Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Gjest Anonymous
Skrevet

Mine føtter trenger litt kjærlighet og pleie ser jeg. Huden rundt hælene begynner å bli ganske så uttørka og greier.

Jeg må vel innrømme at jeg aldri har brydd meg så mye om disse føttene mine, men nå er det vel på tide å begynne :oops:

Noen som har tips til hva jeg bør bruke for å få huden under føttene fine igjen? Bør jeg bruke en slik skrape eller hva det nå kalles også?

Om dere i tillegg har tips til steder på nettet der jeg får bestilt slike ting, så er det ypperlig. Jeg kommer meg nemlig ikke ut så mye her jeg bor nå.. :wink:

Videoannonse
Annonse
Skrevet

hei!

Jeg har heller aldri vært så opptatt av dette, før i sommer da jeg gikk mye på jobben (det vil si 8 timer hver dag), og dette gikk utover føttene. tok meg en tur til en hudpleier, og fikk en omgang med filing osv. veldig bra! Nå hjemme så tar jeg en bøtte, tar oppi fotsalt, sitter i bløt 20-30 min, har en slik fot-"skraper" - grov på den ene siden og fin på den andre. Så filer jeg godt der hvor det er hard hud osv, først med den grove siden så den fine. Tørker beina, etterpå tar jeg en peeling for føtter, skrubber godt. skylder beina, tørker de godt også smører jeg de inn med en kjempegod og fet fotkrem. Alt har jeg kjøpt på Vita-butikken, merket Scholl. Det koster litt, men er verdt det! Tro meg!! Dette gjør jeg ca en gang i uka, foran tven :) Luksus i hverdagen! Husk at føttene våre bærer hele kroppen/vekten, så de trenger også pleie! Lykke til ~Runa~!

Her er forresten en link om fotpleie og scholl-produktene! http://www.femme.no/mote/0205232734.cfm

Gjest Anonymous
Skrevet

Jeg bestilte en fotkrem fra Essentialdayspa nettopp. Den er fra Nailtiques. Har ikke brukt den så lenge, men liker den godt. Den trekker ganske fort inn og føles bra ut. Jeg prøver å få smurt morgen og kveld. Den skal hjelpe mot tørr, hard og sprukket hud, men jeg har brukt den for kort til å si om den holder det den lover.

Ellers kan du bade føttene i fotbad med grønnsåpe i, og så file huden på hælene.

Skrevet

Ellers kan du bade føttene i fotbad med grønnsåpe i, og så file huden på hælene.

Sverger til den metoden, jeg :)

Gjest Anonymous
Skrevet
Ellers kan du bade føttene i fotbad med grønnsåpe i' date=' og så file huden på hælene.[/quote']

Hva slags grønnsåpe bruker dere?

Den med furunål eller den vanlige?

Gjest Anonymous
Skrevet

Det er det samme hvilken du bruker, personlig synes jeg den med furunål lukter best.

Skrevet

Jeg pleier føttene mine i dusjen, jeg da. Har fotfilen med inn i dusjen, og når jeg er ferdig med alt annet av "dusje-rituale" (ja, jeg har et fast mønster i dusjen.... :oops: ), så tar jeg den frem og filer føttene. Da har jo føttene mine "stått i vann" en god stund, så huden der er myk og klar for fotfilen :-) Etter dusjing og tørking, bruker jeg en god fotkrem (husker ikke hvilken).

Ikke så lenge siden jeg la dette med fotfila til "dusje-ritualet" mitt, og jeg har aldri før hatt så fine og myke føtter!

Må legge til at fotpleien tar jeg bare èn gang i uka, og ikke hver dag når jeg dusjer

Gjest Anonymous
Skrevet

Tusen takk for rådene, folkens!

Får skaffe meg en slik skrape, så blir det bra :-)

Gjest Moonshadow
Skrevet

File føttene?? Herregud.. Det ville vært helt forferdelig for meg. Er så kitten på føttene at jeg nesten ikke kan ta på undersiden. :oops:

Skrevet
Er så kitten på føttene at jeg nesten ikke kan ta på undersiden. :oops:

Jeg er også en smule kilen under føttene, men av en eller annen grunn merker jeg ingenting til det i forbindelse med fotfilen. Prøv da vel :-)

Gjest Moonshadow
Skrevet

Jeg er også en smule kilen under føttene, men av en eller annen grunn merker jeg ingenting til det i forbindelse med fotfilen. Prøv da vel :-)

Må vel kanskje gjøre det en gang da men tror det kan bli tortur for meg gitt :ler:

Skrevet
Hva slags grønnsåpe bruker dere?

Den med furunål eller den vanlige?

Hvorfor i alle dager bader dere føttene i grønnsåpe?

Grønnsåpe har en klar uttørrende effekt, og jeg trodde da ikke tørre føtter var noe mål her.

Grønnsåpebad til føttene brukes hvis man har sår fordi den tørker ut sårene og har en viss bakteriedrepende effekt.

Men da må man ikke bruke vanlig grønnsåpe!

Grønnsåpen i dagligvaren er tilsatt så mye rart at det kan faktisk gjøre vondt værre å bruke den. Man må kjøpe medisinsk grønnsåpe på apoteket.

Gjest Virvel
Skrevet

Først må jeg bare si at det er flott at du tar affære, Runa! :klappe::ler: Ustelte føtter i åpne sko er noe av det verste jeg ser. Skjønner ikke hvordan folk får seg til å vise frem sånne ekle føtter... Det skurrer liksom litt når man er ren og pen og velstelt over det hele, også har man DE tåneglene og masse tørr og har hud på føttene. Urrrk.

Fotbad, filing og en god krem (f.eks. A-creme) er det som skal til. Bare pass på at du ikke filer for mye! Huden skal være tykk under føttene. Hvis du filer bort for mye, slik at huden blir for tynn, vil kroppen kompensere for dette ved å danne mer hard hud, og så har du det gående...

Det går forresten fint an å file tørre føtter også, altså uten noe fotbad først, men hvis du har mye hud som skal vekk er bad å anbefale. ;)

Er for øvrig enig med birgitte242 når det gjelder bruk av grønnsåpe. Med så mye fint badesalt å få tak i kan det da umulig være bra med grønnsåpe, med mindre man har sår som skal renses.

Gjest Cuddly
Skrevet

Jeg bruker bla. badeolje i fotbadet.

Sambo ville ha fotbad her om dagen, og leita frem grønnsåpa... jeg nekta ham å bruke det, det tørker no' j#*$i ut de stakkar tottelottene!

Skrevet

Liker å pleie føttene jeg :-)

Setter føttene i fotbad, med noe som heter Christy Feet treats ca. 10-15 min. Hører på god musikk og tar en kopp te. Så filer jeg føttene og tar på en fet krem. Stusser litt og neglelakk tilslutt.

Prøver å gjøre dette en gang i uken. Føttene blir kjempemyke og jeg koser meg.

Gjest Cuddly
Skrevet

Setter føttene i fotbad, med noe som heter Christy Feet treats ca. 10-15 min.

Er det de man kjøper på H&M?

Skrevet

Jeg kjøpte det på en billigbutikk, tror det het Max 20 el noe sånt.

Har sett de har det på Meny, men der koster det mye mer. Betalte 10 kr for en sånn jeg.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...