Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei

Lurer på hvordan man kan utdanne seg til å bli gullsmed, etter videregående? Altså ikke få svennebrev fra videregående, men søke seg inn på skole når jeg ha fått studiekompetanse?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Google er din venn :)

page=utdanning"'>http://www.gullsmed.no/index.php?page=utdanning

Dette viser hvordan man utdanner deg gullsmed på videregående, ikke etter. Jeg har studiekompetanse men vil bli gullsmed

Gjest Sitrondrops
Skrevet

Gullsmed er et vgs fag. Hvis ikke må du nok gå i lære hos en gullsmed for så å gå opp til fagprøve.

Skrevet

Dette viser hvordan man utdanner deg gullsmed på videregående, ikke etter. Jeg har studiekompetanse men vil bli gullsmed

Du kan vel fremdeles ta gullsmed og få fritak i de andre fagene. I Valle var det er kun første året som også hadde andre vanlige vk1 fag, de to andre årene var som om man var lærling bare at man tok det på skole i stedet for (jeg gikk der, mulig de har gjort endringer siden den gang). Plus skolen er privatskole og er vel en ren gullsmedskole alle årene uten at jeg vet dette sikkert. Eventuelt kan du vel gå i lære, men da må du kanskje ta flere år enn om du hadde gått skole. Det enkleste er å ta kontakt med skolene. :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...