Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Etter å ha vært med venner å hatt det gøy, endte jeg kvelden i senga med pcen på fanget. Våknet i dag, fyllesjuk og fæl..

I går natt la jeg til eksen til kjæresten min som venn på facebook. Tenkte vel der og da at det bare var hyggelig. De har et barn sammen, men forholdet med henne og kjæresten min har vært turbulent, også etter bruddet. Jeg har møtt henne to-tre ganger i forbindelse med at kjæresten min skal være med datteren sin.

Jeg ville vanligvis ikke lagt til en person jeg kjenner så lite da, og vi er ikke akkurat venner, selv om vi heller aldri har kommet på feil fot heller.

Det går an å fjerne venneforespørselen (hun har ikke godtatt enda) men sjansen er jo stor for at hun kanskje allerede har sett den, så det jeg er usikker på er om jeg burde fjerne forespørselen eller ikke. Om hun har sett det blir det kanskje mer kleint om jeg fjerner det? Burde jeg bare la det være der?

Anonym poster: 3c3ee5e6a94d4bc6458093861344a9ae

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Dersom forholdet deres ikke er så bra, så er det jo ikke noe i veien for at du kan være brobygger, dersom du har interesse av å bidra til at de har det bra som ekser og foreldre.

• Liker 1
Skrevet (endret)

Bare la det være der. Du har (full eller ikke) gitt henne en slags indikasjon på at du liker henne og vil være venner - ikke trekk den tilbake. Om hun har sett forespørselen, så blir jo det litt slag i trynet for hun. La det være opp til henne om hun vil gi deg innblikk til hennes liv gjennom facebook (og muligheten til å lære litt mer om deg).

Ikke stress. Det er "bare" facebook uansett.

Endret av Ferny
  • Liker 3
Gjest SpaceBaby
Skrevet (endret)

Jeg trodde hele poenget med facebook var å skryte om hvor lykkelige liv man lever, gni det inn i fjeset på alle andre (derav: "Facebook", som i: "in your face, biatch!"). Sånn sett passer det jo perfekt å ha ex'en til typen i vennelista. Så kan du skrive statusoppdateringer av typen: "Sitter og koser oss i sofaen mens vi ser på en film. Har verdens beste kjæreste!" eller "Kom hjem fra jobb i dag og så hadde typen laget biff i trøffelsaus. Åh, han er så søøøøøt!" Dette er en facebook-sjanse du ikke må la gå fra deg.

Endret av SpaceBaby
  • Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

puh, kjente jeg ble litt lettet over å lese svarene deres. Jeg la nok kanskje litt for mye i det. Jeg lar det stå å ser hva som skjer :)

AnonymBruker
Skrevet

Jeg lot venneforespørselen være, og prøvde å avdramatisere det litt, men nå har hun jo faktisk fortsatt ikke godtatt den, så begynner å tenke hun har ignorert den.. Vet ikke helt hva som er verst.

Skrevet (endret)

Jeg lot venneforespørselen være, og prøvde å avdramatisere det litt, men nå har hun jo faktisk fortsatt ikke godtatt den, så begynner å tenke hun har ignorert den.. Vet ikke helt hva som er verst.

Det har ikke noe å si. Jeg kan jo på en måte skjønne om hun ikke vil være venner med eksens nye kjæreste på facebook også. Kanskje hun ikke ønsker å bli gitt muligheten til å snoke/overvåke mer av hans nye liv enn nødvending (og du er jo en del av dette). I tillegg kan følelser som sjalusi spille inn. Eller kanskje hun rett og slett ikke vil være venner med vage bekjentskaper på facebook.

Uansett så har ikke du gjort noe galt. Det eneste du gjør galt her nå er å tenke på om hun kommer til å godta eller ikke. Og egentlig så har det jo ingenting å si! En "venn" fra eller til på vennelisten - kort oppsummert.

Endret av Ferny
Skrevet

Det kan vel være at hun går gjennom noe av de samme tankene som du gjør, og kanskje bare må venne seg til tanken før hun faktisk godtar. Jeg syns det er bra at du har latt den stå - å trekke den tilbake kunne også ha gitt et klart inntrykk av at du var full da du sendte den ( i og med at den kom midt på natta?), og da er det bedre å stå for at du gjorde det. Dessuten - det man gjør når man er full er vel det man egentlig vil også når man er edru? Er det ikke det de sier ;)

Tenk på barna og - det verste er foreldre som ikke er i stand til å snakke sammen eller omgås - setter barna i en forferdelig konfliktssituasjon. Dere trenger ikke bli bestevenner, men det å kunne holde en sivilisert tone kan nok alle sette pris på.

Lykke til =)

Skrevet

Jeg tenker at det ikke er noen stor sak, og at det var godt ment fra din side - ergo ikke noe galt i seg selv. Kjæresten min har sin eks han har et barn med på facebook, og jeg ser for meg at jeg også vil bli kjent med henne dersom forholdet blir langvarig. Dersom det er et veldig konfliktfylt forhold kan det hende det hadde vært bedre måter å kontakte henne på, men noen big deal føler jeg ikke det bør være uansett. Du kan jo eventuelt sende henne en sms eller melding på fb om du klarer å formulere hva du tenker :)

Anonym poster: 3cd7cb03ad70a0e56b618359cb153eda

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...