Gå til innhold

Hvordan vet man?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Lurer fryktelig på en ting, ung og uerfaren som jeg er (er over 20, men dog..) Hvordan vet man at man elsker noen? Noen som greier og sette ord på det?

Eventuelt komme på en diagnose til meg? Denne personen og jeg startet med en veldig god kjemi, det var nesten sånn at folk trodde vi var kjærester. Jeg fant ut at vedkommende bare var ute etter vennskap, men vi fortsatte og prate bra sammen og slikt.

Jeg tror vi er følelsesmennesker begge to og trekker oss litt tilbake om ting går oss litt i mot.

Vi har gått mye fram og tilbake med hverandre, vi har perioder der vi har super kjemi og andre ganger snakker vi knapt sammen når vi sees.

Jeg har likt personen ganske lenge nå. Jeg har allikevel vært litt fram og tilbake, blitt litt småbetatt av andre. Men av en eller annen grunn faller jeg alltid tilbake på denne personen.

Jeg tenker på vedkommende hele tiden, jeg ser om han ikke har det bra. Og om han ikke har det bra, får jeg nesten fysisk vondt i hjertet mitt. Jeg snur hele verden min opp ned for han. Og jeg ville gått gjennom ild og vann for han. Jeg drømmer ofte om han om natta. Jeg ser virkelig en sånn fyr som han som min framtidige ektemann. Hver gang jeg tror jg er over han, og jeg ser han igjen, faller jeg som en flue...

Noen som kjenner seg igjen? Elsker jeg han? Eller er det bare en forelskelse?

Anonym poster: d426fb76a9f5935c0231cea6a8861a83

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Jeg tenker at hvis du må sette spørsmålstegn bak om du elsker han, så gjør du kanskje ikke det. Jeg vil si du bare vet det, når du gjør det. Om du er forelsket, kan bare du vite. :)

Anonym poster: 1738abab50908c262ca2c70da11964af

Skrevet

Det at man har lyst til å gjøre alt for en person trenger ikke å bety at man elsker personen. Jeg har mistolket slike følelser tidligere og innser nå pga erfaringer at det jeg følte var lysten til å elske og behovet for å ta vare på noen for å få bekreftelse om at jeg betyr noe.

Jeg har følt at jeg elsket, men de følelsene jeg har hatt har vært bygd opp på en illusjon om hvem personen jeg elsket kunne bli og ikke hvem han var.

Men kan elske mange, også venner, familie og kjærester. Den følelsen er trygg og god og ubetinget.

AnonymBruker
Skrevet

Godt poeng! :) Jeg er definitivt forelsket! ;)

Hva med når man ikke helt klarer å forklare, ting bare kjennes riktig? Sånn foreksempel når man er intime med hverandre (vi har vært det også, all the way..) og det bare kjennes så riktig og perfekt? :/

Nå spør jeg kanskje dumt, men har lite erfaring med kjærester og slikt, så er litt nysgjerrig på forskjellen på å være forelsket og å elske noen. :)

Anonym poster: d426fb76a9f5935c0231cea6a8861a83

Skrevet

Forelskelsen er den tiden før man får dypere og genuine følelser som da utvikler seg til at man elsker noen. Før-elskelse!

Skrevet

Du er helt klart forelsket :)

Om du elsker han, kan bare du svare på dessverre.. Og tro meg; når du gjør det, så VET du det!

Skrevet

Ett litespørsmål her..

Jeg har en fyr som gjør ALT for å bli sammen med meg.. Han selv mener han allerde elsker meg ( kjent hverandre 3 mnd) og visste fra det sekundet han så meg, at han elsker meg, han mener selv han aldri har hatt slike følelser før .. Hvor sannsynlig er dette egentlig? Aldri opplevd noe lignende.. Mest sannsynlig er han vel bare DØDsforelska eller?

Anonym poster: d1776243294cb669b796362a19c98434

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...