Gå til innhold

Gir du sex? Nekter du sex pga uenighet?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

I forhold, vel og merke.

Jeg merker på flere av venninnene mine, de i alderen 25-26 og gjerne yngre, at det ofte er snakk om å ikke ha sex med mannen i forholdet deres hvis han har gjort noe som opprører kvinnen.

Altså, jeg var hos en venninne og hun hadde en samtale med kjæresten sin. Han er uenig i noe hun ber ham om, og da sier hun "neivel, men da blir det ikke sex i kveld".

Jeg kommenterte ikke det, jeg spurte et par andre venninner om hva de mener om slikt, og de sier at de av og til har nektet mannen sex for å straffe ham.

Er det bare jeg som synes det er helt ulogisk og bak mål? Har de dritdårlig sex og bare ligger der mens mannen herjer av seg og får orgasme?

Når jeg har sex med typen så får jeg masse nytelse ut av det, hadde aldri i verden nektet OSS sex bare fordi vi hadde en uenighet eller noe mellom oss, så deilig som det er :)

Er det utbredt, i allefall blant yngre kvinner, å gi sex, bruke sex for å få viljen osv?

Anonym poster: f4d02ea43adb060d5fd5537e9474d309

• Liker 2
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er utpressing, og er totalt uetisk i mitt hode.

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Nekter ikke sex, men krangler vi så får jeg ikke lyst på han på den måten, noe som fører til at jeg ikke er i humør til å ha sex. Og da gidder jeg ikke ha sex, bare for å ha det.

Anonym poster: 70d2334c5074eabd63dd069f20c7ef3b

• Liker 35
AnonymBruker
Skrevet

Igjen ser vi at kvinner tar utgangspunkt i at sex er noe de GIR til mannen, og at det er mannen som FÅR.

I mine øyne er dette latterlig og for meg hadde dette vært døden i et forhold fra dag 1. Sex er noe man har SAMMEN. Man gir og tar i mot og nyter begge to.

Voksne og modne mennesker er i stand til å ikke blande sex inn i f.eks. krangling. Hadde min partner nektet å ha sex ene og alene pga at jeg gjorde noe hun ikke var enig i, hadde jeg gått på dagen. Fullstendig uakseptabelt. Men først og fremst umodent og ynkelig.

Det er selvsagt noe annet at man mister lysten til sex fordi man har hatt en heftig krangel. Da har man ikke sex fordi man selv ikke kjenner lysten. Jeg snakker her om der begge har lyst på sex, men den ene nekter å ha sex for å straffe partneren.

Anonym poster: 16bb4bb5ba38710d62f6700b7fce069d

• Liker 7
Skrevet

Nekter ikke sex, men krangler vi så får jeg ikke lyst på han på den måten, noe som fører til at jeg ikke er i humør til å ha sex. Og da gidder jeg ikke ha sex, bare for å ha det.

Enig med AB.

Jeg gir heller aldri sex, jeg har sex fordi jeg har lyst til å ha sex.

• Liker 4
Skrevet (endret)

Slik oppførsel anser jeg som et tegn på at de er for umodne for et seriøst forhold.

Endret av Tabris
  • Liker 4
Skrevet

Igjen ser vi at kvinner tar utgangspunkt i at sex er noe de GIR til mannen, og at det er mannen som FÅR.

I mine øyne er dette latterlig og for meg hadde dette vært døden i et forhold fra dag 1. Sex er noe man har SAMMEN. Man gir og tar i mot og nyter begge to.

Voksne og modne mennesker er i stand til å ikke blande sex inn i f.eks. krangling. Hadde min partner nektet å ha sex ene og alene pga at jeg gjorde noe hun ikke var enig i, hadde jeg gått på dagen. Fullstendig uakseptabelt. Men først og fremst umodent og ynkelig.

Det er selvsagt noe annet at man mister lysten til sex fordi man har hatt en heftig krangel. Da har man ikke sex fordi man selv ikke kjenner lysten. Jeg snakker her om der begge har lyst på sex, men den ene nekter å ha sex for å straffe partneren.

100% einig.

Skrevet

Vennligst ikke generaliser dette til noe kvinner mener. Som du ser så er det ingen her i tråden som støtter en slik tankegang.

• Liker 6
Skrevet

Vel... jeg "gir" ikke sex. Sex er noe vi har sammen.

Har vi vært veldig uenige så forsvinner den nærheten vi må ha for å kunne ha sex. Altså da føler jeg meg ikke nær han på den måten, og da får man jo ikke lyst på sex før man har ordnet opp i uenigheten.

• Liker 8
Skrevet

I forhold, vel og merke.

Jeg merker på flere av venninnene mine, de i alderen 25-26 og gjerne yngre, at det ofte er snakk om å ikke ha sex med mannen i forholdet deres hvis han har gjort noe som opprører kvinnen.

Altså, jeg var hos en venninne og hun hadde en samtale med kjæresten sin. Han er uenig i noe hun ber ham om, og da sier hun "neivel, men da blir det ikke sex i kveld".

Jeg kommenterte ikke det, jeg spurte et par andre venninner om hva de mener om slikt, og de sier at de av og til har nektet mannen sex for å straffe ham.

Er det bare jeg som synes det er helt ulogisk og bak mål? Har de dritdårlig sex og bare ligger der mens mannen herjer av seg og får orgasme?

Når jeg har sex med typen så får jeg masse nytelse ut av det, hadde aldri i verden nektet OSS sex bare fordi vi hadde en uenighet eller noe mellom oss, så deilig som det er :)

Er det utbredt, i allefall blant yngre kvinner, å gi sex, bruke sex for å få viljen osv?

Anonym poster: f4d02ea43adb060d5fd5537e9474d309

Samme tenker jeg - sexen må være temmelig dårlig (hvertfall for kvinnens del) dersom det koster henne så lite å bruke sexnekt for å få viljen sin. Skikkelig patetisk måte å 'vinne' krangler på. At man ikke vil ha sex mens man krangler er så klart greit - men å dra den der "åååå, du er så dum - det blir hvertfall ikke noe på deg i kveld!" skriker bare 'dramaqueen' for meg. Stakkars mann.

• Liker 1
Gjest Raindrops
Skrevet

Jeg kunne ikke nektet om jeg så hadde hatt lyst. For det første ville det blitt tatt som en utfordring, og for det andre er jeg alt for lett å overtale.

Men det finnes situasjoner der jeg ikke vil ha sex, og der det kanskje kan oppfattes som en form for straff. Hvis det ligger en nylig krangel der, eller jeg har blitt skikkelig såret av noe, så er ikke sex på toppen av listen. Spesielt ikke sex med den personen jeg føler har såret meg. Men det er på ingen måte en bevisst handling i den forstand at jeg sitter å pønsker ut en straff. Da hadde jeg funnet på noe langt bedre.

Jeg har i grunn ikke hørt om kvinner som faktisk gjør slike ting i virkeligheten, bare på tv og kg.

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet

:takke: KORREKT!

Anonym poster: 734cfabbe33fee5748e298f8921416ef

Skrevet

Sex er ikke noe jeg gir, sex er noe vi har sammen fordi vi har det godt sammen. Sex er ikke noe forhandlingskort eller virkemiddel for avstraffelse. Jeg er ikke for straffeprosedyrer i et forhold. Er vi uenige så trekkes ikke fravær av sex inn som en trussel. Trusler hører ingen sted hjemme i et forhold og kvinner som holder på slik er skadelige for seg selv.

• Liker 4
Gjest Valiumsjunkie
Skrevet

Jeg får ikke lyst til å ha sex om vi er uenige, og GIR sex? Er mannen som GIR meg sex!!!! :frustrert::kjempesinna::rope::kjefte:

• Liker 1
Skrevet

Jeg tror venninnen din tullet? Er hvertfall veldig morsomt å spøke om :fnise:

• Liker 1
Skrevet

Jeg kan også finne på å si sånt men det er jo bare tull.. har sagt det foran andre også, det er jo bare noe man ler av..hallo. Ikke ta alt så alvorlig:P

Forøvrig har jeg ikke lyst til å ha sex når vi krangler, men det er ikke "sexnekt" for å straffe ham.

AnonymBruker
Skrevet

Motsatt her, spennende amper sex etter krangler. Tror ikke egentlig jeg har hørt om noen som faktisk har sex-nekt i forholdet sitt. Folk har vel sex når de har lyst på det!

Anonym poster: 0ec280d786548b9c3fca4dea076412ad

AnonymBruker
Skrevet

Nei ikke noe sexnekt i denne gården. Kan tulle med det når vi er sammen med venner eller alene, som feks ''får jeg ikke den siste sjokoladen er det kun jeg som blir å rope på gud i kveld;)'' Jeg er uansett for glad i sex til å kunne nekte kjæresten tilgang altså :P

Anonym poster: edb82840ff169d8bdd1f7f838a9da3cd

Skrevet (endret)

Sexnekt ville jo bare ramme meg selv og jeg blir snytt for et nummer!

Endret av Havbris
  • Liker 2
Skrevet

Ute i den virkelige verden så tenker jeg at veldig mange kvinner gir sex for å få slutt på mas og sure miner.

Dette er helt sikkert det normale og vanlige scenarioet.

Om det alltid er så veldig smart er en annen sak.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...