Gå til innhold

Lavkarbo og frukt

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg ligger veldig lavt på karbene, men spiser en god del frukt. Hva tenker dere om dette? Jeg vet det er mye karber i frukt, men det er også sunt.

Anonym poster: 0582e8a9047328cbabafbb0a052f072f

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Sunt er vel et spørsmål om kontekst. Det å spise mye frukt når du skal ligge lavt på karbohydratene er jo ganske selvmotsigende. Enkelte frukter inneholder relativt mye karbohydrater.

Vet at det er ganske vanskelig selv å ligge lavt på karbohydrater. Det er ikke noe i veien for å ligge litt høyere (50-100g), men for enkelte blir det vanskeligere å gå ned i vekt da.

Om vektnedgang er målet må du nesten bare se det litt an. Hvis det funker er det egentlig ikke noe i veien for å fortsette.

Husk at bær inneholder vesentlig mindre karbohydrater enn f.eks banan og ananas!

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Sunt er vel et spørsmål om kontekst. Det å spise mye frukt når du skal ligge lavt på karbohydratene er jo ganske selvmotsigende. Enkelte frukter inneholder relativt mye karbohydrater.

Vet at det er ganske vanskelig selv å ligge lavt på karbohydrater. Det er ikke noe i veien for å ligge litt høyere (50-100g), men for enkelte blir det vanskeligere å gå ned i vekt da.

Om vektnedgang er målet må du nesten bare se det litt an. Hvis det funker er det egentlig ikke noe i veien for å fortsette.

Husk at bær inneholder vesentlig mindre karbohydrater enn f.eks banan og ananas!

Jeg ligger lavt på karber og spiser mye frukt fordi jeg er gravid. Syns ikke det er noe problem å ligge på veldig lavt, lå i ketolyse lenge før graviditeten. Nå spiser jeg frukt fordi jeg føler jeg må, pga babyen...

Anonym poster: 0582e8a9047328cbabafbb0a052f072f

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...