Gå til innhold

Lurer på å søke på en jobb, men usikker om det er i mitt felt. Kan dere tolke dette?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei. Brenner for interiør og innredning. Har hjulpet mange med å innrede sine hjem og har blikk for ulike stilsammensetninger.

Når jeg så "søker interiørkonsulent" som overskrift over ledige jobber, ble jeg oppmerksom. Men jeg vet ikke helt om dette er helt innen mitt felt. Det virker ikke som om dette har noe med innredning eller "pynting" å gjøre?

"Vi søker en konsulent for å utforme gode planløsninger til kjøkken, bad og garderobe i direkte samarbeid med våre kunder. Du har blikk for de gode løsningene og ønsker å gi kundene mer enn de forventer. Du må ha god teft for salg og kundebehandling. Planløsninger tegnes i bransjestandard programvare, og opplæring i dette, samt våre produkter, vil bli gitt

Jeg har veldig lyst å søke, men om det er grafisk tegning, kvadratutregning, og mer praktisk oppsett av innredning, er dette noen jeg ikke kan NOE om.

Noen som tolker annonsen anderledes?

Anonym poster: 83012594967f0129deb5433280b06e27

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det virker jo som du får opplæring, da. Hva driver du med nå da? Hvis du kan knytte det opp mot feks kundebehandling må vel det være et pluss!

AnonymBruker
Skrevet

Her ser jeg for meg at det vil gå mer i plantegninger for kjøkken-/baderomsinnredninger enn farger på gardiner. Men for all del, å ha et øye for interiør kommer nok godt med når det gjelder plassering av skap og valg av innredning. En får jo opplæring i bruk av programmet så tror nok du hadde klart det.

Anonym poster: c12bb57f9da8006c265e632a022b6597

Skrevet

De skriver at opplæring i software gis. Det er romutnyttelse osv som er viktig å kunne fra før. Jeg anntar at dette er en bedrift som selger garderober, kjøkkeninnredning og badeomsinnredninger. Og at jobben da blir å være selger og konsulent for kundene som vil pusse opp eller bygge nytt.

Hvis du har vært på Ikea sin kjøkkenavdeling vil du se slike løsninger og folk som hjelper kunder der.

AnonymBruker
Skrevet

Tusen takk for svar. Jeg jobber innen helsevesenet og har alltid gjort det. Har ingen erfaing i salg eller software..

Hmm..

Og hvis det ikke er innredning dette er snakk om, men heller mye data og smarte romløsninger, er det ikke mitt felt. :(

Skrevet

Tusen takk for svar. Jeg jobber innen helsevesenet og har alltid gjort det. Har ingen erfaing i salg eller software..

Hmm..

Og hvis det ikke er innredning dette er snakk om, men heller mye data og smarte romløsninger, er det ikke mitt felt. :(

Kjøkken, bad, garderobe osv er jo innredning. Du tenker kanskje dekorasjoner (gardiner, møblement, bilder, malerier, puter, vaser, farger, etc) Antallet jobber innen innredning er nok utrolig mange ganger flere enn innen sistnevnte. De jeg vet av (blant annet en partner av jobben vår) startet fra scratch og bygde seg opp en portefolio. Etterhvert kom kunder basert på ryktet hun hadde opparbeidet seg. Det er svært få som blir ansatt som dette - de fleste er selvstendig næringsdrivende.

AnonymBruker
Skrevet

Hmm..

Du kan glemme jobb innen dekorasjon, også, uten relevant utdanning, selv om du har dillet rundt med det en del.

Hold deg til det du kan, nemlig helsevesenet. Eller så kan du ta en 2-årig interiørutdanning på NKF, og slåss om de jobbene som finnes. Jobber med stort sett lav lønn og få faste jobber. http://utdanning.no/utdanning/norgeskreativefagskole.no/interior

Anonym poster: 265fd7e63a90808da09689046ed9db8b

• Liker 1
Skrevet

Da kan jeg fortelle som tidligere interiørsrudent på NKF; jeg har nå søkt jobber i 2,5 år uten å få napp. Jobbmarkedet er LITE! Du må nesten kjenne noen, som kjenner noen. Eller jobbe deg opp helt fra bunnen...

Gjest WendyClear
Skrevet

Jeg tror helt ærlig at markedet for interiør"styling" er svært lite i Norge sammenlignet med for eksempel hollywood o.l. Denne jobben handler om innredning av kjøkken og bad, ikke valg av gardiner og farger på tapet.

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...