Gjest Gjest Skrevet 9. januar 2013 #1 Skrevet 9. januar 2013 Jeg har stilt meg dette spørsmålet om hvorfor det er 50-60 % alenemødre ihvertfall på papiret noen plasser i landet. Kan dette være mulig og isåfall hvorfor. Noen som vet noe mer rundt dette?
AnonymBruker Skrevet 9. januar 2013 #2 Skrevet 9. januar 2013 Det er enklere enn å dra avgårde og studere eller begynne å jobbe. Anonym poster: d5701f39bd5c0a05ca94e6eac9969a3c 1
AnonymBruker Skrevet 9. januar 2013 #3 Skrevet 9. januar 2013 Tror heller de er "single" på papiret for å få ekstra støtte, siden sikkert de fleste ikke er i jobb, svindel med andre ord. Anonym poster: 8fcdadfc438b75e59579cc3a0d28e774 1
AnonymBruker Skrevet 9. januar 2013 #4 Skrevet 9. januar 2013 Jeg har stilt meg dette spørsmålet om hvorfor det er 50-60 % alenemødre ihvertfall på papiret noen plasser i landet. Kan dette være mulig og isåfall hvorfor. Noen som vet noe mer rundt dette? Jeg stiller deg dette spørsmålet: har du noen kilder på dette? Anonym poster: ccb3039443de749684ceb1197e16554a
Gjest Gjest Skrevet 9. januar 2013 #5 Skrevet 9. januar 2013 Vel, du får stille spørsmålet til kollegaene på bygdeforskning.no.
Wonders Skrevet 9. januar 2013 #6 Skrevet 9. januar 2013 Kanskje at de har så lite å henge fingra i at unger er en god aktivitet, ...
Gjest Uanonymbruker Skrevet 9. januar 2013 #8 Skrevet 9. januar 2013 (endret) - Endret 17. januar 2013 av Uanonymbruker 4
Gjest Gjest Skrevet 9. januar 2013 #9 Skrevet 9. januar 2013 fordi det er mere press på å følge strømmen på bygda. Bor du på et større sted så er det mange single i alle aldre. Her derimot er trenden å finne en kjæreste, forlove seg, få barn og så gifte seg. For det er det "alle" gjør. Og da er det mange som forhaster seg. Jeg merker det INNMARI godt som 28 år gammel singel og barnløs på bygda Jo, men du er den som vil trekke det lengste strået uansett, for det å ha barn med 2-4 forskjellige og like mange samboerskap før du er fyllt 35 hjelper ingen. Folk som holder på sånn har altså da så mye bagasje at krisepsykiatri er det de trenger. 2
Gjest Uanonymbruker Skrevet 9. januar 2013 #10 Skrevet 9. januar 2013 (endret) - Endret 17. januar 2013 av Uanonymbruker 1
Gjest Gjest Skrevet 9. januar 2013 #11 Skrevet 9. januar 2013 For min del kan jeg være singel og barnløs til jeg dør bare jeg er fornøyd med det. Men det er "alle" andre som har et problem med det. Har hørt det siden jeg ble 20, "du skal ikke slå deg til ro snart du da" "Ingen lyst på barn ennå du da" "Du er en sånn kjekk jente, det er vel på tide å finne seg en mann" "Du trenger ikke mann for å få barn vet du" Masse sånt, gjerne flere ganger i uka av forskjellige mennesker. Senest i går. Jeg har bare sluttet å si at jeg ikke vil ha mann og barn for da blir de snurte Problemet er at så lenge du ikke har barn så har du ikke noe liv i deres øyne. Og at du er en trussel mot deres "lykke", siden du er singel. 1
Gjest Uanonymbruker Skrevet 9. januar 2013 #12 Skrevet 9. januar 2013 (endret) - Endret 17. januar 2013 av Uanonymbruker
Gjest Gjest Skrevet 9. januar 2013 #13 Skrevet 9. januar 2013 Jeg tror jammen jeg skal begynne å se det på den måten, det er bedre enn å føle seg unormal Det blir jo til at man føler det sånn når man har internalisert en helt annen måte å tenke på enn de man treffer til daglig.
Gjest Uanonymbruker Skrevet 9. januar 2013 #14 Skrevet 9. januar 2013 Det blir jo til at man føler det sånn når man har internalisert en helt annen måte å tenke på enn de man treffer til daglig. Helt klart!
Leanne Skrevet 9. januar 2013 #15 Skrevet 9. januar 2013 Tror og boligpriser spiller inn, ser jo at jeg kan få enebolig til under en million i min hjembygd.. Mens hvor vi bor nå må du jo ut med hvertfall 2,5 mill for et rekkehus med et par soverom... Nå har ikke vi kjøpt oss noe enda, for vi vurderer stadig om vi skal flytte til bygda eller bli værende her å blakke oss på hus.. Men en ting er sikkert om vi kjøper oss hus her - tror jeg ingen av oss har råd til å ha det alene om vi skulle flytte fra hverandre. Så det sier seg selv, det er lettere å etablere seg alene på bygda. Å skille seg/ flytte fra hverandre fører ikke nødvendigvis til at ingen har råd til å behode huset. Tror nok flere blir værende i forhold pga økonomi i byen. Ser i min hjembygd at flere menn flytter hjem til mor, mens kvinnene beholder huset og klarer lånet med overgangsstønad, barnetrygd og penger fra far....
Gjest Gjest Skrevet 9. januar 2013 #16 Skrevet 9. januar 2013 Tror og boligpriser spiller inn, ser jo at jeg kan få enebolig til under en million i min hjembygd.. Mens hvor vi bor nå må du jo ut med hvertfall 2,5 mill for et rekkehus med et par soverom... Nå har ikke vi kjøpt oss noe enda, for vi vurderer stadig om vi skal flytte til bygda eller bli værende her å blakke oss på hus.. Men en ting er sikkert om vi kjøper oss hus her - tror jeg ingen av oss har råd til å ha det alene om vi skulle flytte fra hverandre. Så det sier seg selv, det er lettere å etablere seg alene på bygda. Å skille seg/ flytte fra hverandre fører ikke nødvendigvis til at ingen har råd til å behode huset. Tror nok flere blir værende i forhold pga økonomi i byen. Ser i min hjembygd at flere menn flytter hjem til mor, mens kvinnene beholder huset og klarer lånet med overgangsstønad, barnetrygd og penger fra far.... Jeg tror du er inne på noe her for de som skiller seg
Gjest Gjest Skrevet 9. januar 2013 #17 Skrevet 9. januar 2013 fordi det er mere press på å følge strømmen på bygda. Bor du på et større sted så er det mange single i alle aldre. Her derimot er trenden å finne en kjæreste, forlove seg, få barn og så gifte seg. For det er det "alle" gjør. Og da er det mange som forhaster seg. Jeg merker det INNMARI godt som 28 år gammel singel og barnløs på bygda Dette er et når single damer får barn. De håper nok mannen blir ved den kvinnen han har pult på tjukken slik det var før. Den gang fikk kvinnen barn pga.eneste utvei. I dag på grunn av familie og venner.
AnonymBruker Skrevet 9. januar 2013 #18 Skrevet 9. januar 2013 Jeg tror du er inne på noe her for de som skiller seg Yepp! Ta min egen mor for eksempel, alenemor med 4 barn og lite mulighet for jobb. Sier seg selv at å bo i byen ikke var det enkleste økonomisk. Så hun flyttet rett utenfor på "landet". Anonym poster: 8cc2aec3c31605ff8b0436cfa584cae5 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå