Gå til innhold

Ibux + voltarol

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Bruker en del smertestillende, hovedsaklig ibux og voltarol. Har hørt at disse ikke bør kombineres, men er usikker på hvor lenge jeg må vente fra jeg tar den ene før jeg kan ta den andre. Jeg finner ingen informasjon i felleskatalogen bortsett fra halveringstid, og da er jo ikke alt ute av kroppen..? Jeg vet at dette kommer an på dosering og er individuelt, men hvor kan jeg finne denne infoen når det ikke står i felleskatalogen?

Kan spørre på apoteket neste gang jeg er der, men tenkte kanskje noen her visste.

Anonym poster: f5c04f30ec9af7b71ce40b1e5833f4a7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Kan spørre på apoteket neste gang jeg er der

:jepp:

Anonym poster: 4ee7c89b7e30f6aac81b0ee8fb822fef

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:jepp:

Anonym poster: 4ee7c89b7e30f6aac81b0ee8fb822fef

...men jeg skal ikke dit på en stund. Det burde jo stå noe om dette i felleskatalogen..? Altså hvor lenge man må regne med at preparatet er i kroppen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vet ikke hvor lang tid det må gå mellom de to typene, men jeg har tatt en del voltaren, og har da fått beskjed av legen min å holde meg helt unna ibux. Jeg skulle heller ta paracet dersom voltaren ikke var nok. Men kan du ikke bare ringe legekontoret eller et apotek i morgen, da? De pleier å være behjelpelig på slike ting over telefon også :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vet ikke hvor lang tid det må gå mellom de to typene, men jeg har tatt en del voltaren, og har da fått beskjed av legen min å holde meg helt unna ibux. Jeg skulle heller ta paracet dersom voltaren ikke var nok. Men kan du ikke bare ringe legekontoret eller et apotek i morgen, da? De pleier å være behjelpelig på slike ting over telefon også :)

Det er jo forsåvidt ikke noe problem å holde seg til bare en type smertestillende til jeg finner svaret, synes bare det er rart at slik info ikke er opplyst noe sted. Tror jeg bare venter til jeg skal på apoteket igjen, og bare tar den ene i mellomtiden - dersom jeg ikke finner svaret noe sted.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ibux og volatarol bør ikke kombineres. Du kan ta ibux med paracet eller voltarol med paracet. Dette pga det blir for hardt på nyrene.

Anonym poster: 933938f22d6e682c46cbe09a147cf783

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjære tS, dette er spørsmål du er nødt til å ta med lege eller apotek. Det går helt sikkert an å ringe apoteket hvis du ikke har tid til å reise dit. Siden vi ikke har mulighet til å vite noe om hvilke kompetanse som ligger til grunn for svarene du måtte få her, stenger jeg tråden din.

Kosemose, mod

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...