Gå til innhold

Sjukepleiarspm


Gjest Seleena

Anbefalte innlegg

Gjest Seleena

Når man er ferdig med sjukepleiaren, kan man då få jobb på føden og få oppgåver som å stelle barna når dei er fødte? Eller er det jordmor/hjelpepleiar oppgåver?

Kan man bli verneombod?

Er yrket mest retta mor praktiske oppgåver eller kan man ha kontor og jobbe i det sosiale og?

Kan man få jobb utan turnus (8-15 jobb, uten helg)?

Kan man ta helsesøterutdannelse (vidareutd.) i utlandet?

Kan man få jobb i ambulansen?

Er det noko som heiter barnesjukepleiar? Kor jobbar evt desse?

Kan man få jobb på folkehøgskule? (Tenker på undervisning i helse og trening foreks.)

Tusen takk for svar! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Kan svare på noe av det.

Vanlige sykepleiere kan få jobb på barselavdeling, men det blir mer og mer spesialisert der også.

Man kan få jobb uten å arbeide turnus, men dette er særlig på sykehjem og i hjemmesykepleien. Dog og noen steder i psykiatrien.

Det er praktisk mulig å ta helsesøsterutdannelse i utlandet, men jeg tror du vil få problemer med å få videreutdannelsen godkjent i Norge på lik linje med en norsk viderutdannelse, og da de lønnsmessige fordelene.

Barnesykepleiere finnes ja. De har 1 1/2 års (mulig det nå er 1 år)videreutdannelse, og disse jobber ofte på barneavdelinger, nyfødtposter, prematur-avdelinger.

Kan sikkert få jobb på folkehøgskolen! Bare fantasien setter grenser for arbeidssted, og evne til å markesføre segselv.!

Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

akkurat dette lurer jeg på også, går på sykepleien nå, men kunne tenke meg å jobbe på fødeavdeling etter utdannelsen. Nå fikk jeg svar på noen spørsmål. Skal snart på praksis på føden..gleder meg :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når man er ferdig med sjukepleiaren, kan man då få jobb på føden og få oppgåver som å stelle barna når dei er fødte? Eller er det jordmor/hjelpepleiar oppgåver?

Der jeg jobber vil du ikke få jobb på føden som vanlig sykepleier.

Kan man bli verneombod?

Ja, men verneombud velges av de andre ansatte på avdelingen.

Er yrket mest retta mor praktiske oppgåver eller kan man ha kontor og jobbe i det sosiale og?

De vanligste jobbene er mest praktiske jobber. Bedrifthelsetjeneste stillinger o.l er det stor rift om, og det kreves erfaring. Ellers er det ikke mange kontorstillinger jeg vet om.

Kan man få jobb utan turnus (8-15 jobb, uten helg)?

Poliklinikkene har som oftest kun dagvakter uten helg, men disse stillingene er også veldig populære og krever lang ansinnitet. Noen jobber jo også som lærere ved helserettet utdanning

Kan man ta helsesøterutdannelse (vidareutd.) i utlandet?

Det tror jeg ikke. Vet ikke sikkert.

Kan man få jobb i ambulansen?

Ikke som sykepleier. Man du kan sikkert ta kurs e.l for å kjøre ambulanse

Er det noko som heiter barnesjukepleiar? Kor jobbar evt desse?

Jeg har kun hørt om barnepleiere, og det er hjelpepleiere ikke sykepleiere.

Kan man få jobb på folkehøgskule? (Tenker på undervisning i helse og trening foreks.)

Sannsynligvis.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Anonymous

har akkurat vært i praksis på føden, og der hadde ingen sykepleiere ansatt.. kun jordmødre og noen barenpleiere(et par av disse var hjelpepleiere)...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...