Gå til innhold

Forvirra nybegynner

Anbefalte innlegg

Gjest blomkvisten
Skrevet

Hei hei :-)

Nyttårsforsettet mitt i år er helt klart å få en sprek og stram kropp til sommeren, jeg er vel ikke alene om det? Planen er å gå ned ca 4-5 kilo i fett og få en mer merkert mage, armer, lår og rumpe.. Jeg har jo hørt om alle disse på gymmen som bruker proteinpulvet, men jeg har aldri helt vært noe proff på dette så har holdt med unna alt av den type hjelpemidler. Helt til i går! Jeg klarte bare ikke å dy meg når eg gikk forbi helsekostbutikken etter trening. Plukket med meg hjem en liten bøtte med noe som heter så fint som "diet meal". Bakpå boksen stod det jeg skulle blande 1 skje med pulveret i en shake og blande med 8 dl vann eller melk. Som tilsvarte ca 250 kalorier. Må helt ærlig si at dette er det verste jeg har smakt.. Så det ble til at jeg lagde meg en ny melk da.. Det fikk meg til å tenke litt.. 8 dl melk inneholder rundt 330 kalorier, å dette blandet med pulveret vil jo få en sum på 580(!!!) kalorier.. Det står klar og tydelig på boksen at shaken bør ikke erstatte et vanlig måltid, men haleluja.. 580 kalorier er jo over en tredjedel av kostlisten min for vektreduksjon for kvinner som ligger på 1500 kalorier! Tar med heller 4 skiver og blir skikkelig, skikkelig mett samtidig som jeg får i meg de samme kaloriene som om jeg hadde drukket shaken..

Tror virkelig jeg har missfostått noe her, noen som kan forklare meg hvordan dette fungerer med disse proteinshakene? :-)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Sånt er bare tullete for noobs. Det der for de som driver med heavy vekttrening som skal øke muskelmasse og holde på en allerede lav fettprosent. Sånne folk spiser opp til 3000 kalorier om dagen.

Du som bare skal endre livsstil bør holde deg til vanlig mat. Sunne råvarer som kylling, fisk, grønnsaker, grove kornprodukter, frukt, nøtter, havregryn, bær etc.

Gjest blomkvisten
Skrevet

Sånt er bare tullete for noobs. Det der for de som driver med heavy vekttrening som skal øke muskelmasse og holde på en allerede lav fettprosent. Sånne folk spiser opp til 3000 kalorier om dagen.

Du som bare skal endre livsstil bør holde deg til vanlig mat. Sunne råvarer som kylling, fisk, grønnsaker, grove kornprodukter, frukt, nøtter, havregryn, bær etc.

visste jeg måtte ha missfotstått dette.. tusen takk for svar :-)

Skrevet

Du har ikke kjøpt vanlig proteinpulver. Mitt proteinpulver består vel av ca 100-150 kcal for en "porsjon" når jeg blander med vann. Men det smaker fortsatt dritt. :P

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...