AnonymBruker Skrevet 9. januar 2013 #1 Skrevet 9. januar 2013 Dere som ikke har tv og ikke barn, hva gjør dere på fritiden? Skal prøve å kutte ut tv men trenger tips til noe annet å gjøre. Så, hva gjør dere? Anonym poster: 9ff2373c6956aecbfd94f4cc2804211c
AnonymBruker Skrevet 9. januar 2013 #2 Skrevet 9. januar 2013 Vi har hunder, så bruker en del av tiden til å kose, trene og gå tur med de. Ellers leser vi bøker, prater sammen, gjør husarbeid og sitter litt på pc. Hender også at vi ser på en dvd-film. Selv om vi ikke tar inn tv-signaler, har vi altså beholdt selve tven. Den er bare ikke midtpunktet i stuen lenger - har stuet den bort på et annet rom istedet Nå som vi har vært uten tv-titting i over halvannet år, skjønner jeg ikke hvordan vi hadde tid til å se på tv før. Savner det overhodet ikke Anonym poster: 13f56415a3bbcf5c7dc65a6d02213eba 1
blabla- Skrevet 9. januar 2013 #3 Skrevet 9. januar 2013 Har på musikk istedet! Abonnerer på tv2's webtv iblandt, hvis det er noe spesielt jeg vil se på. NRK og tv3/viasat har gratis webtv:) 1
AnonymBruker Skrevet 9. januar 2013 #4 Skrevet 9. januar 2013 SVTplay (svensk tv) har også gratis tv. Ellers diskuterer man på kvinneguiden. Surfer nett, diskuterer politikk og andre meningsløse ting. Tja. Skriver dagbok. Går tur (uten hund). "Henger med venner". Og sånn går nå dagan. Anonym poster: 9e8a42490d979bb61146b5b4047c611d
frøkna Skrevet 9. januar 2013 #5 Skrevet 9. januar 2013 Bruker pcen del, leser, lager mat, er med venner
Athene Skrevet 9. januar 2013 #6 Skrevet 9. januar 2013 Jobber en del overtid jevnt over, trener nesten hver dag, har aktiviteter med venner eller kjæresten de fleste dager i uka, lager sunn mat fra grunnen, baker, surfer på blogger og nettaviser. Generelt - gjør alt mange "ikke har tid til". Har jeg lite jobb og ikke får trent leser jeg en bok, eller laster ned en serie. (Har tv, men bruker den nesten ikke>
Gjest Gaby Skrevet 9. januar 2013 #7 Skrevet 9. januar 2013 Surfer, leser, strikker, går tur, lager mat, ser serier på nett eller dvd..
LA14 Skrevet 9. januar 2013 #8 Skrevet 9. januar 2013 Var uten TV i ca 2 år. Og gikk bra det. DVD samlingen ble en del større, men d ble også boksamlingen og bladhaugen Pc'n ble jo brukt en del da. Har barn, men bare annen hver uke.... så d ble spilt spill med barne. Både brett spill og tv spill. ( Tv spillene ble også flittig brukt i barn fri ukene også ) Var mere ute og fant på ting...besøkte venner, gikk turer, strikket, sydde.leste Hemmm...kanskje vi skal prøve oss uten Tv igjen ???!!!
AnonymBruker Skrevet 9. januar 2013 #9 Skrevet 9. januar 2013 Brettspill og annen lek, lage gode måltider fra bunn, radio, tv med innebygd DVD spiller i enkelte tilfeller. Anonym poster: 3e6632758f6570efbf8d44ebd6afbc54
Gjest Wei Wei Skrevet 10. januar 2013 #10 Skrevet 10. januar 2013 Jobber overtid hjemmefra, går turer, sitter på netter, hører på radio mens jeg lager mat, ser på film og tvprogram online, skyper med venner og familie, drar på besøk...
tiriel Skrevet 11. januar 2013 #11 Skrevet 11. januar 2013 var uten tv abonement i 2år, eneste gangen vi savnet signalene var i julen men heldig vis har nrk gratis nett-tv så vi fikk med oss både hovmesteren og askepott Når vi ikke hadde alle kanalene å bla igjennom ble det mye mer tid til å være sosial sammen, lage mat sammen, gå turer, gå på kafe, høre på musikk eller rett og slett bare sitte å prate
Gjest Gaby Skrevet 11. januar 2013 #12 Skrevet 11. januar 2013 Det beste med å ikke ha tv-kanaler, er at man slipper all reklamen. Når jeg nå er på besøk hos andre hvor tv'n står på hele tiden, blir jeg fullstendig gal av all den masete reklamen! Det er en vanvittig støy, alle burde prøve å leve uten en stund. 7
Gjest Funky Punk Skrevet 11. januar 2013 #13 Skrevet 11. januar 2013 Det beste med å ikke ha tv-kanaler, er at man slipper all reklamen. Når jeg nå er på besøk hos andre hvor tv'n står på hele tiden, blir jeg fullstendig gal av all den masete reklamen! Det er en vanvittig støy, alle burde prøve å leve uten en stund. Skikkelig uting å ha på TV'n når man har besøk da Har PVR dekoder så slipper reklamen da jeg tar opp alt jeg vil se, og dermed kan hoppe over reklamen Var uten TV et par år. Det var på den tiden hvor man heller ikke kunne se særlig TV på internettet. Da lastet jeg ned filmer og kjøpte filmer som jeg så på data'n. Leste mye mer gjorde jeg også. Eller bare satt og koste meg med kryssord og radio i flere timer. Gjør det samme i dag også, men bare litt mindre av det
Strixvaria Skrevet 11. januar 2013 #14 Skrevet 11. januar 2013 Leser bøker, ser filmer på macen (evt. kobler på storskjerm og leker minikino), går på butikken (så å si hver eneste dag - da kommer man seg hvertfall ut og får en pause fra lesing + at jeg synes det er utrolig morsomt å titte på alle de fine matvarene de har i den store Ica-butikken og tenke på all den gode maten jeg kan lage, haha), og så kan jeg lett bruke noen timer på å lage ordentlig god middag - det trenger ikke være dyrt, men det å gjøre ting i et behagelig tempo, ta det med ro og nyte freden, kanskje med litt musikk i bakgrunnen mens jeg lager mat.. Leser pensumbøker, nettaviser fra alle verdensdeler og ståsteder, eller finner en stooor tekopp og setter meg ved skrivepulten og bare nyter stillheten. Herlig. Jeg liker at det er stille og fredelig jeg da, kjenner jeg slapper ordentlig av når jeg er i den fine, lille leiligheten min, og det ikke er noen TV-støy, folk som dundrer i trapper, eller noen som stresser hit og dit. Litt sanctuary-like.. 1
fruBeist Skrevet 12. januar 2013 #16 Skrevet 12. januar 2013 Brettspill, foto, male bilder, kjøre tur. Geocaching. Kona er glad i sopp-bær-fisketurer og. Vi har vert uten tv i snart fire år. Ser en del på nett, både NRK, youtube og nå netflix Det kommer neppe noen tv i hus igjen på mange år, om noen sinne. Men pc'n er stor tidstyv den og...
Zakuro Skrevet 12. januar 2013 #17 Skrevet 12. januar 2013 Jeg tegner, maler, litt diverse hobby-greier, skriver til brevvennene mine(godt å få andre ting enn regninger i posten!), spiller sjakk, leser... Så skriver jeg mye på data, og redigerer bilder, vide og lyd. Spiller også en del sjakk over nettet med kompisen min i England:) Skype er jo et must^^,
Anglofil Skrevet 13. januar 2013 #18 Skrevet 13. januar 2013 Fikk tv på fredag faktisk, men jeg bruker den kun til spilling, har ingen kanaler. Hva jeg bruker fritiden til? Se filmer, surfe på nettet, spille pc-spill, lese en god bok, trene osv. Mvh Yvonne
Gjest SpaceBaby Skrevet 13. januar 2013 #19 Skrevet 13. januar 2013 Dere som ikke har tv og ikke barn, hva gjør dere på fritiden? Skal prøve å kutte ut tv men trenger tips til noe annet å gjøre. Så, hva gjør dere? Råtner foran datamaskinen. 2
AnonymBruker Skrevet 13. januar 2013 #20 Skrevet 13. januar 2013 Lever et liv... Anonym poster: 8d486477e96d2dbbf73855a99b62a45a
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå