Portvinpiken Skrevet 8. januar 2013 #1 Skrevet 8. januar 2013 For alle hundeinteresserte er oppfølgeren til BBC kommentaren hunderaser - 3 år etterpå nå på NRK2. Den er ikke ny, men en god ting kan aldri sies/sees for ofte...
Wolfmoon Skrevet 8. januar 2013 #3 Skrevet 8. januar 2013 Fikk dessverre ikke sett den. Var det en bra dokumentar? Var det noe nytt, siden de valgte å lage en oppfølger?
Sugerøret Skrevet 8. januar 2013 #4 Skrevet 8. januar 2013 Fikk dessverre ikke sett den. Var det en bra dokumentar? Var det noe nytt, siden de valgte å lage en oppfølger? Kanskje du kan se den her : http://tv.nrk.no/program/koid23009312/rasehunder-3-aar-etter 2
Portvinpiken Skrevet 9. januar 2013 Forfatter #5 Skrevet 9. januar 2013 Dessverre lite nytt. Ihvertfall dårlig nytt får våre hunder. Jeg anbefaler absolultt å ta seg tid til å se dokumentaren. 1
Wolfmoon Skrevet 9. januar 2013 #6 Skrevet 9. januar 2013 Det som er så utrolig trist er at det har skjedd liten, eller ingen, endring de tre årene. Selv der man har endret rasestandardene er det fortsatt de samme hundene som veier. Og selv når noen gjør folk oppmerksomme på hva de driver med, og hvilke lidelser hunden har, så fortsetter de. Hva er det som gjør at mennesker driver på sånn? Jeg skjønner det ikke
Sugerøret Skrevet 10. januar 2013 #7 Skrevet 10. januar 2013 Det som får meg ekstremt forbanna,er oppdretter som VET de avler med syke dyr og som NEKTER å gjøre noe med saken.Ikke kom og fortell meg at du avler fordi du elsker og vil bevare rasen.Det er jo f**n meg helt feil. Hvem fanken velger bevist å avle frem så syke dyr at rasen står i fare for å dø ut, dyr som har for små kranier så hjernen blir pudding inni. Hjertefeil, hofter /kne osv .. Dyr som ikke en gang klarer å bli befruktet eller føde normalt. Og vi som kjøpere har helt klart et stort ansvar.
Wolfmoon Skrevet 10. januar 2013 #8 Skrevet 10. januar 2013 (endret) Jeg er helt enig med deg, Kårky. Jeg lurer på hva som driver sånne mennesker, for dyreelskere kan jeg ikke skjønne at de kan være Og vi som kjøpere har helt klart et stort ansvar, men raseklubbene er jammen meg ikke alltid spesielt hjelpsomme med å formidle hvordan deres rase faktisk er Endret 10. januar 2013 av Wolfmoon
Sugerøret Skrevet 10. januar 2013 #9 Skrevet 10. januar 2013 ikke sant? Da jeg skulle ha valp og kontaktet NKK ,var beskjeden : kontakt lokale klubben. Men den lokale raseklubben er like skrudd som NKK og like feige. De anbefaler syke dyr fra oppdrettere som bevist avler og skjuler sykdommer. Makan til kvalmt opplegg! Om du kjøper en hund som det viser seg er avlet bevist frem fra syke dyr OG som oppdrette MÅ ha visst var syke,kan en jo fanken heller ikke gå til retten for å få denne oppdretten dømt. Det skulle vært mye mye strengere krav til avling.Samt at om en kan bevise at en oppdretter bevist avler søster/far linjeavl. bla bla ,syke dyr - Da burde oppdretteren miste retten til å avle dyr for all tid. Det er organisert dyremishandling og jeg blir så forbanna! (og derfor klarer jeg heller ikke skrive ned det jeg egentlig mener uten mye svada....)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå