Gå til innhold

Ebay og toll

Anbefalte innlegg

Gjest blomkvisten
Skrevet

Hei :-)

I dag har jeg kjøpt meg 3 par sko + en del småting fra ebay, alt dette kom på ca 500 kroner, men det ble totalt ca 800 kroner inkludert frakt osv.. Så lurer jeg bare på dette med toll, er dette noe jeg må regne med å få? Noen som har erfaringer med det, om det er mye?

Håper noen er klokere enn meg på dette :-)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Siden totalbeløpet uten frakt er på over 200 kr påløper:

Toll på klær, er vel 12%.

Så er det moms på alt, 25%

Pluss foreklet fortollingsgebyr på rundt 125 kroner.

Skrevet (endret)

Sendes alt i én forsending? Og er det samme selger? Som regel må man jo be om å få selger til å sende varene sammen, så med mindre du har bedt om dette og det er samme selger, så betaler du neppe toll eller moms. Det kommer selvsagt igjen på hva hver enkelt vare har kostet. Husk at frakt ikke medberegnes så lenge beløpet på en varer som sendes sammen er 200 kr.

Så med andre ord: du kjøper tre par sko, alle koster 150 kr hver, de sendes hver for seg. Så har du småtteri der hver ting sendes hver for seg, eller ihvertfall ikke overstiger 200 kr. Så kommer frakt i tillegg. Du betaler da ikke moms eller toll.

Mvh Yvonne :heiajente:

Endret av Yvonne
Gjest blomkvisten
Skrevet

Sendes alt i én forsending? Og er det samme selger? Som regel må man jo be om å få selger til å sende varene sammen, så med mindre du har bedt om dette og det er samme selger, så betaler du neppe toll eller moms. Det kommer selvsagt igjen på hva hver enkelt vare har kostet. Husk at frakt ikke medberegnes så lenge beløpet på en varer som sendes sammen er 200 kr.

Så med andre ord: du kjøper tre par sko, alle koster 150 kr hver, de sendes hver for seg. Så har du småtteri der hver ting sendes hver for seg, eller ihvertfall ikke overstiger 200 kr. Så kommer frakt i tillegg. Du betaler da ikke moms eller toll.

Mvh Yvonne :heiajente:

Så bra :-) Tusen tusen takk for svar!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...