Gå til innhold

Hvilke primer og highlighter bruker du?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg leter etter en god primer og highlighter, har du noen å anbefale meg? :-)

Videoannonse
Annonse
Gjest Euforia
Skrevet

Synes Smashbox sin artificial light er utrolig fin :-)

Skrevet

Bruker Clarins sin "Instant Smooth Perfecting touch" som primer og elsker den rett og slett, sluttet helt med smashbox sin etter at jeg oppdaget den. Skal jeg ha litt highlighter som jeg feks legger bare fra slutten av øyebenet (ved tinningen) og ned mot øvre del av kinnbenet synes jeg BereMinerals Well-Resten er kjempefin..også ved amorbuen. Er det sommer eller jeg er brun og vil "skinne" litt mer, har jeg vært veldig glad i The Balm sin "Mary-Lou Manizer" Den siste er en pudderhighlighter, så man trenger svært lite, den fra Bare Minerals er en penn/pensel i flytende form som duses ut med figrene.

Gjest BabyBlue
Skrevet

Bruker sephora sin. Husker ikke hva den heter... super smoothing primer?

Også bruker jeg Estee Lauder sin i modern mercury. Primeren er helt grei, highlighteren er helt fantastisk :) Vurderer å kjøpe Mary Lou Manizer av the balm for en mer nøytral farge.

Skrevet

Nå bruker jeg Loreal lumi-primer, den gir ikke den typiske silikonfølelsen som jeg personlig ikke liker, men får sminken til å sitte svært godt og gir litt glød, uten at det blir over the top. Av highlight bruker jeg Loreal lumi sin "consealer" (" " siden denne er like mye consealer som touch eclait, dvs sånn ca ikke i det hele tatt, bare lysreflekterende med pittelitt farge og null dekk) og en puddervariant fra makeup mekka.

Skrevet

Jeg leter etter en god primer og highlighter, har du noen å anbefale meg? :-)

Hva er egentlig en highlighter? :rolleyes:

Anonym poster: 41a83a8d717763ee8e17fdf16d3f2510

Skrevet

Bruker Clarins sin "Instant Smooth Perfecting touch" som primer og elsker den rett og slett, sluttet helt med smashbox sin etter at jeg oppdaget den. Skal jeg ha litt highlighter som jeg feks legger bare fra slutten av øyebenet (ved tinningen) og ned mot øvre del av kinnbenet synes jeg BereMinerals Well-Resten er kjempefin..også ved amorbuen. Er det sommer eller jeg er brun og vil "skinne" litt mer, har jeg vært veldig glad i The Balm sin "Mary-Lou Manizer" Den siste er en pudderhighlighter, så man trenger svært lite, den fra Bare Minerals er en penn/pensel i flytende form som duses ut med figrene.

Tørker den fint inn i huden, og blir pudder pent over ?:)

Skrevet

Noen fler ?:-)

Skrevet

Synes Smashbox sin artificial light er utrolig fin :-)

Hvilken farge bruker du?

Gjest Euforia
Skrevet

Hvilken farge bruker du?

http://2.bp.blogspot.com/-kjFbPr4MSdo/T46ToZcNCzI/AAAAAAAAMB4/mMujVNleQsM/s1600/atqabeauty.com_smashbox_artificial_light_diffuse_05.JPG den hviteste, tror den heten diffuse? Jeg har helt melkehvit hud, så det synes ikke at jeg har tatt noe hvitt på huden. Tror jeg ville styrt unna den hviteste hvis jeg ikke var så blek, for den setter en del farge. Men den er kjempefin, får komplimenter for den ofte!

Skrevet

Tørker den fint inn i huden, og blir pudder pent over ? :)

Hei :) Vet du, nå bruker jeg ikke pudder annet enn ett helt transparent som "setting" over foundation, så jeg kan i grunnen ikke svare deg på hvordan den fungerer med pudder. Jeg er av den erfaring etter å ha forsøkt tonnevis med mineralpudder og andre slags pudder at de legger seg i linjer og porer, så jeg fant endelig en flytende foundation som funker så fint for meg, jeg får ikke den "maskefølelsen" som jeg synes jeg får med pudder, så derfor bruker jeg flytende. Men den glir lett på huden, man kan også bruke den under dagkrem eller rett på huden for å minimere linjer/porer osv. Om du ønsker kan jeg teste ut for deg om den sitter like fint med pudder som med flytende foundation, da jeg har drøssevis av pudderfoundations liggende også :) Huden blir for all del ikke klissete av den, selvom den er rimelig tykk i konsistensen og man trenger veldig lite.

Skrevet

Hei :) Vet du, nå bruker jeg ikke pudder annet enn ett helt transparent som "setting" over foundation, så jeg kan i grunnen ikke svare deg på hvordan den fungerer med pudder. Jeg er av den erfaring etter å ha forsøkt tonnevis med mineralpudder og andre slags pudder at de legger seg i linjer og porer, så jeg fant endelig en flytende foundation som funker så fint for meg, jeg får ikke den "maskefølelsen" som jeg synes jeg får med pudder, så derfor bruker jeg flytende. Men den glir lett på huden, man kan også bruke den under dagkrem eller rett på huden for å minimere linjer/porer osv. Om du ønsker kan jeg teste ut for deg om den sitter like fint med pudder som med flytende foundation, da jeg har drøssevis av pudderfoundations liggende også :) Huden blir for all del ikke klissete av den, selvom den er rimelig tykk i konsistensen og man trenger veldig lite.

Jeg har også det problemet at det meste legger seg i linjer og porer. Kan jeg spørre hvilken foundation og hvilket pudder du bruker?

Anonym poster: 530665d425ea285b13b5c7b6f5478f98

Skrevet

ingen som bruker Chanel sin? dyr primer,men drøy. Gir glød og sminken sitter hele dagen. Beste produktet jeg har prøvd.

Skrevet

Jeg har også det problemet at det meste legger seg i linjer og porer. Kan jeg spørre hvilken foundation og hvilket pudder du bruker?

Hei :) Ja, det var deilig og endelig bli kvitt det problemet, jeg lot ofte være å bruke foundations og pudder fordi jeg synes porer og linjer ble så mye mer synlige med enn uten ;)

Som primer bruker jeg som sagt Clarins sin "Instant Smooth Perfecting touch". Som foundation bruker jeg YSL "Le Teint Touchen Èclat" og som "settingpudder" bruker jeg Makeup Store sitt" tranculent compact powder". Primeren til Clarins kan du trygt legge ekstra av der du synes du har litt mer linjer/porer enn andre steder i ansiktet. Jeg er blitt helt avhengig av den.

Skrevet

Hei :) Ja, det var deilig og endelig bli kvitt det problemet, jeg lot ofte være å bruke foundations og pudder fordi jeg synes porer og linjer ble så mye mer synlige med enn uten ;)

Som primer bruker jeg som sagt Clarins sin "Instant Smooth Perfecting touch". Som foundation bruker jeg YSL "Le Teint Touchen Èclat" og som "settingpudder" bruker jeg Makeup Store sitt" tranculent compact powder". Primeren til Clarins kan du trygt legge ekstra av der du synes du har litt mer linjer/porer enn andre steder i ansiktet. Jeg er blitt helt avhengig av den.

Takk for svar :)

Har hørt mye bra om denne primeren til Clarins. Jeg har lest et sted at man må skynde seg å ha på foundation rimelig fort etter primeren, slik at primeren ikke tørker først. Stemmer det?

Skrevet (endret)

Har hørt mye bra om denne primeren til Clarins. Jeg har lest et sted at man må skynde seg å ha på foundation rimelig fort etter primeren, slik at primeren ikke tørker først. Stemmer det?

Bare hyggelig:) Hmm, jeg har faktisk ikke merket noe til det. Jeg tar den som regel på etter et serum jeg bruker istedenfor dagkrem, og så legger jeg primer på øyelokkene (urban decay) så kan jeg godt surre rundt og smøre kropp osv jeg før jeg fortsetter med foundation..den tørker liksom ikke sånn at den blir tørr, synes den bare gjør huden glatt :) Så nei, jeg har ikke merket noe til at jeg må skynde meg med den hehe :)

Endret av Memena
Skrevet

Jeg bruker mineral pudder, og føler også at jeg får en slags maske. Ser ut som jeg har masse sminke på huden:-S ja det hadde vært fint :-D

Anonym poster: 233dc2a833e1602ca0d76cfb49a46f18

Skrevet
:lillesky: bruker primer fra BareMinerals - er kjempefornøyd
Skrevet

Det kommer litt an på hvordan konsistens du ønsker på primeren. Konsistens på foundation kan påvirke primerens prestasjoner, så til informasjon bruker jeg True Match flytende foundation fra Helena Rubinstein.

Sephora sin HD Microperfecting Primer er utrolig god, men jeg har ikke funnet den i Norge. Den har en myk og god ansiktskrem-aktig konsistens. Primeren fungerer godt sammen med sminke, og er drøy.

Smashbox sin photo finish mener jeg er oppskrytt. Konsistensen er myk og silkeaktig, og det er riktig at det ser ut som man har visket bort noen av ujevnhetene i huden kun ved å ha på primer. Problemet for min del var at jeg opplevde at den ikke fungerte så godt med sminke. Den trakk til seg mye foundation som gjorde at jeg måtte bruke mer foundation enn vanlig, i tillegg er den lite drøy. Synes også den kjentes billig ut, og alt i alt var den like bra som Vitas billig-primer som koster under 100-lappen.

Selv sverger jeg til Kanebo Sensai Smoothing Water Make-up Base. Som navnet tilsier har denne en konsistens som minner om vann, noe som gjør den veldig enkel å fordele i ansiktet. Jeg opplever også at jeg med denne primeren trenger mindre foundation enn med mer kremete primere, uten at jeg er sikker på hva som gjør det. Primeren sitter godt og er nokså drøy. Jeg kommer til å kjøpe den igjen neste gang, og det blir da mitt 5. kjøp av samme primer.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...