre tenker jeg. Krysstanker som sier: "få henne tilbake, bli sammen igjen" dukker stadig opp, men jeg er så sikker på at dette ikke kommer til å bli noe igjen at jeg ikke tørr la tanken spire. Men hva om? Jeg er ikke sint på henne, jeg savner henne, vil bare prate og være sammen med henne. Det finnes ingen andre personer som kan fylle tomrommet i meg, og hver gang jeg ser eller snakker med en annen jente får jeg vondt. Fysisk vondt, og føler bare for å falle i et stort hull og ikke komme opp igjen. Hun selv sier jeg var helt topp å være sammen med, men at jeg fortjener noe mer. Jeg har stor respekt for henne som kan si det til meg, uten å ty til andre ting som utroskap eller la meg "oppdage" at hun ikke liker meg på samme måte lenger. I mine øyne er hun fremdeles perfekt, men blikket, klemmen og hele henne var så utrolig annerledes den kvelden det ble slutt - det var på en måte ingen nærhet, bare overfladisk sympati for meg. Vell... Nå er jeg rådvill, ser serier, spiller spill, er litt sosial for å tenke på andre ting. Men om 1, 2 eller 6 måneder, så er jeg fremdeles sikker på at jeg er forelsket i henne - og at jeg ikke har møtt noen andre som er i nærheten av å få meg til å glemme henne. Uff.. Svar eller ei, det var godt å få ut en del av det, lette litt på samvittigheten..
Slither Skrevet 10. januar 2013 #2 Skrevet 10. januar 2013 Jeg har ingen råd å komme med egentlig. Jeg vet hvordan du har det og situasjonen er uendelig kjip. Det eneste jeg kan si er at det hjelper ikke å tenke "hva hvis jeg hadde gjort noe annerledes". Antakeligvis er dette noe som hadde skjedd uavhengig om du hadde gitt henne mer oppmerksomhet eller ikke. Det er som regel summen av alle småtingene som fører til et brudd som ikke helt kan gis noe spesielt grunnlag for. Eller at hun rett og slett har mistet følelser. Er slaget helt tapt eller tror du at det hjelper å gi henne litt tid til å tenke? Du har uansett min største sympati. Brudd er alltid kjempekjipt, men jeg lover deg at det blir bedre med tiden. Kanskje du til og med finner ut at hun ikke var den rette likevel. Man har en tendens til å se litt svart på ting når man står midt oppe i det. Håper alt går bra med deg
Melkebarten Skrevet 10. januar 2013 #3 Skrevet 10. januar 2013 Utrolig trist og lese om situasjonen som du er i nå, eneste jeg kan si at det kommer til og bli bedre ( selv om det ikke føles sånn nå) Så til saken, Jeg prøvde og ta tilbake den jeg hadde kjær, det gikk ikke ble bare masse komplikasjoner og det tok enda lengre tid til og komme over henne, så la henne gå og hvis hun vil så kommer hun tilbake Noe av grunnen til at jeg tror at du fremdeles er sinnsykt glad i henne, er at hun dumpet deg mens forelskelsen din var på topp, mens hennes kanskje ikke var det, hun hadde hatt tid til og gå og tenke på diverse ting, veie den ene tingen opp mot den andre, derfor var hun kanskje mer forberedt en deg iom. at hun allerede tatt valget sitt. Mens du enda var uvitende. Du bare piner deg selv ved og tenke på hva, hvis og om. Det du er nødt til og fokusere på er *hva om* ergo fremtiden, for i fortiden er det ingenting for oss, bortsett fra minner og de kan man ikke gjøre stort med.
Gjest HeiSveis Skrevet 10. januar 2013 #4 Skrevet 10. januar 2013 Jeg er i samme situasjon selv for tiden og jeg vet hvor sykt vondt du har det. Jeg sender masse varme tanker til deg
Gjest Dumpagutt Skrevet 11. januar 2013 #5 Skrevet 11. januar 2013 Til alle, takk for tilbakemeldinger. Slither: Jeg ønsker å tro at hun kan ta meg tilbake en gang, men jeg føler at jeg ikke kan bidra med så mye for at hun skal gjøre det. Hun tror, og jeg er enig i det, at vi trenger avstand en stund. Hun sa hun gjerne ville være venn med meg etter dette. Vi har hatt noen korte samtaler på fb, og vi er enige om at vi har gode og dårlige perioder nå begge to. Jeg er bare redd for at etter denne perioden så har hun funnet seg en ny og lagt meg helt på is, og jeg fremdeles har følelser for henne som raskt vil komme tilbake med full kraft.. Ja, selvfølgelig vil jeg ha henne tilbake, no matter what.. Melkebarten: jeg tror jeg følger rådet ditt nå, lar henne gå og vi kommer nok ikke til å ha mye kontakt en periode. Etter dette håper jeg å få henne tilbake.. Jeg tror ikke vi har problemer som vil dukke opp som vi kjenner til nå, så problemene må vi ta som de kommer.. Men det er ønsketenking langt frem i tid. Vi har hatt en fin tid sammen med gode minner, håper å skape gode nye med henne i fremtiden. HeiSveis, tusen takk, sender mange i retur til deg og håper det ordner seg for oss begge
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå