Gå til innhold

Har katten vondt av og være ute litt nå om dagen?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Katten går inn og ut som den vil stort sett. Men nå som temperaturen kryper mot 0 grader, vil den inn igjen etter et par minutter. Selv om den har vært inne natten og dagen mens jeg var på jobb. Lurer rett og slett på om det er slemt av meg og ikke slippe den inn med en gang? Det merkes at det er energi som må ut, og da går han bare rundt inne og tuller og klorer på møbler. Har leker og leke med, men ser rett og slett bare ut som han kjeder seg. Så kan vell ikke være så galt og "stenge" han ute et par timer om ettermiddagen? Så lenge temperaturen er over 0 iallefall.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg lar katten bestemme selv, og hun trives ikke med snø og kulde. Dermed kommer hun fortere og fortere inn på høsten, og blir til sist inne til våren kommer. I sommerhalvåret velger hun å bo utendørs i flere måneder. Jeg er kattens venn, ikke mor, og dette er en av de få ting en katt faktisk kan få ha styring på helt selv. ;)

Skrevet

Syntes det er litt dumt om du skulle ha "tvunget" den ute i et par timer når den egentlig vil inn etter er par minutter. Heller finn noe som kan aktivisere katten inne, som forskjellige leker osv.

Gjest FiskenBlub
Skrevet

Mine to katter er ute i -25 grader. Blir det kaldere så vil de ikke ut. Lar de bestemme selv, har tissekasser inne uansett :) Når de blir -20 ute så bruker jeg og lete etter de hvis de blir lenge borte, da jeg er bekymret for at de fryser ihjel

Skrevet

Pus kan fint være ute i flere timer nå om dagen. Når temperaturen kryper mot -10 er han litt motvillig, men da får han gjerne være inne. Det er opp til han. Han vil nok egentlig ut og inn raskt, og iblant går jeg og roper på han etter en halvtime. Da har han fått nok - han har fått gått på toalettet og tuslet litt, og senere mjauer han for å få en liten tur ut igjen. Jeg ville latt katten velge selv. :)

AnonymBruker
Skrevet

Jeg ville også latt katten bestemme selv. Hva med å bli med den ut og aktiviser den ute? Lek med en pinne eller noe.

Anonym poster: 2c0b7ae95377517dec5234bb2924ea74

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...