Gå til innhold

Morgengave?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hva har dere tenkt på? For øyeblikket er jeg helt blank. Jeg aner virkelig ikke hva jeg skal kjøpe.

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Vurderer tur på 1 års bryllupsdag som morgengave

Anonym poster: b95a9725efe27d0d3bbd1d5ed7c29621

Skrevet

Ingenting. Syns det er unødvendig.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Han får meg. Får holde det ;-)

Anonym poster: 34d26f153d74fa6f3ab75addf41865e0

Skrevet

Jeg lurer litt på om jeg skal kjøpe klokke.

Rett og slett fordi jeg oppdaget at han trenger en, den han har er urstygg!

Gjest 2013 bryllup
Skrevet

Jeg også lurer på klokke, fordi han har kun én, men er glad i klokker!

Skrevet

Enda en sånn hvor jeg tenker "å det har jeg ikke tenkt på, må vi ha det og?" ;) Men jeg tror ikke noen av oss kommer til å bry oss om å gi det. Jeg har så mye fint jeg har fått av den mannen og vi har nok å bruke pengene på nå uansett.

Skrevet

Vi var enige om å ikke gi noe (men jeg fikk klokke likevel, han fikk ikke noe). Men jeg vurderte å kjøpe vin, en som kan drikkes første bryllupsdag, en som kan drikkes femte og en som kan drikkes den tiende f.eks

Skrevet

Vi var enige om å ikke gi noe (men jeg fikk klokke likevel, han fikk ikke noe). Men jeg vurderte å kjøpe vin, en som kan drikkes første bryllupsdag, en som kan drikkes femte og en som kan drikkes den tiende f.eks

Åååh vin var en super ide. Det kan det godt hende jeg gjør. :)

Skrevet

Han fekk belte til sin bunad, eg fekk sølvbelte til min :) men vi ga dei til kvarandre på bryllupsdagen sidan vi gifta oss i bunad.

• Liker 1
Skrevet

Jeg ga mannen min en reise til Berlin og opphold på 5-stjerners hotell :) Sammen med meg såklart! ;) Ble veldig bra mottatt :)

Anonym poster: e288481ab1dcbe9bd9dfea2445d3cc05

Skrevet

Bunadsølv tror jeg. Ganske bestemt.

Og kjæresten, jeg vet du leser her inne tidvis, skyld deg selv ;)

• Liker 2
Skrevet

Min tilkommende er veldig glad i sin veteranbil, og den pusses opp utvendig til bryllupet for øyeblikket. Men han rekker ikke å ta innvendig, så tenkte å kjøpe nytt interiør til han. Noe han garantert ikke forventer, og som han i tillegg vil bli svært glad for. Gleder meg til å gi han dette!!!

Anonym poster: 43f5b8a656f5b21195d6303cd1d6e576

Skrevet

Trudde morgengave var ein gammal bryllupstradisjon? Mor og far ga kvarandre morgongave jaffal...

Gjest Adriane
Skrevet

Morgengave er vel en ganske gammel tradisjon ja, men da har det vel vært fra brudgom til brud. At bruden også kjøper til brudgom tror jeg ikke har vært så vanlig egentlig, før de siste 5-10 årene eller noe.

Jeg har tenkt på mange ting i morgengave til min kjære, men hva jeg lander på til slutt er neimen ikke godt å si. Har tenkt på alt fra album med litt utfordrende bilder av meg til New York-opphold ifbm 1 års bryllupsdagen - og en hel masse annet imellom der. Inntil videre er jeg fullstendig i villrede om hva jeg skal lande på til slutt :vetikke:

• Liker 1
Skrevet

Jeg har bestemt meg for noe så symbolsk og lite som en rødvin fra det året vi møttes. En vin som kan lagres til en spesiell anledning. :) Ellers vet jeg at min mor i sin tid kjøpte slipsnål som morgengave, så det er nok ikke så nytt at kvinner også gjør det, selv om det orginalt skulle være mannens kompensasjon for medgiften. :)

• Liker 1
Gjest Adriane
Skrevet

Å, det er jo en kjempefin gest! :hjerte: *notere på lista mi* ;)

Kanskje det er/har vært litt forskjellig fra sted til sted? Det var nok aldri aktuelt at mamma skulle kjøpe noen morgengave til pappa :) (Eller noen andre kvinner i deres krets heller, var ikke vanlig der)

• Liker 1
Skrevet

Jeg får laget en fjøl i tre, som det er plass til tre glass og tre små tallerkner - slik det kan lages tre små retter på hver sin tallerken, og så kan man ha et glass med vin/akevitt e.l. som passer til hver rett. På fjøla brennes det også inn navnene våre og dato for bryllupet. På den måten kan vi bruke de når vi vil vil gjøre noe ekstra ut av en middag, og så er det noe som varer og det er veldig personlig :) Jeg vet han kommer til å elske gaven!

Skrevet

Jeg får laget en fjøl i tre, som det er plass til tre glass og tre små tallerkner - slik det kan lages tre små retter på hver sin tallerken, og så kan man ha et glass med vin/akevitt e.l. som passer til hver rett. På fjøla brennes det også inn navnene våre og dato for bryllupet. På den måten kan vi bruke de når vi vil vil gjøre noe ekstra ut av en middag, og så er det noe som varer og det er veldig personlig :) Jeg vet han kommer til å elske gaven!

:hakeslepp:

ÆÆÆÆÆH, fantastisk idé!

Skrevet

Å, det er jo en kjempefin gest! :hjerte: *notere på lista mi* ;)

Kanskje det er/har vært litt forskjellig fra sted til sted? Det var nok aldri aktuelt at mamma skulle kjøpe noen morgengave til pappa :) (Eller noen andre kvinner i deres krets heller, var ikke vanlig der)

Mulig det kommer av at min mor var litt sånn 70talls "jeg gjør som jeg vil" dame. Nærmere en fri sjel-hippie-aktig enn rødstrømpe, men ikke sånn helt hippie-hippie altså... Jøss så bra forklart. Nå imponerte jeg meg selv litt her. ;)

Jeg er trøtt og surrete fordi vi nettopp har sittet og laget en bryllupsnettside i et par timer, og lekt med en toåring samtidig. Puh! :P

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...