Gjest Carmelita Skrevet 13. mars 2004 #1 Skrevet 13. mars 2004 Nå har jeg så mange bøker på pensumlisten at jeg ikke gidder å kjøpe alle! Jeg kjøper de som det er en del sider i og de jeg kunne tenke meg å lese det som ikke er pensum også. Hva synes du om "tyvkopiering" og har du gjort det selv?
Windy Skrevet 14. mars 2004 #2 Skrevet 14. mars 2004 Så lenge det bare er for seg selv, så ser ikke jeg personlig noe galt i det iallefall.. Har vel ikke gjort det selv, men jeg tror ikke har behøvd å gjøre det hittil
huzky Skrevet 14. mars 2004 #3 Skrevet 14. mars 2004 Jeg har kopiert enkelte deler av pensum hvis vi bare har hatt ett eller to kapitler fra ei bok. Dette ser jeg ikke noe galt i. Dessuten mener jeg å ha hørt en gang at vi betaler Kopinor-avgift ifm. semesteravgiften, og da har man lov til å kopiere noe fra bøker...
Gjest Jentasi Skrevet 14. mars 2004 #4 Skrevet 14. mars 2004 Klart det. Kopierer helt rått. Man MÅ jo det! Men jeg kjøper en del også. Bokoman.
Amarone Skrevet 15. mars 2004 #5 Skrevet 15. mars 2004 Jeg synes det er greit, fordi det er faktisk begrenset hvor mye man har råd til å kjøpe som student. Har kopiert en del selv, men har også brukt bibliotekene på lesesalene flittig. Spart mye tid (og kopipenger!) på det. Amarone
Gjest Xavia Skrevet 15. mars 2004 #6 Skrevet 15. mars 2004 Jeg har også kopiert endel pensumbøker da. Vi var en gjeng hvor alle kjøpte ulike bøker på pensumlisten, så kopierte vi av hverandre. Har ikke dårlig samvittighet for det, selv om jeg er klar over at det ikke er lov...
liv Skrevet 15. mars 2004 #7 Skrevet 15. mars 2004 det er i teorien kunn lov å kopiere under 30 sider pr bok da men hvem bryr seg?
Gjest Poirot Skrevet 15. mars 2004 #8 Skrevet 15. mars 2004 Tyvkopiering er ikke lov. Ja, jeg har tyvkopiert plenty av pensumlitteratur.
Gjest bare lille meg... Skrevet 15. mars 2004 #9 Skrevet 15. mars 2004 Hvem gjør ikke det?? Vi fikk til og med hjelp av biblotekaren på skolen en gang! (kopimaskinen hadde hengt seg opp..) Sa ingenting ho. Av og til var det DE køene forran maskinen. Syns ikke det gjør noe i det hele tatt jeg!
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå