Gå til innhold

Kan jeg flytte og jobbe med barneverssaken som er i to forskjellige deler av landet?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har to barn i fosterhjem, de har vært der siden 2007. Søkte i fjor om tilbakeføring men fikk nei (ikke noe negativt pga meg, men tilknytning til fosterhjem osv). Nå har jeg tenkt å ta opp saken privat til retten. Jeg bor nå i kommunen der hvor saken min er, barna er i en annen kommune i et annet langt sør i fylket.

Her jeg bor nå er det umulig og få jobb, har vært arbeidsledig siden 2010, samboeren (ikke barnas far) har hatt fast jobb siden han flyttet sammen med meg i 2010. Nå går han på sin siste måned her og har fått tilbud om fast jobb der han kommer fra, lenger sør i landet, der har jeg også større muligheter for jobb. Han vil flytte, det vil vi begge, men jeg er redd for at barnevernet blir å bruke flyttingen mot meg på noen måte og at jeg kanskje burde være nærmest mulig når saken begynner.

Hva tror dere, kan jeg flytte lenger sør selv om saken blir her nord?

Er det lurt av meg å flytte?

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Har du noe samvær med barna dine? I så fall er det kanskje ikke heldig for saken din å flytte langt vekk slik at dette vanskeliggjøres.

Du bør diskutere dette med advokaten din, de har ofte mer erfaring med hva som styrker/svekker saken.

Jeg ser argumentet om at det er enklere å få jobb der, så sånn sett kan jeg ikke se at det vil svekke saken din.

Anonym poster: 08694a677c8958eff2402fb8d13ee07d

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...