Gå til innhold

Bare kvinner på legesenterene nesten.

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Gjest Kathakombine

Jeg skulle likt å se en lege våge å kjefte på en kvinne sånn. Da hadde det blitt førstesideoppslag i alle store aviser "Legen prøvde drepe meg - oppførte seg truende mot stakkars Emali (44)"

Anonym poster: 008f0dc5a71d8f507d2afc7ad2e25656

Eh, jeg har fått kjeft flere ganger fra min lege fordi jeg er der for sjelden i forhold til den sykdommen jeg har. Jeg er ikke den eneste kvinnen som har fått kjeft, men aldri har jeg lest noe førstesideoppslag om det. Førstesideoppslagene kommer gjerne om det legen ikke har gjort men som legen burde ha gjort.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Kathakombine

Du kan bytte fastlege til en som faktisk har et kontor som funker, og be om henvisning til en annen hudlege (jeg nekter å tro at hudlegen ikke har et telefonnummer for timebestilling, men jeg skal tro deg allikevel), siden vedkommende er håpløs å få tak i.

Jeg har også vært innom ikke-fungerende legekontor. I dag er jeg ved et kontor med en flink lege som er nøye, og hvor jeg får time relativt raskt. Jeg bestiller også alle mine timer på internett/sms, så da slipper jeg både å snakke i telefonen og å ta meg fri. Jeg trodde tidligere at jeg måtte vente tre uker på en legetime og at det var normalt å ikke få kontakt med legen, det er det altså ikke. Da tyder det på at man har en dårlig lege/legekontor.

Anonymous poster hash: 7b6b4...67e

Jepp, enig med deg. Skift lege, og kanskje passe på de timene man får litt bedre så slipper man å komme i klemma.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er nok en av dem som folk sikkert irriterer seg over på legesenteret.

Går jevnlig og tar blodprøver fordi jeg går på sterke medisiner, og da kommer jeg som regel rett inn fordi jeg ikke skal til lege, men på laben. Litt vanskelig å ta blodprøve på seg selv hjemme, da.

Og nei, det vises ikke på meg, jeg ser helt frisk ut i farten.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jepp, enig med deg. Skift lege, og kanskje passe på de timene man får litt bedre så slipper man å komme i klemma.

Og hvordan vet man da hvilken lege man skal velge for å slippe å vente 3 uker på en vanlig konsultasjon? Har du en oversikt over ventetider?

Anonymous poster hash: 4d3e1...5fd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og hvordan vet man da hvilken lege man skal velge for å slippe å vente 3 uker på en vanlig konsultasjon? Har du en oversikt over ventetider?Anonymous poster hash: 4d3e1...5fd

Prøv Volvat eller andre private. Hr kandu få time hos hudlege direkte. Det koster litt, men da får du time med en gang. Hos offentlig hudlege må du regne med noen måneders ventetid, om det ikke er snakk om veldig alarmerende føflekker.

Anonymous poster hash: 1d338...e1e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man hører det at menn er for trege med å dra til legen. Så da jeg ble syk nå i høst var jeg tidlig ute for å ikke ende opp i den forsent diagnoserte gruppen. Men hva møter deg på legekontoret. Kvinnfolk, kvinnfolk og atter kvinnfolk. De eneste mennene er eldre eller menn som er tydlig plaget av noe basert på kroppsspråket. Kvinnene sitter der og både fniser og leker på smartphone og ser ut til å være helt bekymringsløse. En etter en får de komme inn, selv om de entrer venterommet senere enn mennene. Nesten som de blir prioriterte.

Uansettt da, en venn av familien som er lege fortalte meg det at kvinner ofte opptar hastetimer og er flinke til å beskrive skumle symptomer å spille mer syk enn de er og nekter å gi seg selv om legesekretærene forteller dem at de ikke kan få hastetime. Kvinner drar til legen for den minste lille ting og lager store køer. Menn oppsøker lege i tide i forhold til symptomer, men de blir satt i kø som gjør at de blir utredet for sent.

Høre her egoister. Dere gjør både dere selv og oss andre mer usatte og utrygge ved å gnåle til legen ved det minste ubehag. Drar du for tidlig til legen med symptomer vil ikke utredning avsløre så mye, du lager bare kø som rammer deg selv og alle oss andre. Det er stort sett kun kvinner som lager disse køene så i stedet for å oppfordre venninnene deres å oppta mer tid på legekontoret så vær litt mer tykkhuda å se ann situasjonen først! Folk dør i helsekø fordi dere skal snakke om puppeproblemer eller ha psykologoppfølging fordi noen syntes hunden din var litt for feit.

Jeg ser det oppfordres mye til å gå til legen her på forumet også. FOlk som til og med ber andre kreve hastetime selv om det ikke haster. Skjerp dere, de har ikke kapasitet til at alle skal ha time og full utredning på dagen. Dere ødelegger for både dere selv, deres nærmeste og alle oss andre..

Anonym poster: 008f0dc5a71d8f507d2afc7ad2e25656

Piglette konstruksjon.

Så er de jo sånn laget mange av dem att de LIKER å få oppmerksomhet ved å erklære eg syke stakkars

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg vet om menn som aldri går til legen fordi det ikke er tøft og er på siste kreftstadiet innen de gidder å kreke seg til legen.. Det er jo sååå myye bedre!

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hm, for å komme med et eksempel da. Jeg er mer hos legen enn samboeren er. Dette er mine 4 legebesøk i 2013:

Time for ny resept på p-piller

Time i forbindelse med stoffskifte

Urinveisinfeksjon

Bristet ribbein

3 er veldig typisk for kvinner, så jeg har ikke noe problem med å tro at kvinner er mer hos legen, i tillegg til svangerskap, men det betyr ikke at vi er hos legen fordi vi er late eller hypokondere.

Anonymous poster hash: 0f25c...b89

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Prøv Volvat eller andre private. Hr kandu få time hos hudlege direkte. Det koster litt, men da får du time med en gang. Hos offentlig hudlege må du regne med noen måneders ventetid, om det ikke er snakk om veldig alarmerende føflekker.

Anonymous poster hash: 1d338...e1e

Det er en ganske bra fallitterklæring for det offentlige helsevesenet her i landet da.

Anonymous poster hash: 4d3e1...5fd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Piglette konstruksjon.

Så er de jo sånn laget mange av dem att de LIKER å få oppmerksomhet ved å erklære eg syke stakkars

For noe tøys.

Anonymous poster hash: 97606...214

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For noe tøys.

Det er ikke tøys. Jeg tøyser nesten aldri.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ikke tøys. Jeg tøyser nesten aldri.

Kan du dokumentere den påstanden du kommer med eller er det bare spekulasjoner?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...