AnonymBruker Skrevet 8. januar 2013 #1 Del Skrevet 8. januar 2013 Jeg har kjøpt en silkebluse (100%) fra By Malene Birger. Alt det andre jeg har av silke går i håndvasken, men på vaskelappen på blusen står det at den skal renses. Blusen er lys, med noen få rysjer/pynt og knapper. Er det noen av dere som har erfaring med å håndvaske slike plagg? Eller må jeg levere den til rens hver gang? Synes det høres litt merkelig ut at den ikke skal tåle vask. Anonym poster: 9cecd2b6b1e5b47595f1c8a604d326e6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
murray Skrevet 8. januar 2013 #2 Del Skrevet 8. januar 2013 Jeg pleier å hive slike plagg i vaskemaskinen på håndvask-program uansett. 30 grader. Ingen sentrifugering. Har gått bra til nå Bruker vaskemiddel for ullklær. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Wilhelmine Skrevet 8. januar 2013 #3 Del Skrevet 8. januar 2013 Har flere plagg som "ikke skal vaskes", men jeg kaster dem likefullt i finvasken/håndvaskprogram. Det er litt sjansespill, enten tåler de det, ellers går det galt - men da får det bare være. Skal nevnes at jeg ikke har mange dyre plagg da, da hadde jeg nok vært mer skeptisk. Men det har da også alltid gått bra Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
LukaFrost Skrevet 8. januar 2013 #4 Del Skrevet 8. januar 2013 Et renseri må vel uansett bruke en eller annen form for væske for å få plagget rent, så håndvasking burde da funke. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Lille-pus Skrevet 9. januar 2013 #5 Del Skrevet 9. januar 2013 (endret) Ren silke (100%) går som oftest helt greit å ta i vaskemaskinen, på ull &silke program, med spesialvaskemiddel og meget lav sentrifugering (600 o/min) Henges på henger (anbefaler en god skjortehenger) og tørkes hengdende. Du må regne med å stryke skjorten når den er tørr, men det visst du helt sikkert Litt nedover i Europa er renseri betydelig mye rimeligere enn det er her hjemme, og veldig mange plagg gis derfor renseri-anvising selv om de fint kan vaskes i maskin. Hos meg er det kun et par silkeskjorter som jeg ikke tør maskinvaske (de leveres renseri), men de er av den litt spreke typen sånn prismessig (Aigner) så jeg tør rett og slett ikke Endret 9. januar 2013 av Lille-pus Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. januar 2013 #6 Del Skrevet 9. januar 2013 Jeg har nettopp bestilt min første Equipment-silkebluse, der står det også dry clean, men det har jeg overhodet ingen plan om å følge. Tenker å ta den på håndvask i maskinen med Milo, så krysser jeg fingrene for at det går. Jeg kan ikke ha en jobbskjorte som ikke kan vaskes! Anonym poster: 4b99faead04aa6375eb6d74b42c215ba Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. januar 2013 #7 Del Skrevet 9. januar 2013 Takk for svar alle sammen! Da ser det ut som det blir vask på silkeblusen. Krysser fingrene for at det går bra og skal prøve å huske å oppdatere slik at dere andre eventuelt kan slippe å gjøre samme feil. Anonym poster: 9cecd2b6b1e5b47595f1c8a604d326e6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. mars 2021 #8 Del Skrevet 18. mars 2021 Nå er det gått mer enn åtte år, så jeg synes det er på tide med en oppdatering! Jeg lurer på hva jeg skal gjøre med silken min! Anonymkode: e1aef...77b 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rosabløff Skrevet 18. mars 2021 #9 Del Skrevet 18. mars 2021 På maskinen min er det eget silkevaskprogram. Tror det tilsvarer gamle "håndvaskeprogrammet". Kjøres på 30 grader og henges så opp på henger. Fungerer utmerket. Blusene brukes jevnlig på jobb, så orker ikke å styre med renseri stadig vekk. Merker at noen av blusene har blitt noe rynkete i sømmen etter hvert, men det strykes enkelt ut. Skal sies at de er minst fem år gamle. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå