Gå til innhold

Litt treg smarttelefon

Anbefalte innlegg

Gjest SmurfeLurfen
Skrevet

Hei!

Har en HTC som er 1 år gammel med 4GB minnekort.

Men mobilen sier at det er 2,7 GB ledig av totalt 7,5 GB.

Men har i det siste fått opp beskjed om at internminnet snart er fult (525MB tilgjengelig av 1,12GB). Har slettet noen apper og informasjonskapsler.

Vurderer å overføre alle bilder til PCen og slette alle meldingene (har tatt vare på alle siden jeg kjøpte den for 1 år siden).

Vil den bli raskere da?

Er jo god plass på minnekortet enda.

Eller er formatering det beste, sånn at den får en helt ny start?

Men litt pes da.

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Kan du flytte noen apper over fra internminne til minnebrikken?

Anonym poster: da52d3a3ecfa1a4c3aab0ead99c71546

Gjest SmurfeLurfen
Skrevet

Har prøvd å finne ut av det, men får det ikke til. Når jeg går inn på Appene og så inn på den enkelte så kommer det ikke opp noe om flytting.. Virker som andre med android heller ikke får det til..

Er det noe man må velge samtidig som man laster ned apper eventuelt?

Skrevet

Jeg er nesten sikker på at alle apps du laster ned blir lagret på den interne minnen, og det er noe du ikke selv kan velge.

Men etterpå så skal det være mulig å flytte de ifra den interne til f.eks microsd.

Instillinger - Programmer - (finn programmet/spill du vil flytte) - Menyen du vil få fram nå skal det stå 'flytt til telefon/minnekort).

Er ikke alle program/spill hvor du får den muligheten.

Skrevet (endret)

TS: Tror heller du begynner å slippe opp for RAM. Løsning, avinstaller de appene du ikke bruker, og noen av de du bruker, men som er litt "tunge".

Hei!

Har en HTC som er 1 år gammel med 4GB minnekort.

Men mobilen sier at det er 2,7 GB ledig av totalt 7,5 GB.

Men har i det siste fått opp beskjed om at internminnet snart er fult (525MB tilgjengelig av 1,12GB). Har slettet noen apper og informasjonskapsler.

Vurderer å overføre alle bilder til PCen og slette alle meldingene (har tatt vare på alle siden jeg kjøpte den for 1 år siden).

Vil den bli raskere da?

Er jo god plass på minnekortet enda.

Eller er formatering det beste, sånn at den får en helt ny start?

Men litt pes da.

Har på følelsen at løsningen ligger her (altså RAM). Jeg tipper rapporteringen av hva du har ledig varierer en del med hva som kjører i det aktuelle øyeblikket. Avinstaller programmer du mistenker er "tunge", det vil sannsynligvis være de som er sultne på RAM også.

Endret av Lutetium 71
Gjest SmurfeLurfen
Skrevet

Takk for svar dere! Skal prøve tipsene :)

Men program som Adobe Reader bør man vel ha ja?

Skrevet

Takk for svar dere! Skal prøve tipsene :)

Men program som Adobe Reader bør man vel ha ja?

Man trenger ofte et pdf program, ja. Kjenner ikke til hvor "hard" androidversjonen til adobe er. Selv bruker jeg bare whatever er installert på dingsen. På mobilen min er det OfficeSuite Viewer.

Gjest SmurfeLurfen
Skrevet

Ok, skal sjekke ut hva jeg får til :)

Hvis ikke får dere nok høre det her i morgen.

Gjest SmurfeLurfen
Skrevet

Hei igjen :)

Jeg fikk flytta over de appene det var mulig å flytte og det ble bedre.

Pluss slettet et par tusen sms ca.

Men den er fortsatt litt treg med tastaturet og særlig inne på meldinger (ikke like ille på internett f.eks.)

Galleriet kan laste fram litt sakte, men det gjør ikke noe.

Jeg formaterte den en gang i sommer pga tregt tastatur (før jeg kjøpte tastaturet SwiftKey), men det hjalp lite.

Bør jeg prøve på nytt kanskje?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...