AnonymBruker Skrevet 9. januar 2013 #1 Skrevet 9. januar 2013 Vi har dessverre fått beskjed om at en av våre nærmeste har noen få år igjen av livet. Til tross for geografisk avstand, har vi jevnlig hatt besøk av hverandre i årene som har gått, men pga sykdommen vil dette snart være umulig for vår kjære. Vi trives her vi bor, like i utkanten av en by, -vi har ingen familie i nærheten, men mange venner. Nå har mannen i huset ytret ønske om flytting til nærområdet hvor en del av vår familie bor, slik vi og barna får være mest mulig med vår kjære før døden kommer. Forskjellen på bosted er som by og bygd. Jobbutsiktene er helt ok. Mannen ville antagelig fått en bedre jobb, men jeg tror jeg ville gått ned i lønn. Økonomisk ville vi klart oss bra, siden det er billigere å bo der. Jeg føler meg veldig usikker. Er redd for å miste de gode vennene jeg har fått, og samtidig er jeg redd for at om vi selger her, så kommer vi aldri til å flytte tilbake igjen senere... Barna trives her, og vil trives der også. Deres "favoritter" i familien bor på den andre plassen. Hva ville dere gjort? (Ps: er litt redd for at om vi flytter, så blir det forventet at vi skal flytte igjen til en annen bygd, hvis andre slektninger blir dødsyke,....) Anonym poster: f86933a22b6d125b0b19048cfcc96d13
AnonymBruker Skrevet 9. januar 2013 #2 Skrevet 9. januar 2013 Måtte være forelderen min eller forelderen til partner for at jeg skal være villig til å flytte. Slutter ikke jobben, tar med ungene over halve landet, kjøper hus på nytt sted pga "Tante Olga" Anonym poster: 253b06dba6f55b26685d7d15b9b6ce11 5
Gjest Yellow Taxi Skrevet 9. januar 2013 #3 Skrevet 9. januar 2013 (Ps: er litt redd for at om vi flytter, så blir det forventet at vi skal flytte igjen til en annen bygd, hvis andre slektninger blir dødsyke,....) Jeg var helt med på hva du skrev helt til dette siste avsnittet. Hva i alle dager??? Det må være den særeste bekymringen jeg noen gang har hørt om!!
AnonymBruker Skrevet 9. januar 2013 #4 Skrevet 9. januar 2013 Jeg var helt med på hva du skrev helt til dette siste avsnittet. Hva i alle dager??? Det må være den særeste bekymringen jeg noen gang har hørt om!! Dessverre så er det ikke utenkelig med nær familie spredt rundt omkring. Vi har fått servert andre sære ting fra den kanten, så det er en høyst reell bekymring. (Det er der familien med dårligst helse bor. Selve plassen er lite attraktiv) Ts Anonym poster: f86933a22b6d125b0b19048cfcc96d13
AnonymBruker Skrevet 9. januar 2013 #5 Skrevet 9. januar 2013 Dessverre så er det ikke utenkelig med nær familie spredt rundt omkring. Vi har fått servert andre sære ting fra den kanten, så det er en høyst reell bekymring. (Det er der familien med dårligst helse bor. Selve plassen er lite attraktiv) Ts Anonym poster: f86933a22b6d125b0b19048cfcc96d13 Hvor mye "nær" familie har dere? Dere har vel bare foreldrepar og det utgjør to enheter? Anonym poster: 253b06dba6f55b26685d7d15b9b6ce11
AnonymBruker Skrevet 10. januar 2013 #7 Skrevet 10. januar 2013 For foreldrene våre ville jeg helt klart vurdert det, men for min del blir det vanskelig ettersom de er skilt og bor i hver sin ende av landet. De er like gamle og i samme helsetilstand. For en kortere sykdomsperiode ville jeg nok flyttet, men ikke for godt, for plutselig blir den andre også syk. Uansett vil jeg måtte reise langt, så da kan vi like gjerne bli her. Samboers foreldre bor ca midt i mellom der mine bor, men ser egentlig ikke for meg at han ville bedt om at vi flyttet, han ville nok heller bare reist dit oftere. Hans foreldre er yngre enn mine, men ved litt dårligere helse. Hvor mange år det snakk om da? Sikkert vanskelig å si, men er det 2-3 år eller 5-10 år? For førstnevnte er det jo mulig å leie ut der dere bor nå, kanskje til og med be om permisjon fra jobb (og jobbe de andre stedet), så er det lettere å flytte tilbake. Jeg ville nok gjort det klart at dersom dere ikke trives veldig godt ønsker du at dere flytter tilbake så snart det er mulig. Innen da vil jo ungene, og kanskje dere, ha fått et nytt nettverk, så det må man bare se på når den tid kommer. Anonym poster: 2a724b841b3bc4b016d733b048a78237 1
HvittHus Skrevet 10. januar 2013 #8 Skrevet 10. januar 2013 Nei jeg hadde ikke utsatt ungene for en slik påkjenning. Det er hardt for unger å flytte fra sitt etablerte miljø selv om det som regel går greit. Da ville jeg heller ha brukt ferier, fridager ol til å besøke den syke, evnt flyttet den syke til oss. 2
Gjest Doh Skrevet 10. januar 2013 #9 Skrevet 10. januar 2013 Det ville jeg ikke gjort. Og det virker ikke som om du har spesielt lyst heller. Om det hadde vært noen måneder ville jeg muligens vurdert å ta permisjon fra jobben, men når det er snakk om år får man heller bare bruker ferier ol hos denne personen som en annen her skriver. Man kan ikke bare gi opp hele livet sitt for dette. 2
Wit1 Skrevet 10. januar 2013 #10 Skrevet 10. januar 2013 Jeg ville ikke gjort det... Da heller besøke den syke oftere i en periode. Mine foreldre bor på en helt annen kant av landet enn oss, og jeg ville ikke flyttet dit hvis de ble syke. Det er her vi har vårt hjem og vårt nettverk.
Furstina Skrevet 10. januar 2013 #11 Skrevet 10. januar 2013 Jag skulle inte ha flyttat med det som enda anledning. Jag skulle inte heller ha velat att en barnfamilj gjorde det för mig om det var jag som var dödssjuk. Att rycka upp en familj från sin etablerade bostad för att spendera extra tid med mig? Och lägga det på mitt samvete? Visst hade jag gärna velat att de var nära, men inte att hela familjen bröt upp pga min dödliga sjukdom. Jag skulle också försökt åka och hälsa på så mycket som möjligt i ferier, på helger och liknande i stället. 1
Gjest Funky Punk Skrevet 10. januar 2013 #12 Skrevet 10. januar 2013 Jeg ville ikke flyttet kun pga sykdom i familien. Tror ingen i min familie vill tillatt at jeg flyttet nærmere dem kun pga sykdom heller. Ville heller satset på å holde bedre/mer kontakt ved å komme jevnlig på besøk, skrive brev, sende bilder, videoprat på f.eks Skype osv
Gjest nordy Skrevet 10. januar 2013 #13 Skrevet 10. januar 2013 Om det er snakk om foreldrene ville jeg flyttet! Også for barna er det fint at de kan få nærkontakt med besteforeldrene! For deg er det snakk om kanskje 2-3 år, men for personen er det resten av livet!
AnonymBruker Skrevet 10. januar 2013 #14 Skrevet 10. januar 2013 Takk for alle tilbakemeldinger! Til deg som lurte på om vi har mange i nær familie, så er det så enkelt at det ene foreldreparet er skilt i tillegg til at vi har mange søsken. Jeg har kikket litt på finn.no for å se hva som finnes av hus og jobber på den andre plassen. Det jeg fant var bare deprimerende. Her vi bor nå kan jeg velge og vrake blant spennende jobber, mens der borte vil jeg mest sannsynlig ende opp med en jobb jeg er overkvalifisert til. Å flytte den syke er ikke ett alternativ. Jeg heller mot å bli boende her, mens mannen vil flytte. Ts Anonym poster: f86933a22b6d125b0b19048cfcc96d13
AnonymBruker Skrevet 10. januar 2013 #16 Skrevet 10. januar 2013 Ville overhode ikke flyttet. Velg heller tid med permisjon, og hva med de andre søskene? Kan ikke de også ta ansvar? Anonym poster: 4b240ce2dcc1cb97710c4ffee25226cb
AnonymBruker Skrevet 10. januar 2013 #17 Skrevet 10. januar 2013 Ville overhode ikke flyttet. Velg heller tid med permisjon, og hva med de andre søskene? Kan ikke de også ta ansvar? Anonym poster: 4b240ce2dcc1cb97710c4ffee25226cb Det er ikke snakk om noe ansvar, men ett ønske om å ville tilbringe mest mulig tid med en person vi er glad i Permisjon og ferier blir mer aktuelt for meg tror jeg. Anonym poster: f86933a22b6d125b0b19048cfcc96d13
Vera Vinge Skrevet 10. januar 2013 #18 Skrevet 10. januar 2013 Jeg hadde aldri flyttet om det var lite sannsynlig å finne en jobb jeg ville trives i. Mtp hvor mye tid man bruker på jobben, skulle det mye til at jeg bevisst hadde satt meg i en situasjon jeg trodde jeg ville mistrives i.
AnonymBruker Skrevet 10. januar 2013 #19 Skrevet 10. januar 2013 Jeg sitter med inntrykket av det er noe som ikke helt stemmer. At det er noe du unnlater å fortelle. Fordi når du skriver at familien forventer at du skal flytte rundt til forskjellige bygder etterhvert som de dør, så er noe som virker helt fucka med familie forholdet ditt. Anonym poster: 253b06dba6f55b26685d7d15b9b6ce11 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå