AnonymBruker Skrevet 9. januar 2013 #1 Skrevet 9. januar 2013 Det er ingen tvil om at skjønnhet er høyt verdsatt i verden. Og da spesielt for kvinner. Menn ønsker helst en vakker dame. Damer som ikke er pene blir latterliggjort i media hele tiden. Mer enn menn virker det som. En kvinne uten skjønnhet er det noe trist over. Selv om hun er topp-politiker. Eller styrtrik. Eller supersmart. Det er ofte "feil" ved utseendet som angripes når hun blir kritisert. F.eks. Marte Michelet, eller Sylvia Brustad. Hvordan klarer kvinner som ikke har fått skjønnhetens nådegave å leve med dette? Kan man være lykkelig som lite pen? Anonym poster: 91cb0c092f5168214afd1e2c0b7b4bf4
Testosteron Skrevet 9. januar 2013 #2 Skrevet 9. januar 2013 (endret) Ja. Man kan soleklart være lykkelig som lite pen. Lykke handler om hvordan man har det med seg selv (inne i seg). Endret 9. januar 2013 av Testosteron 1
AnonymBruker Skrevet 10. januar 2013 #3 Skrevet 10. januar 2013 Man kan jo være lykkelig om man ikke ser ut som de ''originale skjønnhetene''.Saken er vell den om man er lett påvirkelig til å tro at man er stygg, fordi man ikke ser ''slik'' ut. Men så vil jeg spørre igjen; Hvem bestemmer hva som er pent eller ikke? Jeg blir ikke sett på som over gjennomsnittet pen. Samtidig så syns jeg alle jenter ser helt like ut for tiden. Ihvertfall de som følger moten og det som er ''in''. Har mange ganger hatt problemer med å se forskjeller. Anonym poster: 72f0e36f543c67fb25eac3d46ac50bf0 2
Gjest Euforia Skrevet 10. januar 2013 #4 Skrevet 10. januar 2013 Denne skal jeg følge med på. Interessant tråd.
AnonymBruker Skrevet 10. januar 2013 #5 Skrevet 10. januar 2013 Det handler ikke om at man er født pen eller stygg. De færreste er pene uten å anstrenge seg for å se pene ut. Toppolitikere prioriterer å bruke tiden sin på andre ting enn å dolle seg opp foran speilet, og det skal vi alle være glade for. Takk og lov for at noen vier livene sine til de viktige jobbene her i landet. Selvfølgelig kan man være lykkelig uten at "pen" er det første ordet folk bruker for å beskrive en. Hver sine interesser. Anonym poster: 6707cc67837b9fa078513ab14359f129 3
AnonymBruker Skrevet 10. januar 2013 #6 Skrevet 10. januar 2013 De fleste er pene etter mitt syn ihvertfall. Dere kan trøste dere med at det "eneste" som kreves av dere er skjønnhet. Det er ingen menn som krever at kvinnene skal ha høy utdannelse, være selvsikre, være en klippe, være smarte, være utadvendte, ha god psykisk helse osv osv. Det er da noe. Anonym poster: a47978032714edee62039fbd5b6c6344
Gjest Darthoven Skrevet 10. januar 2013 #7 Skrevet 10. januar 2013 (endret) Hva mener du, ts, at kvinner som ikke er pene skal gjøre med det? Hvordan klarer de å leve med det, spør du. Hva er alternativet? Deppe over det resten av livet? Vie livet til skjønnhetsoperasjoner (som bare gjør deg styggere), eller bare ende livet her og nå, og slippe den forferdelige ydmykelsen? De aller fleste mennesker med over marginal hjernekapasitet klarer jo å finne seg et annet menneske som setter pris på dem selv om de ikke er spesielt vakre. Mange mennesker er ikke spesielt vakre, men de lever da gode liv for det. De har interessante jobber, en flott partner, fine barn, en spennende jobb kanskje, hobbier, kanskje til og med i større grad enn de vakre som bare seilet igjennom ungdomsårene og voksenlivet på utseendet sitt. Sier ikke at ikke vakre mennesker også kan ha givende og interessante liv, men det utelukker da heller ikke at mindre pene mennesker kan oppnå det samme. På samme måte som vi andre, mer eller mindre vakre, med tiden aksepterer hvordan vi selv ser ut på tross av at vi kanskje har skavanker vi også. Hvordan takler folk med sinnsykt masse fregner livet? Hvordan takler skalla menn livet? Hvordan takler de med liten penis livet? Hvordan takler overvektige livet? Hvordan takler de med manboobs livet? Hvordan takler kvinner med små pupper livet? Hvordan takler de korte livet? Hvordan takler kjempehøye kvinner livet? Vel..man bare gjør det, og gjør det beste ut av det. Hva er alternativet? Edit; Jeg forstår at eksemplene kanskje var litt rare..spesielt de om pupper. De kan selvsagt fjernes eller forstørres. Men mange velger bare å leve med dem som de er. Noen bryr seg ikke, noen sliter litt med det sikkert, men for de aller fleste går det helt fint. Endret 10. januar 2013 av Darthoven 2
AnonymBruker Skrevet 10. januar 2013 #8 Skrevet 10. januar 2013 De fleste er pene etter mitt syn ihvertfall. Dere kan trøste dere med at det "eneste" som kreves av dere er skjønnhet. Det er ingen menn som krever at kvinnene skal ha høy utdannelse, være selvsikre, være en klippe, være smarte, være utadvendte, ha god psykisk helse osv osv. Det er da noe. Anonym poster: a47978032714edee62039fbd5b6c6344 Selvsagt stilles det flere krav til en kvinne enn at hun er pen. Hva slags planet lever du på? Jeg synes du undervurderer menn her. Anonym poster: cc7e73b44459d7b4aba73e6d40c239e4 1
Cupcake92 Skrevet 10. januar 2013 #9 Skrevet 10. januar 2013 (endret) Jeg syntes mye av skjønnheten kommer innenfra. Jeg vet at det er veldig klisje å si. Men jeg har venninner som ved første øyekast kanskje ikke er de du ville snudd deg etter på gaten, men når man blir kjent med dem er de ordentlig vakre. Personligheten stråler igjennom. Og de er fantastiske mennesker, som kommer til å få et godt liv. Jeg vil heller være mindre pen og være et godt menneske, enn å være vakker og dum som et brød. Nei. Jeg sier ikke at alle pene mennesker er dumme. Men jeg skjønner virkelig ikke hvorfor det å være vakker for alle er noe å hige etter. Det står mye respekt av de menneskene som har kommet seg dit de er idag uten å bruke utseende. For det er jo sånn, vakre mennesker har lettere for å komme seg høyt opp i systemet. Uansett hvordan du ser ut vil det alltid være mennesker som finner deg vakker. Bedre å være vakker for det ene mennesket du elsker, enn å være vakker for hele verden men aldri oppleve ekte kjærlighet. Og før noen vrir det jeg sier rundt, selvfølgelig kan vakre mennesker også oppleve ekte kjærlighet. Endret 10. januar 2013 av Cupcake92 2
Tibbie Skrevet 10. januar 2013 #10 Skrevet 10. januar 2013 Dette stemmer! Har alltid visst dette, men det i underbevisstheten. Har ikke helt tenkt over det. Hver høytid og helger jeg besøker familien min, bruker vi å spille et spill hvor man skal gjette kjendisen. Ofte, ofte, ofte kommer de med beskrivelser lik denne: "skiskyting! Hun stygge!", mens med menn nevner de mer hva de har gjort, hvem de er gift med, alder ol.". Kim Kardashian og Britney Spears får MYE mer drittsnakk om utsèendet enn f. eks. Kevin James og Ben Stiller. Har faktisk aldri hørt noen en gang kommentere utsèendet til de sistenevnte. Selv om både Kim og Britney begge er mye vakrere enn gutta, er det de som får svi! 2
Miley Cyrus Skrevet 10. januar 2013 #11 Skrevet 10. januar 2013 Menn ønsker helst en vakker dame. Damer som ikke er pene blir latterliggjort i media hele tiden. Jaha? Og da er det fordi de ikke er pene da eller?
Tibbie Skrevet 10. januar 2013 #12 Skrevet 10. januar 2013 Dere kan trøste dere med at det "eneste" som kreves av dere er skjønnhet. Det er ingen menn som krever at kvinnene skal ha høy utdannelse, være selvsikre, være en klippe, være smarte, være utadvendte, ha god psykisk helse osv osv. Det er da noe. Anonym poster: a47978032714edee62039fbd5b6c6344 Det tror jeg ikke stemmer. Jeg tror menn er veldig opptatt av damer med hjerne og som kan vise omsorg (det siste er vitenskapelig bevist). Om jeg var "dum", tror jeg at færre menn hadde vist interesse for meg. Kanskje ikke på bylivet, men i hverdagen.
Tibbie Skrevet 10. januar 2013 #13 Skrevet 10. januar 2013 Jaha? Og da er det fordi de ikke er pene da eller? Jepp
humalla Skrevet 10. januar 2013 #14 Skrevet 10. januar 2013 Jeg mener utstråling er skjønnhet, egentlig..
Miley Cyrus Skrevet 10. januar 2013 #15 Skrevet 10. januar 2013 Jepp Eksempler? Du er sikker på det ikke var for noe de hadde gjort eller sagt da?
Tibbie Skrevet 10. januar 2013 #16 Skrevet 10. januar 2013 Eksempler? Du er sikker på det ikke var for noe de hadde gjort eller sagt da? Helt sikker. Ok, her er noen eksempler på kvinner som har blitt omtalt i media kun på grunn av utsèendet. "Britney Spears har stygg hud og cellulitter!", "Kirstie Allie legger på seg", "Sånn ser de ut uten sminke!", Kim Kardashians kjole passer ikke kroppsformen og bør slanke seg"... Jeg kan vell egentlig nevne i fleng
Miley Cyrus Skrevet 10. januar 2013 #17 Skrevet 10. januar 2013 Helt sikker. Ok, her er noen eksempler på kvinner som har blitt omtalt i media kun på grunn av utsèendet. "Britney Spears har stygg hud og cellulitter!", "Kirstie Allie legger på seg", "Sånn ser de ut uten sminke!", Kim Kardashians kjole passer ikke kroppsformen og bør slanke seg"... Jeg kan vell egentlig nevne i fleng Ja, men det er noe annet. I åpningsinnlegget står det at "Damer som ikke er pene blir latterliggjort i media hele tiden." Noen eksempler på det?
Tibbie Skrevet 10. januar 2013 #18 Skrevet 10. januar 2013 Ja, men det er noe annet. I åpningsinnlegget står det at "Damer som ikke er pene blir latterliggjort i media hele tiden." Noen eksempler på det? Er det ikke det eksempler på det jeg har kommet med, da? Tenker du på sånn "ha-ha-mediaoppmerksomhet"? Sånn àla karikaturer av Susan Boyle? Oj, der hadde jeg visst enda et eksempel, gitt
Djungelvrål Skrevet 10. januar 2013 #19 Skrevet 10. januar 2013 Jeg har tatt meg selv i syns synd på slike jenter/kvinner. Jobber med et par, men så tar de så til de grader igjen i personlighet (både negativt og positivt) at jeg glemmer hele utseendet. Det blir også feil å syns synd på dem, det er ikke sikkert de selv ser på seg seg som mindre pene.
Miley Cyrus Skrevet 10. januar 2013 #20 Skrevet 10. januar 2013 Er det ikke det eksempler på det jeg har kommet med, da? Tenker du på sånn "ha-ha-mediaoppmerksomhet"? Sånn àla karikaturer av Susan Boyle? Oj, der hadde jeg visst enda et eksempel, gitt Det er forskjell på å være pen i utgangspunktet og å ikke være det.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå