Gå til innhold

Mulighet for husbankfinansiering

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Hva vil det egentlig si?

Har funnet et rekkehus vi er interessert i, og i annonsen står det at det er mulighet for husbankfinansiering. Er det noe som følger med boligen, eller går det på oss?

Altså om vi har for høy inntekt så må vi låne i vanlig bank?

Husbanken har jo veldig lav rente...

Anonym poster: 280440b4cf9d757b98a20ffee8c57def

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Wei Wei

Jeg vil tro at det er bare en mulighet, men ikke noe obligatorisk. (Har selv sett det på Finn). Jeg brukte min egen bank da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det handler vel bare om at Husbanken har en del krav til boligen for å få finansiering fra de, kalles vel ofte livsløpsstandard, og at boligen oppfyller disse.

Skal man få lån fra husbanken må man uansett oppfylle deres krav og søke på vanlig måte :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Det handler vel bare om at Husbanken har en del krav til boligen for å få finansiering fra de, kalles vel ofte livsløpsstandard, og at boligen oppfyller disse.

Skal man få lån fra husbanken må man uansett oppfylle deres krav og søke på vanlig måte :)

Aha, da forstår jeg :) Har altfor høy inntekt til at det blir aktuelt, men måtte jo undersøke ;)

TS

Anonym poster: 280440b4cf9d757b98a20ffee8c57def

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Du kan få husbankfinansiering selv om du har høy inntekt. Jeg og samboer har ca. 1 million i samlet inntekt, og vi fikk låne penger i Husbanken da vi bygde hus i fjor.

Husbanken stiller krav til at boligen oppfyller visse krav mht. kvalitet, miljø og universell utforming, og ellers at låntaker har inntekt til å betjene lånet. Vanligvis får man lån på opptil 80% av salgsprisen.

Anonym poster: 062712f9cde5d1c514cb03b55ca75e53

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...