Gå til innhold

Treningshansker, ja / nei?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg får blemmer i hendene av styrketrening. Ikke bare ved å løfte vekter, men også av maskinene. Er ikke veldig sterk og føler meg ikke helt proff i treningsstudioet. Er det teit om jeg går med hansker? Hvor sterk og proff må man være for at det ikke skal se dumt ut? Jeg har hørt at det er en ulempe med å bruke hansker pga. grepet på vekten. Men siden jeg er litt nybegynner, spiller det noen rolle for meg?

Skrevet

Ikke dumt å ha treningshansker. Det er kjedelig med blemmer, samt det å stadig måtte endre grepet pga svette håndflater.

• Liker 1
Skrevet

Blemmer i hendene? Høres ut som du griper til litt feil. Det er ikke uvanlig å få hard hud på utsatte steder som kan revne dersom man ikke filer det ned, men blemmer høres ut som brannsår eller allergisk reaksjon.

For all del, mange liker å trene med hansker og det er ikke noe i veien for det. Du bør dog være klar over at det du skal gripe rundt blir større og kan bli vanskeligere å holde rundt.

Unngå for all del hansker med "støtdemping". Det er bare tull. Hanskene bør være svært tynne og pustende.

• Liker 1
Skrevet

Det er jo vi uproffe som trenger hansker, de andre har vel opparbeidet tøffere hud :)

Eller forresten ikke, den jeg kjenner som trener aller mest får fortsatt blødende sår i hendene fra tid til annen sier han Men han syns det liksom hører med. Jeg derimot syns det er greit å la være, så jeg bruker i hvert fall hansker. Ingen særlig forskjell på grepet som jeg har merket i hvert fall.

Skrevet

Jeg synes det er supert, slipper at vektene sklir pga svette hender pluss at jeg synes det ser skikkelig kult ut :-D Men nå trener jeg hjemme alene da..

Skrevet

Jeg er jente og trener styrke omtrent hver dag. Jeg får veldig hard hud og små "blemmer" inni hendene. Ikke så veldig pent syn, men jeg tror ikke jeg kunne klart det med hansker i alle fall. Men smak og behag :) Er det vondt og ubehagelig bør du nok kjøpe noen tynne hansker som Spuraspinatus sier :)

Men vær mer obs på hvordan du gjør øvelsene med hansker :)

Anonym poster: ee8958ae2f965bcef7df2360bebedc3f

Skrevet

Jeg har vurdert hansker en stund nå! Blir svett i hendene på maskiner og føler jeg ikke har skikkelig grep! Greit nok når det er maskiner som jeg tar lett på, men når det blir fort 50-60 kilo høres det veldig godt når jeg glepper maskinen fordi jeg er svett i hendene og ikke greier å holde igjen!

Skrevet

Hansker kan føre til at du faktisk blir svakere i hendene, men jeg er enig i at for visse øvelser er det nødvendig. Jeg må ha hansker når jeg trener markløft, ellers vil jeg miste stangen pga tunge vekter og svette hender. Anbefaler deg å kun bruke det på øvelser hvor du eventuelt kan miste vektene, mens på øvelser som f.eks nedtrekk dropper du de. Huden blir mye tykkere og vant til belastningen etterhvert :)

Skrevet

Jeg bruker hansker til alle øvelser som gjør vondt i hendene. Javel, kanskje får jeg svakere grepsstyrke og kanskje ser fitnessfolk ned på meg fordi jeg er teit som bruker hansker istedenfor å trene opp riktig grep. MEN jeg vil faktisk ikke ha stygg, hard hud i hendene. Noen syns det er kult, mandig og lyser "jeg løfter tungt", men jeg foretrekker feminime og myke hender:)

Anonym poster: ab66086b9b40631761dbc548bf5d257e

Skrevet

Jeg løfter mindre med hansker enn uten i alle fall. Spesielt på markløft og lignende så føler jeg at jeg får mindre trøkk i grepet, og stanga glipper før jeg får kjørt meg helt ut i lår og rumpe.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...