AnonymBruker Skrevet 8. januar 2013 #1 Skrevet 8. januar 2013 Lurer bare på hvordan dere andre har opplevd perioden etter bleieavvenning. Ble det mange uhell og i hvilke situasjoner skjedde det? Hva gjorde dere evt for å hindre det. Jenta vår sluttet med bleie for knappe 2 mnd siden, var da 2,5 år. Har hatt bare 1-2 uhell på natta og i dag var kom første uhell i bhg. På dagtid har det vært noen flere, men det går litt i rykk og napp. I starten gikk det helt prikkfritt, men den siste uka har det vært noen flere,men med flere dager imellom. Det skjer helst når hun er veldig opptatt med lek og ikke har tid til å gå, eller dersom hun er ute og ikke rekker å få av alle klærne. Kjenner jeg er litt redd for at det skal skli ut litt (sikkert fordi vi har en nær slektning som har slitt veldig ift avvenning på sitt barn som snart nærmer seg skolestart og fortsatt bruker bleie...), men tenker at det sikkert henger sammen med at vi ikke er så oppmerksomme lenger (i starten løp vi jo nærmest etter henne med potta hele tiden). Prøver å spørre henne jevnlig, men når hun er midt i leken, svarer hun bare at hun ikke må på do, og så slår jeg meg vel litt for raskt til ro med det...Hvordan har det vært for dere andre? Er bare litt blank på hva som er normalt her... Anonym poster: 4982639ad5e02760414a9d7ee0ca5c74
Silfen Skrevet 8. januar 2013 #2 Skrevet 8. januar 2013 Jeg har hatt barn uten uhell, med noen få uhell og en med masse. De uten særlig uhell sluttet med bleie relativt sent, rundt 3 år. Mini, sta og egenrådig, mente at hun skulle slutte da hun var 2 år og 3 mnd. Hun hadde ikke helt kontroll og det var veldig mange uhell. Men siden jeg ikke tror på verken å tvinge på bleier som ikke ønskes eller å fotfølge ungene for å gå på do hvert 5. minutt, så ble det rett og slett mye klesvask. Da hun sluttet med nattbleie så var det samme ståa der, sov for tungt og våknet ikke, verken før eller etter. Ble både nye madrasser og mye vask der og. Men det tok ikke altfor lang tid og det gikk nå greit. Det hele spørs vel på hva man gidder og hvordan man ønsker å ha ting. For min del var det ikke noe stress med en unge som tisset seg ut her og der og så lenge hun ikke syns det var flaut eller ukomfortabelt så jobbet vi nå bare mykt med det.
Gjest Gjest Skrevet 9. januar 2013 #3 Skrevet 9. januar 2013 Her begynte hun og ha uhell daglig etter en lang periode hvor hun var tørr. Det ble utrolig mye klesvask, også av regntøy og kjeledresser. Her løste det seg ved klistremerkebelønning. Hun måtte rett og slett ha litt ekstra motivasjon til å avbryte leken og gå på do, fremfor å bare tisse i trusa som jo var mye enklere. har ikke hatt uhell siden vi begynte med det!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå