Kapteinen Skrevet 9. januar 2013 #1 Skrevet 9. januar 2013 Grunnet en god del dårlige avgjørelser fra min side trenger jeg 30 studiepoeng for å komme a jour med lånekassen, og jeg har derfor meldt meg som enkeltemnestudent ved UiO. De ledige emnene legges ut nå på fredag og jeg ville blitt veldig takknemlig dersom de finnes noen klokke hoder dere ute som kunne anbefaler et lett emne eller to. Jeg kvalifiserer ikke for noen av de fagene som er relevante for meg da jeg ennå ikke har R1+R2 (tenkt bli ingeniør.) Er derfor ute etter 3 enkle emner hvor man har så få innleveringer og så lite oppmøte som mulig sånn at jeg kan jobbe isteden og forhåpentligvis beholde takket over hodet. Som sagt, takker for alle råd
AnonymBruker Skrevet 9. januar 2013 #3 Skrevet 9. januar 2013 Kan du si litt om hva som kommer enkelt for deg? Er du sterkest til å memorisere ting, eller er du mer av den resonnerende typen? Genrelt vil jeg si at det finnes mange greie innføringsfag på 1000-nivå, men det kommer selvsagt an på evner og bakgrunnskunnskap. Noen sliter der andre leker! Og stiller du noe krav om å prestere bra, eller vil du bare stå? Anonym poster: 5ba690c15b5f985c8bcfdbb6303a8af1
AnonymBruker Skrevet 9. januar 2013 #4 Skrevet 9. januar 2013 Er et fag i astronomi som skal være ganske enkelt. Det beste er nok å ta fag du interesserer deg for. Anonym poster: 7fde60b5ea1cbfe72cd9d4652fe8cfc1
Gjest hva som helst Skrevet 9. januar 2013 #5 Skrevet 9. januar 2013 Her er vel det letteste jeg har greid å finne så langt: http://www.uio.no/studier/emner/hf/imk/MEVIT1300/index.xml Ingenting obligatorisk, kun 3 dagers hjemmeeksamen.
Kapteinen Skrevet 10. januar 2013 Forfatter #6 Skrevet 10. januar 2013 Tusen takk for svar så langt exphil og exfac? Hadde tenkt ta exphil, men ble litt skremt etter å ha lest en av eksamensoppgavene. Exfac går over vårsemesteret finner jeg ikke. Kan du si litt om hva som kommer enkelt for deg? Er du sterkest til å memorisere ting, eller er du mer av den resonnerende typen? Genrelt vil jeg si at det finnes mange greie innføringsfag på 1000-nivå, men det kommer selvsagt an på evner og bakgrunnskunnskap. Noen sliter der andre leker! Og stiller du noe krav om å prestere bra, eller vil du bare stå? Anonym poster: 5ba690c15b5f985c8bcfdbb6303a8af1 Er nok flinkest til å memorisere og er bare ute etter å stå, bryr meg ikke om karakter. Er et fag i astronomi som skal være ganske enkelt. Det beste er nok å ta fag du interesserer deg for. Anonym poster: 7fde60b5ea1cbfe72cd9d4652fe8cfc1 Dette kanskje? Interesser meg for astronomi og populær vitenskap, men 6 timers undervisning i uken (2 av dem gruppetimer) virket litt mye (pluss da får man jo litt ekstra ansvar ovenfor gruppen.)
Strixvaria Skrevet 10. januar 2013 #7 Skrevet 10. januar 2013 SVEXFAC03 http://www.uio.no/studier/emner/sv/sv/SVEXFAC03/ SV-exfacen går hvert semester, og den er veldig, veldig grei. Usikker på om du kan få seminarvarianten siden du søker som enkeltemne (mest populær), men den ville jeg gått for om jeg var deg. Det er ikke obligatorisk oppmøte på seminarene, nemlig, unntatt på de to prøvene. Det betaler seg, da du med seminarvariant og beståtte prøver (avkrysning - ikke vanskelig overhodet) får en 4 timers eksamen hvor du kan velge bort spørsmål i begge delene, i stedet for selvstudiumsvarianten hvor du har en 5 timers eksamen hvor du må svare på alle spørsmål. Dog tror jeg egentlig ikke selvstudiumsvarianten er så veldig mye verre, men det er uansett en liten pris å betale for å kunne velge bort oppgaver på eksamen Ellers vil jeg tipse om at majoriteten av emnene innenfor statsvitenskap på bachelornivå ikke har seminar - kun 8-10 forelesninger ila hele semesteret + en 4 timers eksamen 1
Kapteinen Skrevet 10. januar 2013 Forfatter #8 Skrevet 10. januar 2013 SVEXFAC03 http://www.uio.no/st...v/sv/SVEXFAC03/ SV-exfacen går hvert semester, og den er veldig, veldig grei. Usikker på om du kan få seminarvarianten siden du søker som enkeltemne (mest populær), men den ville jeg gått for om jeg var deg. Det er ikke obligatorisk oppmøte på seminarene, nemlig, unntatt på de to prøvene. Det betaler seg, da du med seminarvariant og beståtte prøver (avkrysning - ikke vanskelig overhodet) får en 4 timers eksamen hvor du kan velge bort spørsmål i begge delene, i stedet for selvstudiumsvarianten hvor du har en 5 timers eksamen hvor du må svare på alle spørsmål. Dog tror jeg egentlig ikke selvstudiumsvarianten er så veldig mye verre, men det er uansett en liten pris å betale for å kunne velge bort oppgaver på eksamen Ellers vil jeg tipse om at majoriteten av emnene innenfor statsvitenskap på bachelornivå ikke har seminar - kun 8-10 forelesninger ila hele semesteret + en 4 timers eksamen Tusen takk, da tar jeg iallfall dette
AnonymBruker Skrevet 10. januar 2013 #9 Skrevet 10. januar 2013 Dettekanskje? Interesser meg for astronomi og populær vitenskap, men 6 timers undervisning i uken (2 av dem gruppetimer) virket litt mye (pluss da får man jo litt ekstra ansvar ovenfor gruppen.) faget er nesten som å lese illustrert vitenskap. Anonym poster: 39ce65aa2b71bfde214272454d360af1
La Luna Skrevet 10. januar 2013 #10 Skrevet 10. januar 2013 Hvis du tar exphil i seminarvarianten så er det veldig enkelt.
AnonymBruker Skrevet 10. januar 2013 #11 Skrevet 10. januar 2013 Jeg synes STV1300 Komparativ politikk 1 og STV1510 Nordic Politics var veldig greie. Både forelesninger og kollokvier er frivillige. Jeg synes det var interessant, men siden det ikke er relevant for deg har du kanskje bedre ting å gjøre. Da er det bare å lese greit til eksamen og løse de tidligere eksamensoppgavene. Anonym poster: f331cd83f621dcb74e00f1a31a2256b0
Kapteinen Skrevet 10. januar 2013 Forfatter #12 Skrevet 10. januar 2013 Jeg synes STV1300 Komparativ politikk 1 og STV1510 Nordic Politics var veldig greie. Både forelesninger og kollokvier er frivillige. Jeg synes det var interessant, men siden det ikke er relevant for deg har du kanskje bedre ting å gjøre. Da er det bare å lese greit til eksamen og løse de tidligere eksamensoppgavene. Anonym poster: f331cd83f621dcb74e00f1a31a2256b0 Takk, Nordic Politics så interessant ut . Noen som har erfaringer fra "Innføring i Samfunnsgeografi"?
AnonymBruker Skrevet 11. januar 2013 #13 Skrevet 11. januar 2013 Takk, Nordic Politics så interessant ut . Jeg likte det veldig godt. Litt tørt om regional-/kommunalpolitikk, men veldig interessant når det ble belyst forskjellene i Nordens EU- og militærpolitikk. I tillegg merket jeg at de få nordmennene i klassen hadde en stor fordel, ikke bare språklig, men det er jo mye lettere å forstå vårt partisystem når vi bor her. Satt ved siden av en som så forvirret ut en hel forelesning fordi han ikke skjønte begrepene left og right eller red and blue i politikken. Relativt lite og kompakt pensum. Anonym poster: f331cd83f621dcb74e00f1a31a2256b0
Kapteinen Skrevet 11. januar 2013 Forfatter #14 Skrevet 11. januar 2013 Etter 20 nervøse "raska-på-før-jeg-kjølhaler-deg-ditt-elendige-modem" minutter fikk jeg alle ønskene mine oppfylt: exphil, svexfac og innføring i samfunnsgeografi (bare undervisning på tirsdager ) Stor takk til alle som har svart 1
Strixvaria Skrevet 11. januar 2013 #15 Skrevet 11. januar 2013 Grattis Håper du blir fornøyd! Fikk du seminar i exphil og exfac? 1
Kapteinen Skrevet 12. januar 2013 Forfatter #16 Skrevet 12. januar 2013 Grattis Håper du blir fornøyd! Fikk du seminar i exphil og exfac? Takk, det håper jeg og Seminar kunne jeg få Men etter å ha googlet i det lange og det breie Fant jeg ut at selvstudium er mer min greie Jeg er ikke så glad i diskusjoner, prøver, menneskelig interaksjon(!) og sånn. Jeg hører mer hjemme i min egen verden, helt på egen hånd.
Wolfmoon Skrevet 12. januar 2013 #17 Skrevet 12. januar 2013 Mange av eng1000 emnene er veldig greie,og siden mye pensum på høyere nivå på mange fagområder er på engelsk, er det fint å bli vant til å lese engelsk.
AnonymBruker Skrevet 12. januar 2013 #18 Skrevet 12. januar 2013 Litt på siden, men hvordan blir man emnestudent på UIO? Kan man bli det som realkompetansesøker nå dette semesteret f.eks? Anonym poster: dfd4a5b41876fc72486e2116429d6c3a
Kapteinen Skrevet 13. januar 2013 Forfatter #19 Skrevet 13. januar 2013 (endret) Litt på siden, men hvordan blir man emnestudent på UIO? Kan man bli det som realkompetansesøker nå dette semesteret f.eks? Anonym poster: dfd4a5b41876fc72486e2116429d6c3a Her står det litt av hvert om å være enkeltemnestudent Men realfagkompetanse er ikke nevnt Du må nok kontakte administrasjon Dog det ikke vil hjelpe i din situasjon Du er nok for sen til denne striden Fristen for å registrere seg som søker gitt ut for 9 dager siden Endret 13. januar 2013 av Kapteinen
AnonymBruker Skrevet 14. januar 2013 #20 Skrevet 14. januar 2013 Å ja.. jaja fra høsten da. Men takk for svar Kapteinen og lykke til på veien. Anonym poster: dfd4a5b41876fc72486e2116429d6c3a
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå