Emmicke Skrevet 8. januar 2013 #1 Skrevet 8. januar 2013 Hei, Er idag i syklusdag 20 og skulle begynt på spray. (synarela) Bestilte medisinene på apoteket sist uke, og skulle hente de dag... og kommer til stengt dør! De har stengt hele apoteket pga personalmangel.. så jeg får ikke startet opp.. Går det bra å starte imorgen tro? Etter hva jeg har klart å lese meg til er dag 21 vanlig, eller? Skulle ringt sykehuset, men pga veldig korte telefontider får jeg ikke gjort det før imorgen. (telefontiden var over da jeg var og skulle hente medisoner) Spesielt å stenge et helt apotek hele dagen.. (vært innom 2 ganger idag) De har også resepten min der så får ikke hentet noe annet sted. Skal jeg virkelig måtte vente enda en måned pga det...
Nique Skrevet 8. januar 2013 #2 Skrevet 8. januar 2013 Jeg ville tatt en telefon til sykehuset uansett åpningstid, og spurt om det var noen tilgjengelig for å svare på et slikt spørsmål. Det må da være noen på huset som kan være behjelpelig Syklusdag 20, da er du strengt tatt forbi EL, er du ikke? Hvis det er så, så antar jeg( dette blir synsing, veldig synsing) at en dag til eller fra ikke skulle ha for mye å si, siden det er neste EL som skal kontrolleres, og syklusen din da reguleres av sprayen, ikke av "deg selv" Når jeg begynte med spray, så skulle det være etter EL, før mens, og jeg skulle få blødning etter oppstart, så i mine ører høres synsingen min ok ut.
Athene Skrevet 8. januar 2013 #3 Skrevet 8. januar 2013 Det er nok ikke noe problem. Begynn i morgen tidlig, og ring deretter klinikken i åpningstiden og informer dem. Mulig du går på spray litt lengre før du begynner med sprøyter. Jeg har to ganger gått på spray andre tidpsunkt en standard opplegg, da det ikke passet inn i min hverdag ellers. For fremtiden anbefaler jeg deg å hente ut alle medisiner så tidlig som mulig, og å forholde deg til sykehusapotek dersom du har det tilgjengelig. Situasjonen er stressende nok, om man ikke skal forholde seg til å hente medisiner i siste liten, apotek som kanskje ikke har det preparatet, eller som plutselig har stengt.
Emmicke Skrevet 8. januar 2013 Forfatter #4 Skrevet 8. januar 2013 Har lært min lekse nå ja, er typisk meg å være ute i siste liten. Veldig dumt rundt sånn som dette da! Men de skulle få medisinene igår rundt 12, men da hadde jeg ikke tid. Var ikke helt i mine tanker at apoteket kunne stenge;) det er nok ganske sjelden og max uflaks, men likevel! Krysser fingrene for at de er åpen igjen i morgen så starter jeg opp, og ringer sykehuset på morgenen. Jo det blir jo forbi eggløsning så forhåpentligvis har ikke en dag fra eller til noe å si.
Athene Skrevet 8. januar 2013 #5 Skrevet 8. januar 2013 Har lært min lekse nå ja, er typisk meg å være ute i siste liten. Veldig dumt rundt sånn som dette da! Ikke for å være belærende. Men nå når du skal i gang med dette her anbefaler jeg deg å legge det du har av disiplin og konsentrasjon inn i det. Hent ut medisiner tidsnok, les alle skriv fra klinikken og pakningsvedlegg fra apoteket. Og når du har lest det en gang så leser du det en gang til, og så leser mannen din det for å sikre at du ikke har missforstått noe. Still alarmen på telefonen inn hver 8.time for spray, og hver morgen for sprøyter etterhvert. Ikke slurv, ikke utsett. Jeg sier det for ditt eget beste Jeg har holdt på med dette en stund. Og selv om både jeg og mannen har sjekket og dobbeltsjekket har det gått feil ett-par ganger. Og leser du rundt her inne finner du folk som har klart å ødelegge hele forsøket etter å ikke ha fått tak i medisiner, eller ta medisiner feil. Det siste du ønsker etter å ha utsatt kroppen for noe slikt er å ødelegge for deg selv, eller å sitte etterpå og lure på om den glippen du gjorde hadde noe å si for forsøket. Ønsker deg masse lykke til fremover. All statistikk tilsier at dette skal gå veien for deg
Emmicke Skrevet 8. januar 2013 Forfatter #6 Skrevet 8. januar 2013 hmm svaret mitt ble borte..prøver igjen. Er helt enig i det du sier:) Unødvendig å være ute i siste liten med så viktige medisiner. Det skjer ikke igjen;) Har vært gjennom et forsøk for 2 år siden, (dette er søskenforsøk) men glemt endel detaljer rundt medisiner etc siden sist så skal følge instrukser nøye. Går det ikke på første forsøk denne gangen skal det ihvertfall ikke være fordi jeg surrer rundt rutinene, det hadde vært utrolig trist. (eller som du sier, lure på om det evt er derfor)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå