Gå til innhold

Skal ned i vekt, hva syns dere om min dag idag?

Anbefalte innlegg

Gjest LadyAntebellum
Skrevet

8 januar ( vekt 141,9)

13.00 - 6 rugsprø med skinke/makrell/leverpostei + 2 glass skumma melk

15.00-TRENING litt over 1 time med pulsklokke - 450 kcal

16.30 - snjo yoghurt med 1 banan og havregryn + 1 lowcarb energi drikk

18.00 - asparges og sukkererter (snack)

20.00 - 1 porsjon biffsalat fra vektklubben 471 kcal

21.30 1 kokt egg

Våknet veeeldig sent (12) derav så mange rugsprø på en gang kl 13.00:P

Hva syns dere? Er skrubbsulten nå så føler jeg kanskje har spist for lite? Mtp at jeg er så tung

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kalorimessig er vel grensen nådd ?

• Liker 1
Gjest LadyAntebellum
Skrevet

Kalorimessig er vel grensen nådd ?

Nå husker jeg ikke hva grensen min er men den er mye høyere enn 2000 kcal for og gå ned i velt, pga min høye vekt..

AnonymBruker
Skrevet

Jeg synst det virket som veldig lite mat! Jeg er liten og nett (kun 50 kg), og når jeg spiser så lite som det der så går JEG ned i vekt!

Jeg ville absolutt spist mer! Fordi : går du rundt sulten så gir du fort opp, det er absolutt ikke optimalt å venne kroppen sin til så lite mat! Kroppen din tvi holder på den lille energien som kommer inn, og vektnedgangen blir ikke enkel!

Anonym poster: 367a3c18879306ea73dd0efb86895299

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Du kunne spist et ekstra egg på kvelden, metter jo godt og inneholder mye proteiner :)

Anonym poster: e5a3d591d2a6c355a2108803637b6ab1

AnonymBruker
Skrevet

Et tips er å melde seg på grete roede kurs. Dette er til stor hjelp og jeg gikk selv ned over 15 kilo på rett over 3 mnd. Der får du vite alt du trenger for å gå ned i vekt på en sunn og effektiv måte. Du trenger heller ikke å gå sulten.

Synes personlig rugsprø er et kjipt valg til frokost da de metter dårlig og det er 75 kcal i 2 stk. Altså det samme som i 1 brødskive på 30 gram. Ville heller ikke spist middag kl.8 på kvelden da den inneholder ganske mange kalorier. Dagens siste måltid bør være i 8-9 tiden og helst noe litt mer kalorifattig.

Dessuten så synes jeg middagen din inneholdt for lite kalorier, det er det min middag skal inneholde og jeg veier 80 kg.

Men uansett stå på :)

Anonym poster: dd5a136fcb25e44a96710583d844a20c

AnonymBruker
Skrevet

Jeg er også på "slankern", jeg veier 70 kg og målet er 62. Jeg skal spise 1300 kcal daglig, og synes det der ser veldig mye ut! Det andre glasset melk til frokost ville jeg byttet ut med vann. Maks tre knekkebrød til frokost. Snjo inneholder masse sukker, jeg hadde valgt skyr eller lignende. Ellers ser det greit ut, men ville unngått å spise så sent på kvelden.

Anonym poster: 8fa45e5047101bf3bdab9f1ae8952504

Skrevet

Snjo er jo egentlig godteri og ikke et måltid.

• Liker 2
Gjest RompeRusk
Skrevet (endret)

Knekkebrødene du bruker nå bør du bytte ut, enten med bedre knekkebrød eller grove, grove brødskiver. Med grønnsaker.

Snjo er søterier, IKKE MAT! Spis heller yoghurt naturell med nøtter/frukt, eller skyr.

Energidrikker trenger man strengt talt ikke med mindre man trener på toppnivå. Bare unødvendige kalorier

Melk kan du bytte ut med vann.

Og igjen: Masse grønnsaker.

Edit: La til noe

Endret av RompeRusk
Skrevet

8 januar ( vekt 141,9)

13.00 - 6 rugsprø med skinke/makrell/leverpostei + 2 glass skumma melk

15.00-TRENING litt over 1 time med pulsklokke - 450 kcal

16.30 - snjo yoghurt med 1 banan og havregryn + 1 lowcarb energi drikk

18.00 - asparges og sukkererter (snack)

20.00 - 1 porsjon biffsalat fra vektklubben 471 kcal

21.30 1 kokt egg

Våknet veeeldig sent (12) derav så mange rugsprø på en gang kl 13.00:P

Hva syns dere? Er skrubbsulten nå så føler jeg kanskje har spist for lite? Mtp at jeg er så tung

Jeg synes du er flink, fortsett med disse gode intensjonene!

For at dette ikke skal være et blaff, må du sørge for å være litt lur. Du sier du er skrubbsulten nå, og det er et faresignal. Fortsetter du å være skrubbsulten er det lettere å "sprekke", og da er det vanskelig å motivere seg til å begynne på ny (en sprekk er ikke farlig i seg selv, det er hva den gjør med selvbildet og motivasjonen).

Spis derfor mat som fyller magen. Et egg er næringsrikt, men lite mettende. Kunne du spist dette egget på et grovt knekkebrød, for eksempel? Eller hatt en stor salat til? Biffsalat til middag høres også veldig godt ut, men kanskje kunne du funnet middagsretter med mer mettende innhold?

En annen ting er at du ikke bør høre på velmente, men dårlige råd som at du bør holde deg unna det andre glasset skummet melk. Skummet melk er helt greit så lenge du ikke drikker en liter eller to hver dag. Så rigide i hodet kan vi ikke bli at vi rynker på pannen av et glass tynn melk. Det er ikke her problemet ligger. Drikk derfor det andre glasset melk med god samvittighet. Men vann er alltid den beste tørstedrikken, særlig for tennenes skyld.

Jeg vet ikke hvor mye du har fått opplyst at du bør spise, men her er et eksempel på sunn slankemat i løpet av en dag:

Frokost:

1dl havregryn kokt til grøøt sammen med en most banan og en krm malt ingefær. I tillegg 1dl lettmelk, 1 grovt knekkebrød med 1 ss smelteost (max 4% fett) og rød paprika.

Lunsj:

Varme skinkesmørbrød. Du trenger strimlet skinke, vårløk, kesam 8%, sweet chilisaus, salt, mais, brød.

Strimle og skyll vårløk. Bland kesam og chilisaus og litt salt. Rør i skinke, vårløk og mais. Ha røren på brødet, legg en brødskive over og varm i toastjern/vaffeljern eller stekeovn. Server med blandet salat.

Middag:

Kotelett med tomat og chiliris. Du trenger (til fire pers) en rød chili, 3dl ris, 1 dl chilisaus, 6dl grønnsakskraft (terning og vann), tre tomater, basilikum, 4stk svinekoteletter à 150g, en ts olivenolje, litt salt og pepper.

Bland ris, chili og chilisaus. Hell i buljong. Kok ris under lokk. Skjær tomatene, bland med basilikum og ha i den ferdigkokte risen. Stek kotelettene i oljen (i teflonpanne, i jernpanne trengs litt mer fett. Eller stek dem i stekeovn helt uten fett!). Server med lettkokt brokkoli. Skjær bort fettranden på koteletten.

Mellommåltider ellers om dagen:

1 appelsin, 1 eple, 1 knekkebrød med 1 skive kokt skinke og paprika.

Dette er ikke for at du skal følge opplegget slavisk, men for at du skal få et inntrykk av hvor mye du kan spise og fortsatt ligge i et sunt kaloriunderskudd.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...