AnonymBruker Skrevet 8. januar 2013 #1 Skrevet 8. januar 2013 Hei. Vi har planlagt å gifte oss sommeren 2014. Jeg prøver å bli gravid for øyeblikket, og hvis alt går bra vil jeg jo være gravid snart. Det jeg lurer på er da hvordan dere løser det når dere har et såpass lite barn og skal feire bryllup? Barnet vil jo da bare være 4-6 mnd, alt ettersom når jeg blir gravid. Er barnet for lite til å bli overlatt til en barnevakt, eller hvordan kan man løse det? Et så lite barn er jo ganske avhengig av moren sin.. Anonym poster: bed36bf98227c5e4b8b7c4a59b696bd5
Orchideae Skrevet 8. januar 2013 #2 Skrevet 8. januar 2013 (endret) Vi har booket kirke i august, og vesla er da nesten 11 måneder. Vi løser det ved å utsette bryllupet. Det blir for styrete og hun vil ikke ha noen glede av det. Bedre å vente slik at barnet også kan være med. Vi har ingen bråhast med å gifte oss uansett. Endret 8. januar 2013 av Orchideae
AnonymBruker Skrevet 9. januar 2013 #3 Skrevet 9. januar 2013 Jeg/vi har samme dilemma som deg, vi har imidlertid prøvd å bli gravide i snart to år og jeg har etterhvert skjønt at vi ikke burde utsette andre ting vi har lyst til å gjøre på grunn av dette.. Nå kan det jo være dere har flere barn og omtrent kan planlegge hvilken måned det skal skje, men sånn er det jo ikke for veldig mange. Så i vårt tilfelle planlegger vi bryllup i 2014 og en eventuell graviditet eller et lite barn under bryllupsfesten får vi finne en god løsning på hvis det skulle skje. Det eneste vi ikke kommer til å gjøre er å prøve akkurat de månedene hvor jeg omtrent skulle føde i bryllupet. Anonym poster: 8a49f9e7563e721f76673c93dd0e49c6
Fossefall Skrevet 9. januar 2013 #4 Skrevet 9. januar 2013 Vi planlegger bryllup i juli 2014 og har da en datter på 16mnd. Vår plan er at min mør og svigermor skal hjelpe oss med henne på bryllupsdagen. Vi har bondegårdsbryllup noe som er praktisk siden det er hjemme hos oss og barnet kan legges på eget rom ved behov.
Moderfavn Skrevet 9. januar 2013 #5 Skrevet 9. januar 2013 Vi gifter oss 1.juni og guttungen er da 2.5. Vi legger opp hele greia etter hele familien, og tenker at han skal kose seg like mye som oss. Når det blir leggetid for gutten, forlater brudeparet også feiringen. De som vil, får bli værende og kose seg i lokalet utover kvelden, men vi organiserer ingen fyllefest. Gutten får sitte hos besteforeldre i kirka, men etter det er det hele planlagt til at han også skal kose seg. Andre små er også invitert. 1
addict Skrevet 9. januar 2013 #6 Skrevet 9. januar 2013 Hææ. Min gutt på 2,5 legger seg halv 8. Hørtes ut som et morsomt bryllup :-P 3
Moderfavn Skrevet 9. januar 2013 #7 Skrevet 9. januar 2013 Hææ. Min gutt på 2,5 legger seg halv 8. Hørtes ut som et morsomt bryllup :-P Jeg regner med det blir helt fint jeg. Folk klarer seg sikkert greit uten oss også. Jeg har uansett en ryggskade som gjør at jeg nok gråter av smerte innen første tale, så jeg antar det blir en befrielse når vi kan dra. Og selve vielsen er allerede 11.30, så om vi drar til hotellet 20.00 er det mer enn lenge nok til at vi har rukket både mat, kake og fått hørt alle taler.
marihihia Skrevet 9. januar 2013 #8 Skrevet 9. januar 2013 Jeg har en baby på 1 år, og skal gifte meg til sommeren. Da er han med på vielse og mattakelse og hos barnevakt etterpå. Han har ikke glede av en lang middag uansett, og fest er uaktuelt å ha han med på. Men jeg hadde ALDRI giftet meg mens jeg ammet. (Og selvfølgelig ikke latt vær å amme fordi jeg skulle gifte meg). Det er ikke så enkelt at alle babyer tar flaske. og hvis den ikke gjør det må kjolen, tidsplanen osv tilpasses amming. Det er heller absolutt ingen selvfølge at babyen godtar en barnevakt. Min hadde ikke godtatt å være med andre hele dagen da han var så liten, da hadde han grått konstant. Han ville ikke ta flaske, og amming var ikke barebare. Ikke ville han amme med noen andre i nærheten (er mange barn som er sånn). Absolutt ikke sikkert at din baby blir sånn, men jeg hadde ikke tatt sjansen på det å planlagt bryllup mens jeg hadde en liten baby. En venninne av meg hadde planlagt bryllup da babyen var 6 måneder, hun avbestilte alt to måneder før. I tillegg ville jeg ha hatt tid til å konsentrere meg kun om babyen den første tiden. jeg hadde i alle fall ikke fått det beste ut av både bryllup og baby hvis det kom samtidig
AnonymBruker Skrevet 9. januar 2013 #9 Skrevet 9. januar 2013 Hei. Takk for mange svar Jeg ser ikke helt når ellers vi får hatt bryllupet, da det aldri vil passe fordi vi også vil ha flere barn etter vårt første (som blir i 2014 forhåpentligvis). Jeg tenker kanskje at babyen kan være der en kort tid under bildene osv, men at jeg har en barnevakt resten av dagen/kvelden. Det er jo tross alt bare en kveld. Jeg drikker ikke alkohol uansett, så for meg så gjør det ikke noe hvis ikke babyen tar flaske og jeg eventuelt må inn for å amme ganske ofte. Anonym poster: bed36bf98227c5e4b8b7c4a59b696bd5
marihihia Skrevet 9. januar 2013 #10 Skrevet 9. januar 2013 Dere ser jo hva som blir best for dere Jeg vet bare at før jeg fikk barn, trodde jeg mye om hvordan ting skulle være og fant mange løsninger, og etter han kom så jeg at han ikke alltid passet så godt inn i det. Han for eksempel i perioder bruke 30-45 min på å amme, og det skulle ikke gå mer enn 1,5-2 timer mellom hver gang. (ikke alltid altså) men jeg så i alle fall at det var vanskelig å få han til å passe inn i hva jeg tenkte.
AnonymBruker Skrevet 9. januar 2013 #11 Skrevet 9. januar 2013 Vi giftet oss når gutten var 3mnd. Hadde tredagers bryllup, alt på samme sted (vielse, middag, fest og overnatting). Gutten sov på rommet vårt, som var sentralt på stedet. I vielsen var han på fanget til bestemor. Under middagen fikk vi ei jente til å gi flaske og trille en lang tur med han. Etter middagen (som varte 2-3 timer) var vi klare for amming og legging. Han la seg kl.19 og sov til 01 før første mating. Hadde han på babycall som jeg, mannen og bestemor byttet på å ha. Hadde han ikke vært der hadde nok middagen startet senere og vart lengre enn 2-3 timer. Vi hadde også ca 10 andre unger i bryllupet, så det var helt greit med "barnevennlig" opplegg. Jeg var rimelig spent på forhånd, men vi var bevisste på å ha litt løse former og ta ting etterhvert som de kom. Gikk veldig fint, over all forventning! Om du er kontrollfreak og bridezilla blir det kanskje verre. Anonym poster: db1452267f442dc38f5360018e62a08f
Kaisamaia Skrevet 10. januar 2013 #12 Skrevet 10. januar 2013 Hei. Vi har planlagt å gifte oss sommeren 2014. Jeg prøver å bli gravid for øyeblikket, og hvis alt går bra vil jeg jo være gravid snart. Det jeg lurer på er da hvordan dere løser det når dere har et såpass lite barn og skal feire bryllup? Barnet vil jo da bare være 4-6 mnd, alt ettersom når jeg blir gravid. Er barnet for lite til å bli overlatt til en barnevakt, eller hvordan kan man løse det? Et så lite barn er jo ganske avhengig av moren sin.. Anonym poster: bed36bf98227c5e4b8b7c4a59b696bd5 Hvorfor ikke gifte dere nå? Før du blir gravid? Du planlegger jo faktisk å bli gravid før du gifter deg... Skjønner ikke det der, jeg. Ditt valg, selvfølgelig. Jeg bare sier det. 2
AnonymBruker Skrevet 10. januar 2013 #13 Skrevet 10. januar 2013 Hvorfor ikke gifte dere nå? Før du blir gravid? Du planlegger jo faktisk å bli gravid før du gifter deg... Skjønner ikke det der, jeg. Ditt valg, selvfølgelig. Jeg bare sier det. Vi er allerede gift juridisk sett, jeg snakker kun om feiringen/seremoni med venner og familie Anonym poster: bed36bf98227c5e4b8b7c4a59b696bd5
Kaisamaia Skrevet 10. januar 2013 #14 Skrevet 10. januar 2013 Vi er allerede gift juridisk sett, jeg snakker kun om feiringen/seremoni med venner og familie Anonym poster: bed36bf98227c5e4b8b7c4a59b696bd5 Aha! Kult! All ære til dere
AnonymBruker Skrevet 10. januar 2013 #15 Skrevet 10. januar 2013 Aha! Kult! All ære til dere Takk:) Deilig å være gift, men det var jo ikke akkurat en romantisk seremoni Satser på at det løser seg, det viktigste er jo egentlig bare å ha en hyggelig dag med familie og venner med et lite nytt familiemedlem:) Anonym poster: bed36bf98227c5e4b8b7c4a59b696bd5
Stinelin Skrevet 16. januar 2013 #16 Skrevet 16. januar 2013 Takk:) Deilig å være gift, men det var jo ikke akkurat en romantisk seremoni Satser på at det løser seg, det viktigste er jo egentlig bare å ha en hyggelig dag med familie og venner med et lite nytt familiemedlem:) Anonym poster: bed36bf98227c5e4b8b7c4a59b696bd5 Det er et veldig godt utgangspunkt. Hold fast på det når alle avgjørelsene skal tas, så går det fint!
AnonymBruker Skrevet 16. januar 2013 #17 Skrevet 16. januar 2013 Vi skal gifte oss til høsten. I går ble vi henvist til prøverør, men vi lar ting gå som planlagt, er vi gravide så er vi det. Går jeg på sprøyter og hormoner ja så gjør vi det. Jeg er ikke så avhengig av den alkoholbiten jeg og jeg tror jeg skal klare å kose meg sammen med min nærmeste familie og aller beste venner likevel. Anonym poster: 2cb98ec409c2538143f54ccf456662a4 2
kaprifolen Skrevet 16. januar 2013 #18 Skrevet 16. januar 2013 Jeg hadde flyttet bryllupet om jeg hadde blitt gravid før den store dagen. Ikke pokker om jeg hadde risikert morgenkvalme, bekkensmerter, hovne ledd, kviser og alt annet man KAN få trøbbel med, på den store dagen! Og den dagen synes jeg man skal kunne spise og drikke det man vil selv. Selv om vårt bryllup var langt fra noen fyllefest. Om barnet ditt er klart for barnevakt eller ei, er vanskelig å si. Min datter er straks 3 mnd, og jeg ville ikke planlagt bryllup i nærmeste fremtid. Og jeg er også glad for at jeg hadde "armene fri" i bryllupet vårt, og ikke minst at jeg slapp å amme i kjolen!
Ea_ Skrevet 16. januar 2013 #19 Skrevet 16. januar 2013 Når man har strevd med å bli gravid lenge stoppes ikke den prosessen for noe, ikke engang bryllup.. Vi fortsetter forsøkene for fullt enten vi skulle være midt i medisiner, gravid eller (forhåpentligvis) med et lite barn i bryllupet vårt. 1
kaprifolen Skrevet 16. januar 2013 #20 Skrevet 16. januar 2013 Jeg hadde absolutt ikke stoppet prosessen med prøverør etc, nei! Absolutt ikke! Jeg hadde derimot flyttet bryllupet!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå