AnonymBruker Skrevet 8. januar 2013 #1 Skrevet 8. januar 2013 En kompis av meg mistet lappen nå i helgen. Fyllekjøring. Han drakk ikke så mye, men likevel greier han ikke å huske hvor mye han drakk. Han inntok bare pils, og han mente han drakk den siste pilsen en halvtime før han kjørte. Han ble tatt etter ti minutter i vanlig promillekontroll.. Han fikk attest på god oppførsel, og han tok blodprøve. Men promillen fikk ikke han vite, han blir innkalt til avhør i løpet av neste uke. Hvorfor får ikke han vite promillen før avhøret? Er det SÅ ille? Eller? Anonym poster: bb85b54eb925075b6078f63e20296301
AnonymBruker Skrevet 8. januar 2013 #2 Skrevet 8. januar 2013 En pils er for mye, en halvtime er altfor lite. Ja, det er ille. Han får vite det i avhøret, håper han mister lappen for en stund og lærer av det. Anonym poster: 2cf148de8748ec1785c66c29a07b509c 1
AnonymBruker Skrevet 8. januar 2013 #3 Skrevet 8. januar 2013 Fyllekjøring er totalt uaksetptabelt. Jeg blir provosert når folk prøver å bortforklare slike alvorlige lovbrudd med utsagn som "Jeg drakk nesten ingenting" og "Jeg hadde full kontroll" Kompisen din må nok bare ta innover seg at han får 30 dager med pallespikring, 2 år som fotgjenger og ny oppkjøring for å ta lappen igjen. Selvsagt 100% fortjent. Anonym poster: 4f7cafdd435d5e1beb1fabbdc89f18d0 3
Gjest brutal mann Skrevet 8. januar 2013 #4 Skrevet 8. januar 2013 En kompis av meg mistet lappen nå i helgen. Fyllekjøring. Han drakk ikke så mye, men likevel greier han ikke å huske hvor mye han drakk. Han inntok bare pils, og han mente han drakk den siste pilsen en halvtime før han kjørte. Han ble tatt etter ti minutter i vanlig promillekontroll.. Han fikk attest på god oppførsel, og han tok blodprøve. Men promillen fikk ikke han vite, han blir innkalt til avhør i løpet av neste uke. Hvorfor får ikke han vite promillen før avhøret? Er det SÅ ille? Eller? Anonym poster: bb85b54eb925075b6078f63e20296301 Aner ikke, men når han gir så totalt faen i alle andre i trafikken så har han ikke noe sympati fra meg. 1
AnonymBruker Skrevet 8. januar 2013 #5 Skrevet 8. januar 2013 Finnes (nesten) ikke værre mennesker enn de som fyllekjører! Håper han mister lappen resten av livet. Tenk å sette andre menneskers liv i fare på den måten. SKAM! Anonym poster: 276db430a8ee541b4aaad89d1ce1757c 1
AnonymBruker Skrevet 8. januar 2013 #6 Skrevet 8. januar 2013 Jammen herregud, jeg sa ikke at det er akseptabelt at han fyllekjørte!!! Jeg spurte om noen visste HVORFOR kan ikke folk her inne svare på spørsmålet i stedet for å skrive om noe helt annet og avspore? SELVFØLGELIG er det ikke forsvarlig, ansvarsfullt, selvfølgelig er det FORTJENT at han mister lappen... Hold dere til trådens emne eller hopp dere ut av forumet, avsporing ødelegger alt. Herregud, dette forumet altså... Blir helt oppgitt over hvor dårlig det er. Tusen takk for ingenting. Anonym poster: d1cafb82e30d141c5b904cc3264ef72e
AnonymBruker Skrevet 8. januar 2013 #7 Skrevet 8. januar 2013 Jammen herregud, jeg sa ikke at det er akseptabelt at han fyllekjørte!!! Jeg spurte om noen visste HVORFOR kan ikke folk her inne svare på spørsmålet i stedet for å skrive om noe helt annet og avspore? SELVFØLGELIG er det ikke forsvarlig, ansvarsfullt, selvfølgelig er det FORTJENT at han mister lappen... Hold dere til trådens emne eller hopp dere ut av forumet, avsporing ødelegger alt. Herregud, dette forumet altså... Blir helt oppgitt over hvor dårlig det er. Tusen takk for ingenting. Anonym poster: d1cafb82e30d141c5b904cc3264ef72e Han får sikkert ikke vite promillen på forhånd slik at han ikke kan planlegge hva han skal si eller noe. Jeg aner ikke, men vil tro det er derfor. Hvis de sier hvor mye promillen var på kan han regne seg frem å "endre" forklaring kanskje. Sånn da fikk du ordentlig svar selvom jeg ikke liker fyllekjørere. Anonym poster: 276db430a8ee541b4aaad89d1ce1757c 1
AnonymBruker Skrevet 9. januar 2013 #8 Skrevet 9. januar 2013 En kompis av meg mistet lappen nå i helgen. Fyllekjøring. Han drakk ikke så mye, men likevel greier han ikke å huske hvor mye han drakk. Han inntok bare pils, og han mente han drakk den siste pilsen en halvtime før han kjørte. Han ble tatt etter ti minutter i vanlig promillekontroll.. Han fikk attest på god oppførsel, og han tok blodprøve. Men promillen fikk ikke han vite, han blir innkalt til avhør i løpet av neste uke. Hvorfor får ikke han vite promillen før avhøret? Er det SÅ ille? Eller? Anonym poster: bb85b54eb925075b6078f63e20296301 Alkometeret hos Politiet ga utslag, og de har besluttet å ta ham inn til blodprøve. Det tar noen dager å få resultater der i fra. Dumt at Politiet tok ham til blodprøve, det gjør ikke alltid det. Hadde han sluppet det, kunne han hevdet at det var feil på apparatet. Da sender Politiet apparatet inn til kontroll, leverer en rapport - hvor det gjerne står at "samtlige" som er blitt målt med dette apparatet den dagen hadde utslag....bla...bla...bla.... Men denne prosessen tar tid.......og bruker de mer enn 3 mnd. på dette, samtidig som de legger beslag på førerkortet og beholder det disse 3 mnd. må de pent levere det tilbake og beklage. Prosessen tar mer enn 3 mnd. Viktig å innrømme promille, om du blir stoppet og blåser rødt. Da minsker faren for at du må avgi en blodprøve. Om du er "drita full" blir du tatt til legevakta, for en blodprøve. Neste virke dag tar du kontakt med jurist (om du ikke kan ordne dette selv) - klager på dette, og betviler apparatet og sirkuset kan starte. Har erfaring fra dette, fra den tiden jeg festet og drakk og noen ganger kjørte bil med promille (99% av gangene, "dagen der på" - den promillen er farlig og må ikke undervurderes). Innlegget mitt må ikke tolkes slik at jeg anbefaler kjøring i påvirket tilstand, men som informasjon om hva som er mulig å gjøre, om en er "litt uheldig". Velger å poste som anonym Anonym poster: f79b66cb8ffbec2315fdfce01cac5a1a
AnonymBruker Skrevet 9. januar 2013 #9 Skrevet 9. januar 2013 Vet ikke hvordan ting var "før", men blåser man til over lovlig verdi er det rutine med enten blodprøve eller utvidet blåseprøve på politistasjonen.. det gjør man alltid, selv om innlegget over her hevder det motsatte. Grunnen til det er at vanlig blåseprøve ikke er gyldig som bevis, kun som indikator på lik linje med at man f.eks lukter alkohol. Bevissikringen kommer i blodprøven. Blodprøver blir sendt til Folkehelseinstituttet for analyse, det kan ta en ukes tid. Deretter blir man kalt inn til avhør. Der blir man forelagt promilleresultatet som FHI har regnet ut. Promillesaker er ganske enkle, egentlig. Rutinetrinnene er kjente og går automatisk. Anonym poster: 8e7c9ee4222051e70ff8c0271a2cd22f
Gjest Valiumsjunkie Skrevet 9. januar 2013 #10 Skrevet 9. januar 2013 Da jeg var 19 fyllekjørte jeg, jeg var så og si "edru", men aldri igjen. Det er ikke opp til en selv å bedømme hvor vidt man man er edru nok. Det er nulltoleranse, og det er jeg glad for.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå