Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Gutten jeg liker har en ekskjæreste. De var sammen i tre år før de slo opp i høst. Tre år er ganske mye med tanke på at vi kun er atten år gamle. Selv har jeg ingen tidligere forhold.

Jeg tenker så mye på alt de har gjort i løpet av tre år. Alt de har utforsket og opplevd, både intimt, men også alt av konserter, kinoturer, roadtrips, Danmarkreiser, sommerkvelder, overnattinger. De var hverandres første. De har sagt de elsker hverandre. Og selv om det nå er slutt og han er helt ferdig med henne, så plager dette meg.

"Har han tatt med henne opp hit også?" "Har han vist henne det trikset også?" "Har han fortalt henne den samme vitsen?"

Hvordan kan man uansett slutte å elske noen etter så lang tid? Han hevder han mistrivdes den siste tiden de var sammen, men likevel så synes jeg det er vanskelig å tro at man bare kan slutte å elske noen. Jeg har jo som sagt ikke opplevd kjærlighet før.

Jeg tenker også en del på eksen hans. Det var han som slo opp. Og jeg har snoket og stalket litt, det er åpenbart at hun fortsatt liker ham. Dikt om kjærlighetssorg på profilbildene sine og sånt. Og så er det alle de gamle bildene av de to sammen. Bilder hvor han har kommentert ting som "Du er så pen, frøken". Han kaller meg frøken også.

Jeg tenker på det konstant og jeg blir gal!

Anonym poster: ef7ed7d0d1c8e6c125f5c51dc5701df7

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Alle mennesker har en fortid, vanskelig å finne seg noen uten en.

Han er ikke sammen med henne lengere, men deg. Nå må du slutte å bruke energi på exen hans, og heller fokusere på å skape nye minner sammen med han. Det er en grunn til at det ble slutt mellom dem må du huske. :biggrin:

Skrevet

Du kommer ikke utenom at kjæresten din har hatt et liv før deg og at han har hatt gode opplevelser også. Han har opplevd mye, vært på ferier, konserter etc som han sikkert opplevde som gode sammen med den kjæresten han hadde da. De fleste av oss opplever jo mange ting som gode der og da.

Hvis vi skal slutte å glede oss, nyte eller oppleve fordi et forhold kan ta slutt og en ny partner kan komme til å sørge over det vi har opplevd så begrenser vi oss selv. Det kjæresten din opplevde, opplevde han i den sammenheng han var i da. Nå er han i en annen sammenheng, og opplevelsene kan ikke bli de samme, rett og slett fordi han er sammen med et annet menneske.

Det vi opplever med et annet menneske er ikke det samme som å ha sett en film eller smakt på en matrett. Det vi opplever med et annet menneske blir til i det vi er sammen med et annet menneske.

• Liker 2
Skrevet

Å kjære vene... Du høres ut som et mareritt av en kjæreste.. Vil du virkelig være det? Får han vite om disse tankene dine, kan det godt hende at han skyver deg fra seg.

Som hun over her sier, alle har en fortid. Det har du også.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg ville rett og slett styrt unna. Når man får fast forhold i en alder av 15 år, så former dette en person veldig i de tre åra. Selvfølgelig kan det gå, men de fleste erfarene/voksene folka vet at den første eksen betyr veldig mye, og alle husker første ex. Klart en person kan komme over exen, men i en alder av 18 tviler jeg veldig sterkt på at han er ute etter noe seriøst. Vil han ha noe seriøst, så finner han alltid tilbake til første dame. Vent til han har blitt noen år eldre isåfall. Men imellomtiden finner du deg en annen en som er bedre ;)

Anonym poster: b9981ea555c6ec4233f3d458f7f75742

AnonymBruker
Skrevet

Samtidig må jeg si at du er litt gal :P Sett deg i hans situasjon. En dag kommer du til å være den erfarne, som har hatt deg med folk, og dannet minner med. Hvilke gutter vil ha deg da, når du har hatt en annen gutt mellom beina i utallige ganger i senga i alle vinkler og posisjoner?

Dann deg heller dine egne minner og ikke syns synd på deg selv.

Anonym poster: b9981ea555c6ec4233f3d458f7f75742

• Liker 2
Gjest LineaAlba
Skrevet

Har aldri tenkt på ungdomskjæresten min etter det ble slutt. Ble de sammen da de var 15, så har de forandret seg så mye i løpet av de årene at de sikkert ikke har så mye til felles lenger. Det er jo fint at han har lært seg hvordan det er å være sammen med noen? Jeg tror hvertfall at det medfører en del fordeler for deg at han har hatt en kjæreste før deg.

• Liker 2
Gjest Awzm me
Skrevet

Hallo!! Tenk heller på hvordan hun må ha det nå "forteller han det han fortalte meg til henne" "kaller han henne for de samme tingene" "elsker han henne mer enn meg" i og med at hun fortsatt liker han.

Kjærlighet har ingen livsgaranti, og om han mistrivdes den siste delen av forholdet så skal det ikke så fryktelig mye til før man bare mister følelsene.

Og tro meg, hvis du fortsetter å være så hysterisk som du er over dette, og han vet om det, så kommer han nok til å mistrives i dette forholdet også

Skrevet

Jeg kan fremdeles huske min første kjærlighet. Ingenting slår den. Men det var også fordi jeg var 14 år og hadd så mye hormoner, følelser, usikkerhet og alt tenårene bringer med seg. Alt blir så intenst og følelsene er på høygir.

Nå var vi riktignok ikke intime med sex, men jeg ELSKET han! Trodde jeg.

Da det ble slutt hadde jeg kjærlighetssorg i over 3 mnd. der jeg ikke spiste, sov eller hadde et liv. Det var grusomt og tortur. Alle disse tingene husker jeg som om det var i går.

Kan ikke huske å ha hatt så mye følelser siden. Har heller aldri hatt mer enn den ene kjærlighetssorgen.

Nå er jeg gift og jeg elsker virkelig mannen min. Jeg hadde selvsagt intense følelser for han i starten og sommerfugler osv, og han er den jeg vil dele resten av livet med. Og selv om jeg har glemt de andre eksene så er den første kjærligheten noe som er med meg resten av livet.

Det er ikke noe en kan være sjalu på. En følelse en en gang hadde for et annet menneske. Det er med på å forme deg til den personen en utvikler seg til å bli.

Typen din dumpet henne og er sammen med deg. Hun vil alltid være hans første kjærlighet, akkurat som han er din.

Om du en gang skulle treffe en annen og falle hodestups så er jo ikke eksen noe du vil tenke på. Men minnene vil en jo alltid ha.

Det er en del av deg. Akkurat som all annen livserfaring.

Slutt å henge deg opp i det. Du plager bare deg selv og det kan etterhvert ødelegge forholdet. Neste type du får vil mest sannsynlig også ha en eks. Ta tak i det nå og la fortid være fortid.

Skrevet

Jeg hadde det på nøyaktig samme måte :/ Bortsett fra at han angret på at han hadde gjort det slutt.. Han fortalte det til meg før vi ble sammen. I starten av forholdet vårt kunne jeg ikke gjøre noenting uten å lure på om de hadde gjort det samme, om hun gjorde det bedre osv.

Eneste rådet jeg kan gi deg er å ta tiden til hjelp. Det fungerte for meg :) (tok litt ekstra tid da familien hans stadig kalte meg hennes navn , og ikke la skjul på at de savnet henne).

Lag nye minner. Reis til steder du vet han ikke har vært, gå på restauranter du vet han ikke har besøkt. Skulle dere gjøre noe som de to har gjort sammen før, så vil det alikevel bli en annen opplevelse med deg. han er forelsket i deg nå.

Nå er hun borte fra tankene mine. Jeg vet det er meg han elsker og vil tilbringe fremtiden med. dessuten var han en ganske annen da han var sammen med henne. En forandrer seg masse på 3 år i den alderen.

Ble forresten ganske overasket da kjæresten min fortalte at han var sjalu på fortiden min. jeg som ikke hadde hatt noen langvarige forhold engang! :) men jeg hadde hatt noen korte forhold og en del flørter. Nå er vi begge kvitt sjalusien og nyter tiden med hverandre til det fulle :)

• Liker 1
Gjest Lille-pus
Skrevet

TS,

Les hva Havbris skriver.

Og så vil be deg tenke denne tanken; Han ville ikke være den personen han var da han valgte deg dersom det ikke hadde vært for det han opplevde sammen med henne.

Det mennesket han ble av forholdet med henne, det er det menensket som forelsket seg i akkurat deg.

Man er aldri det samme mennesket når man går ut av et forhold som man var da man gikk inn.

Han er ikke den samme nå som han var da han opplevde det du bekymrer deg sånn for.

Han opplever det for første gang med deg. Ingen gang er lik med et nytt menneske.

• Liker 1
Gjest Amazing Cunt Wig
Skrevet

Dette høres ikke sunt ut!

Skrevet

Ts: dere er ikke sammen, men du tenker sånne sjalusitanker alikevel? Vi har ekser og blir ekser, det er sånn livet er for de fleste. Bare godta det, ellers blir kjærestelivet veldig unødvendig vanskelig. Kronisk sjalusi er et helvete for alle og dit vil du ikke.

Anonym poster: 1fe1a9912125f8093ea59eaae5b6e92b

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...