AnonymBruker Skrevet 9. januar 2013 #1 Skrevet 9. januar 2013 Har i dag fått nytt sim-kort og ny mobiloperatør. Har fått beskjed om sim-kortet til min nye operatør er aktivit. Har satt inn det nye sim-kortet, men får ikke tastet inn pin-koden, fordi mobilen ber om kode for å låse opp operatør. Jeg antar at dette er noe jeg må ta opp med min opprinnelige mobiloperatør? Eller kan min nye operatør ordne det for meg? Anonym poster: 7dcc1685a61d10c362ae7d2f3b992711
AnonymBruker Skrevet 9. januar 2013 #2 Skrevet 9. januar 2013 Fant ut av det. Litt teit at den nye operatøren ikke gir info om at man må ha en annen kode fra sin tidligere operatør. Anonym poster: 7dcc1685a61d10c362ae7d2f3b992711
Zzyzx Skrevet 9. januar 2013 #3 Skrevet 9. januar 2013 Nei, hvorfor er det teit? Det er langt fra alle mobiler som er operatørlåst, og din nye operatør vet ikke om din mobil er det eller ikke.
AnonymBruker Skrevet 9. januar 2013 #4 Skrevet 9. januar 2013 Det hadde vært greit å informert om det. De klarer å informere om mye i brevene sine, så de hadde sikkert klart å fått plass til to linjer om dette også. Anonym poster: 7dcc1685a61d10c362ae7d2f3b992711
Anglofil Skrevet 9. januar 2013 #5 Skrevet 9. januar 2013 (endret) Tja, jeg har selv fått kjeft av kunder fordi jeg velger å opplyse om dette. I dag regnes dette som såpass common knowledge. Det er svært sjelden jeg er borti kunder som ikke vet hva en operatørlås i dag. Vil si at av hver åttende kunde som vet, så er det noen som ikke vet. Med andre ord: noen synes det er unødvendig informasjon, andre synes det ikke. Uansett står jo slik informasjon også på de fleste nettsidene til operatørene. En god tommelfingerregel er at de fleste telefoner faktisk er låst i dag om man kjøper dem gjennom en operatør, unntaket er en del Samsung-telefoner, samt en Nokia-telefon osv. Mvh Yvonne Endret 9. januar 2013 av Yvonne
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå