Gjest lisha Skrevet 9. januar 2013 #1 Skrevet 9. januar 2013 (endret) Jeg og sambo skal ha en fin vals, og jeg og pappa skal også ha en dans (som blir mer overraskelses-dans, som blir ganske livlig) red: Etter nærmere tanke, så går det ikke an! valsen må først, slik at den åpner for andre! skal dere danse med far/ svigerfar? Endret 9. januar 2013 av lisha
Gjest Doh Skrevet 9. januar 2013 #2 Skrevet 9. januar 2013 Brudevalsen først. Din far har jo allerede "overlevert" deg ved alteret, trenger ikke gjøre det flere ganger. Jeg hadde syntes det var veldig rart om brudevalsen ikke kom først.
HvittHus Skrevet 9. januar 2013 #3 Skrevet 9. januar 2013 Jeg hadde jeg nok tenkt tanker om både det ene og det andre hvis far-datter dansen kom før brudevalsen. Noen ting forandrer man ikke på og dette er en av de. 1
Chloe- Skrevet 9. januar 2013 #4 Skrevet 9. januar 2013 Brudevals først. Det er også et signal på at dansegulvet åpnes.
Gjest lisha Skrevet 9. januar 2013 #5 Skrevet 9. januar 2013 Jeg skal gå alene opp kirkegulvet huff, overlevering er et fælt ord! men i mangel på et mer passende, så ble det brukt ja, det er vel valsen som skal åpne for alle andre danser syns egentlig det var litt rart å skulle ta valsen vår som nr 2, men så begynte jeg å lure på om de gikk an..
Gjest 2013 bryllup Skrevet 9. januar 2013 #6 Skrevet 9. januar 2013 Dere burde nok danse deres vals først Selv om jeg likte tanken bak motsatt rekkefølge, i og med at du går alene opp kirkegulvet. Men det er jo kjekkt med overraskelsesdans etterpå! Vi skal ikke ha noen bryllupsvals, men det er stor sannsynlighet for at vi skal ha en band som spiller noe musikk utover kvelden. Men uten bryllupsvals blir det jo ingen åpning av dansegulvet, men for oss er det helt greit at andre danser om de føler at de har lyst til det så lenge vi slipper! Så får vi satse på at dansegulvet åpner seg av seg selv hos oss da!
AnonymBruker Skrevet 9. januar 2013 #7 Skrevet 9. januar 2013 Først brudevals, så forloverdans (du danser med hans forlover og vise versa), så kan du og faren din kjøre showet deres. Anonym poster: 366a958ae516691cdb3a463b697cfa02
Ea_ Skrevet 9. januar 2013 #8 Skrevet 9. januar 2013 Vi skal heller ikke ha bryllupsVALS, men vi skal danse da, sånn vi alltid danser, tett "klinedans".. Så får de gamle tenke sitt om våre begrensede danseferdigheter.
Gjest Adriane Skrevet 9. januar 2013 #9 Skrevet 9. januar 2013 Brudevalsen/-dansen åpner gulvet ja Du er heldig, som har en pappa å danse med. Kjenner jeg blir litt trist her jeg sitter - pappa er borte (så pappa og brud-dansen faller bort), mamma er borte (så brudgom og svigermor-dansen faller bort), beste storebror er borte (som for meg naturlig ville blitt en av de første jeg danser med etter brudevalsen/-dansen)... Men beklager, det var en digresjon! Jeg fant dette ang "danserekkefølgen" i et bryllup: "Dersom dere velger å følge tradisjonene er første dans etter middag ofte vals. Dette er brudeparets dans, og det vanligste er at alle gjestene står og holder hverandre i hendene og ser på før de selv tar del. Neste dans er også brudeparets, og her er det skikk at herrene danser med sine bordpartnere. Neste dans skal bruden danse med sin svigerfar, og brudgommen med sin svigermor. Klarer brudeparet mer, så bør bruden danse med sin far og brudgommen med sin mor." 1
Ea_ Skrevet 9. januar 2013 #10 Skrevet 9. januar 2013 Brudevalsen/-dansen åpner gulvet ja Du er heldig, som har en pappa å danse med. Kjenner jeg blir litt trist her jeg sitter - pappa er borte (så pappa og brud-dansen faller bort), mamma er borte (så brudgom og svigermor-dansen faller bort), beste storebror er borte (som for meg naturlig ville blitt en av de første jeg danser med etter brudevalsen/-dansen)... Men beklager, det var en digresjon! Jeg fant dette ang "danserekkefølgen" i et bryllup: "Dersom dere velger å følge tradisjonene er første dans etter middag ofte vals. Dette er brudeparets dans, og det vanligste er at alle gjestene står og holder hverandre i hendene og ser på før de selv tar del. Neste dans er også brudeparets, og her er det skikk at herrene danser med sine bordpartnere. Neste dans skal bruden danse med sin svigerfar, og brudgommen med sin svigermor. Klarer brudeparet mer, så bør bruden danse med sin far og brudgommen med sin mor." Det var leit å høre Adriane. :frown: Vi har mistet for mange vi også, og nå er pappaen min veldig syk så det er ikke sikkert han kommer til å være i bryllupet vårt. Vi får danse med de vi har og passe godt på dem. 2
Gjest lisha Skrevet 10. januar 2013 #11 Skrevet 10. januar 2013 Brudevalsen/-dansen åpner gulvet ja Du er heldig, som har en pappa å danse med. Kjenner jeg blir litt trist her jeg sitter - pappa er borte (så pappa og brud-dansen faller bort), mamma er borte (så brudgom og svigermor-dansen faller bort), beste storebror er borte (som for meg naturlig ville blitt en av de første jeg danser med etter brudevalsen/-dansen)... Men beklager, det var en digresjon! Jeg fant dette ang "danserekkefølgen" i et bryllup: "Dersom dere velger å følge tradisjonene er første dans etter middag ofte vals. Dette er brudeparets dans, og det vanligste er at alle gjestene står og holder hverandre i hendene og ser på før de selv tar del. Neste dans er også brudeparets, og her er det skikk at herrene danser med sine bordpartnere. Neste dans skal bruden danse med sin svigerfar, og brudgommen med sin svigermor. Klarer brudeparet mer, så bør bruden danse med sin far og brudgommen med sin mor." Det var leit å høre Adriane. :frown: Vi har mistet for mange vi også, og nå er pappaen min veldig syk så det er ikke sikkert han kommer til å være i bryllupet vårt. Vi får danse med de vi har og passe godt på dem. Huff, det var leit å lese! sender dere begge en klem desverre vet man aldri hva morgendagen bringer, og egentlig er jeg glad for å ikke vite! Men selv om de er borte, så vil de likevel være med i tankene (selv om det kanskje ikke er noe trøst) 1
Petalouda Skrevet 10. januar 2013 #12 Skrevet 10. januar 2013 Vi skal danse brudevals, men det skal være som en avslutning på arrangementet, ikke som en åpning av dansedelen av kvelden. Vi stikker av i sekstiden på ettermiddagen, så vi skal igrunn bare svinse litt med stumpen og dra avgårde. Å danse med svigerfar og de rundene der blir ikke aktuelt for oss. 1
Gjest Adriane Skrevet 10. januar 2013 #13 Skrevet 10. januar 2013 Det var leit å høre Adriane. :frown: Vi har mistet for mange vi også, og nå er pappaen min veldig syk så det er ikke sikkert han kommer til å være i bryllupet vårt. Vi får danse med de vi har og passe godt på dem. Takk Ea_ Det er leit å høre at dere også har mistet mange kjære og nære, og spesielt at pappen din er så syk - sender mange varme tanker og klemmer!! Du har helt rett i at vi får danse med de vi har, og passe godt på dem. Man får et annet perspektiv på livet og forholdet til menneskene rundt seg når man har mistet så mange nære. Mange klemmer til deg 1
Gjest Adriane Skrevet 10. januar 2013 #14 Skrevet 10. januar 2013 Huff, det var leit å lese! sender dere begge en klem desverre vet man aldri hva morgendagen bringer, og egentlig er jeg glad for å ikke vite! Men selv om de er borte, så vil de likevel være med i tankene (selv om det kanskje ikke er noe trøst) Takk lisha Du har helt rett, de vil være med oss i tankene og i hjertet - og en del av meg ønsker å tro at de også ser oss/er med oss den dagen (og egentlig alle dager). Så for meg er det iallfall en trøst 1
Gjest lisha Skrevet 10. januar 2013 #15 Skrevet 10. januar 2013 Takk lisha Du har helt rett, de vil være med oss i tankene og i hjertet - og en del av meg ønsker å tro at de også ser oss/er med oss den dagen (og egentlig alle dager). Så for meg er det iallfall en trøst Ja, jeg liker også å tro at de som er borte ser på oss og følger med oss Når min forrige hund døde (herligheten selv!), var jeg knust! Lillejenta mi savnet han også voldsomt,selv om hun bare var to år da. Jeg fortalte henne om at hunden var blitt en stjerne, som kikker ned på oss og passer på oss (fra Løvenes konge) Så selv den dag i dag, hvis hun ser stjerner - så peker hun til den sterkeste, og sier: der er S og passer på oss! syns det er en veldig fin tanke jeg! 1
Gjest Skrevet 10. januar 2013 #16 Skrevet 10. januar 2013 (endret) Først brudevals, så forloverdans (du danser med hans forlover og vise versa), så kan du og faren din kjøre showet deres. Anonym poster: 366a958ae516691cdb3a463b697cfa02 Er forloverdans normalt? Endret 10. januar 2013 av Gjest
Gjest Adriane Skrevet 10. januar 2013 #17 Skrevet 10. januar 2013 Ja, jeg liker også å tro at de som er borte ser på oss og følger med oss Når min forrige hund døde (herligheten selv!), var jeg knust! Lillejenta mi savnet han også voldsomt,selv om hun bare var to år da. Jeg fortalte henne om at hunden var blitt en stjerne, som kikker ned på oss og passer på oss (fra Løvenes konge) Så selv den dag i dag, hvis hun ser stjerner - så peker hun til den sterkeste, og sier: der er S og passer på oss! syns det er en veldig fin tanke jeg! Nå ble jeg tårevåt her... Både pga historien din, og fordi mammaen min sa det samme da storebroren min døde, at han var blitt til en stjerne på himmelen Få mnd etterpå døde hun selv... Hender jeg ser opp på stjernene ja, og tenker at der oppe sitter de og ser ned på oss. Det er absolutt en fin tanke 1
Gjest Adriane Skrevet 10. januar 2013 #18 Skrevet 10. januar 2013 Er forloverdans normalt? Det lurte jeg også på. Har ikke hørt om det før. (Ikke som et "fast" innslag iallfall) 1
Gjest lisha Skrevet 10. januar 2013 #19 Skrevet 10. januar 2013 Er forloverdans normalt? Jeg har tre forlovere, og sambo har to, da blir de mange danser gitt! tror folk vil syns det er litt kjedlig å sitte å se på oss så mange danser
Gjest Out Skrevet 10. januar 2013 #20 Skrevet 10. januar 2013 Jeg hadde jeg nok tenkt tanker om både det ene og det andre hvis far-datter dansen kom før brudevalsen. Hva hadde du tenkt?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå