Gå til innhold

Gutt og Jente - ny nettside for ungdom om sex og sånt

Anbefalte innlegg

Skrevet

En kristenbasert nettside om sex, samliv, kropp, ungdomstiden osv. Den ble opprettet i dag. Har kikket litt rundt og er meget skeptisk til deres råd og meninger. Tror ikke svarene deres hjelper ungdommen så mye.

De mener blant annet at onani kan bli et slags rusmiddel. Og at homofili så og si ikke eksisterer (om man leser mellom linjene). Og siden deres er ekteskap kun mellom mann og kvinne (ikke helt oppdatert altså).

Ville dere ha anbefalt en slik side til deres barn og unge?

http://www.guttogjente.no/

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Man velger jo selv om man vil bruke den eller ikke. Jeg tipper kristne ungdommer vil sette pris på den i alle fall. Det er sånn de ser verden, og det er faktisk veldig greit å få svar basert på den troen man har.

Anonym poster: e393b8aee10597452a073604494b0521

• Liker 1
Gjest 2013 bryllup
Skrevet (endret)

En kristenbasert nettside om sex, samliv, kropp, ungdomstiden osv. Den ble opprettet i dag. Har kikket litt rundt og er meget skeptisk til deres råd og meninger. Tror ikke svarene deres hjelper ungdommen så mye.

De mener blant annet at onani kan bli et slags rusmiddel. Og at homofili så og si ikke eksisterer (om man leser mellom linjene). Og siden deres er ekteskap kun mellom mann og kvinne (ikke helt oppdatert altså).

http://www.guttogjente.no/

Tror nok ikke den siden er ment på deg, da du er uenig i det den sier. Men for kristen ungdom er det bra at siden er blitt til, fordi det generelt har vært dårlig info om disse temaene i kristne menigheter.

Endret av 2013 bryllup
  • Liker 2
Skrevet (endret)

?

Endret av forståelsesfull
Gjest Ny gjest
Skrevet

Tror nok ikke den siden er ment på deg, da du er uenig i det den sier. Men for kristen ungdom er det bra at siden er blitt til, fordi det generelt har vært dårlig info om disse temaene i kristne menigheter.

Ja, skkert kjempebra for kristne ungdomar som feks er homofile. Dette vil nok vere veldig til hjelp for dei.

Skrevet

Men burde ikke den infoen som blir gitt være oppdatert og riktig? All ære til dem som vil gi våre barn info om sex, samliv, kropp, ungdomstiden osv, men våre barn, kristne, muslimer, ateister, heterofile, bifile, homofile, transeksuelle eller hva det måtte være, de fortjener da vel riktig og god info, og ikke info som er farget av enkelte menneskers tro og personlige meninger?

• Liker 5
Skrevet

Men den siden gir fortsatt dårlig info fordi rådene der er i liten grad faglig, mest ideologisk begrunnet, og det er de ikke ærlige på.

• Liker 2
Skrevet

hah... nei.

• Liker 4
Gjest 2013 bryllup
Skrevet

Jeg ser veldig godt kritikken, men infoen er ment å være farget av kristent ståsted, det er jo hele poenget med siden. Det som er politisk riktig og god info finner man lett med et enkelt søk på google, det er nok av nettsider som har dette som mål. :)

Skrevet

Jeg ville ikke anbefalt siden verken til egne eller andres barn.

Jeg ser også at helsepersonell har advart mot denne siden, enda en grunn til å forbigå den i stillhet (når det gjelder anbefalinger, altså).

:heks:

• Liker 1
Skrevet

http://www.guttogjente.no/vent-pa-meg/

syns den var veldig fin. Jeg har ikke levd i renhet, men fikk jeg velge på nytt, hadde jeg gjort det.

Les den i betraktning at livet er et speilbilde av det åndelige.

Anonym poster: 570e3cd5145357c82acd42065c83c5c0

Skrevet

Jeg ser veldig godt kritikken, men infoen er ment å være farget av kristent ståsted, det er jo hele poenget med siden. Det som er politisk riktig og god info finner man lett med et enkelt søk på google, det er nok av nettsider som har dette som mål. :)

Ikke noe problem med et kristent ståsted. Men å fare med direkte løgn blir feil. Å si at man ikke bør ha sex før man har giftet seg er greit, men å samtidig si at ekteskapet kun er mellom en mann og en kvinne er direkte feil. Det blir som å lære noen barn at 2 x 4 = 6, selv om det egentlige svaret er 8. Man bør klare å fremme sitt kristne ståsted og meninger uten å måtte ty til løgner.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...