Gå til innhold

Forvirrende om trening og mosjon

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg blir ganske forvirra av å lese innpå her, og om "trening" generelt.

I den ene posten så kan en skrive at hvis man hver dag "tar trappa istedet for heisen, går et par ekstra buss-stopp, går til jobb osv", så er man langt på vei med en bedre livsstil og kan hjelpe en til å gå ned i vekt.

Men samtidig- hvis en skriver at en jogger tre ganger i uka, så er det plutselig ikke bra nok med mindre man har nøye kalkulert ut hvilken prosent av makspuls man ligger på, om man har hatt sånn og sånn sving på armen mens man løper og man må jo for all del ikke løpe inne på tredemølle. det er da ikke noe trening. Også må man helst løpe 5 mil i uka.

Hvor er logikken?

Anonym poster: 639b86aec448f080d90b4abdbc1ed511

Videoannonse
Annonse
Gjest Daenerys
Skrevet

Det kommer jo an på hvilket nivå man er på. Har man ikke trent på lenge, er det å ta trappa et skritt i riktig retning. Har man startet å jogge er 3 dager i uka veldig bra. Jeg har ikke hørt noe om at man helst må løpe 5 mil i uka.

Jeg tror at så lenge man beveger seg, og ser fremgang selv, kan man gjøre litt som man vil. Man må ikke ligge i riktig pulssone, men det kan være lurt hvis man skal trene mot et spesifikt mål (et løp, mindre tid på mila osv). Det viktigste er å faktisk bevege på seg :)

Skrevet

Det kommer jo an på hvilket nivå man er på. Har man ikke trent på lenge, er det å ta trappa et skritt i riktig retning. Har man startet å jogge er 3 dager i uka veldig bra. Jeg har ikke hørt noe om at man helst må løpe 5 mil i uka.

Jeg tror at så lenge man beveger seg, og ser fremgang selv, kan man gjøre litt som man vil. Man må ikke ligge i riktig pulssone, men det kan være lurt hvis man skal trene mot et spesifikt mål (et løp, mindre tid på mila osv). Det viktigste er å faktisk bevege på seg :)

Ja det er det jeg også mener. At når man ikke er på et høyere nivå enn at man ønsker å bevege seg mer, og derav komme i bedre form og kanskje bli litt mindre, så er faktisk det at man beveger seg det viktigste.

Anonym poster: 639b86aec448f080d90b4abdbc1ed511

Skrevet

Mosjon er å ha en aktiv hverdag der en bruker beina fremfor bil, trappa fremfor heis etc.

Trening er når en får opp pulsen eller trener styrke som en blir sliten av.

Begge deler er like viktig, det beste er en kombinasjon av begge deler :)

Å løpe 5 mil i uka er noe de færreste gjør. Man må finne den balansen en selv føler en kan leve med. En livsstil som passer deg og din hverdag.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...