AnonymBruker Skrevet 8. januar 2013 #1 Skrevet 8. januar 2013 * Har vært prøvere siden Februar. * Bare kuttet p-pillene, har ikke gått veldig mye mer inn i det. Samleie som vanlig. * Har slitt med uregelmessige blødninger de siste seks månedene. * Hadde mens to ganger denne måneden. * Har slitt med mye utflod, men testet negativ på klamydia. -Har jeg EL nå da? Noe som er borti lignende? Vi er i midten av 20 åra. Har ikke blitt gravid før. Anonym poster: a7f0cadfcf632f0c6237e620a933a54d
Athene Skrevet 8. januar 2013 #2 Skrevet 8. januar 2013 Ut i fra hva du beskriver er det på tide å bestille en time hos fastlegen i løpet av januar-februar. Både for henvisning til gynekolog for deg, og sædprøve av han. Har man uregelmessige sykluser har man ofte ikke eggløsning, når man fortsat sliter med dette et år etter pilleslutt er det på tide meg en legetime. 1
Solsikke Skrevet 9. januar 2013 #3 Skrevet 9. januar 2013 Hei, vi har også vært prøvere siden februar- 2012. Syklusene mine blir lenger og lenger, og magefølelsen sier meg at det er noe som ikke stemmer. Jeg har allerede vært hos legen og tatt noen hormonprøver, og disse var fine. Jeg har bestilt ny time nå for videre oppfølging og henvisning til gynekolog. Det ene aspektet er det fysiske, men det tærer også veldig på psyken å ikke bli gravid. Siden dere "formelt sett", hvis en kan kalle det det, har vært prøvere i straks ett år kan det være greit å ta en sjekk hos legen, bare for å sjekke om alt er som det skal. Statistikken sier vel at 75% av alle prøvere blir gravide innen ett år, mens hele 90% blir det innen 2 år. Mest trolig er vi blandt de siste 15% som trenger litt lenger tid på å bli gravide, men for min el synes jeg det nå hadde vært greit å kunne høre at "alt er bra, bare fortsett som dere gjør" eller "vi prøver denne behandlingen".. Det verste er ikke å vite, synes jeg.. Dette ble et langt personlig svar fra meg, men jeg vil ønske dere lykke til videre med prøvingen. Måtte spiren snart sitte..
AnonymBruker Skrevet 9. januar 2013 #4 Skrevet 9. januar 2013 Jo, men hvis "samleie som vanlig" endel mindre enn annenhver dag ca, da spesielt rundt antatt syklustid - så vil det jo være endel som egentlig aldri/få ganger har hatt "reelle forsøk". Jeg vet eksempelvis at det er et par ganger vi ikke har hatt sex rundt de mest sannsynlige dagene for EL,så da teller jeg ikke det som forsøksmåneder egentlig. Men når mensen skurrer i tillegg ville jeg selvsagt oppsøkt legen - for å sjekke. Anonym poster: 2e9296781396eecc4cee206196b3004b
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå