AnonymBruker Skrevet 8. januar 2013 #1 Skrevet 8. januar 2013 Hva er det med sjefer egentlig? Kontrollsyke idioter som forskjellsbehandler og oppfører seg dårlig mot de som er under seg i systemet. Er drittlei av at det skal være andre regler for sjefer og at de kan holde på som de vil. Komme og gå når det passer dem og klage på alle andre! Uansett hvor jeg har jobbet kommer jeg alltid til et sted der de over meg oppfører seg som idioter!!!! Hva mener dere? Anonym poster: c955a6aafc91f421f998e83627e396bb 1
Portvinpiken Skrevet 8. januar 2013 #2 Skrevet 8. januar 2013 Jeg tror du har noen dårlige erfaring. Som du vet er ikke "sjef" en egen art eller homogen gruppe. Noen ganger er man heldig med sjefen andre ganger ikke. Hvis du mener du har en sjef som ikke gjør jobben sin men "kommer og går" når han/hun vil (altså skulker jobben), så er jo dette ingen god ting... Uansett så blir det litt for dumt og enkelt å si at alle sjefer er idioter... Hva om du blir en en dag ;-)
Gjest Lille-pus Skrevet 8. januar 2013 #3 Skrevet 8. januar 2013 (endret) Hva er det med sjefer egentlig? Kontrollsyke idioter som forskjellsbehandler og oppfører seg dårlig mot de som er under seg i systemet. Er drittlei av at det skal være andre regler for sjefer og at de kan holde på som de vil. Komme og gå når det passer dem og klage på alle andre! Uansett hvor jeg har jobbet kommer jeg alltid til et sted der de over meg oppfører seg som idioter!!!! Hva mener dere? Anonym poster: c955a6aafc91f421f998e83627e396bb Hvordan er reglene ulike for de såkalte 'sjefene' ? Jada de har andre arbeidstider, - de jobber 50 - 60 timers uke og mye av den tiden er kvelds-jobbing, helgejobbing og lange kvelder på ukedagene. Ja, det har litt høyere lønn. De får ikke overtidsbetalt for den ekstra tiden de jobber. Om de er heldige så kan de registrere noe av dne tiden og ta den ut med en faktor, gjerne slik at 2 timer jobb på rød dag tilsvarer en time fri (når du da skal ta den timen er en helt annen sak). Hvilke egenskaper er det du mener alle disse sjefene mangler ? Hvis det er mange av disse sjefene som tydeligvis er alle steder, så kan det jo tenkes det kan være noe med innstillingen hos begge parter å gjøre ? Edit: Trykkfeil. Endret 8. januar 2013 av Lille-pus
karkl Skrevet 8. januar 2013 #4 Skrevet 8. januar 2013 Tror også du har dårlige erfaringer. Sjefen for avdelingen jeg jobber på er den smarteste personen jeg har møtt, og han har en nesten magisk evne til å balansere arbeisoppgavene til oss på avdelingen slik at alle får en passelig blanding av rutineoppgaver og mer krevende oppgaver. Han jobber også mer overtid enn snittet på avdelingen.
Portvinpiken Skrevet 8. januar 2013 #5 Skrevet 8. januar 2013 Problemet er hvis du (TS) går rundt med den innstillingen så vil du FÅ dårlige sjefer. Det er noe med at man får ikke gode naboer; man skaper de ;-). Og er sjefen helt uansvarlig og bryter normal folkeskikk og arbeidslover og det som er - ja da må du ta det opp med de rette organene, for det er naturligvis ikke alle som egner seg i de stillingene de innehar. Sjefer inkludert ;-)
AnonymBruker Skrevet 8. januar 2013 #6 Skrevet 8. januar 2013 Hvordan er reglene ulike for de såkalte 'sjefene' ? Jada de har andre arbeidstider, - de jobber 50 - 60 timers uke og mye av den tiden er kvelds-jobbing, helgejobbing og lange kvelder på ukedagene. Ja, det har litt høyere lønn. De får ikke overtidsbetalt for den ekstra tiden de jobber. Om de er heldige så kan de registrere noe av dne tiden og ta den ut med en faktor, gjerne slik at 2 timer jobb på rød dag tilsvarer en time fri (når du da skal ta den timen er en helt annen sak). Hvilke egenskaper er det du mener alle disse sjefene mangler ? Hvis det er mange av disse sjefene som tydeligvis er alle steder, så kan det jo tenkes det kan være noe med innstillingen hos begge parter å gjøre ? Edit: Trykkfeil. Dette er da forhold som mange som ikke er sjefer også jobber under. Jeg vil ikke si 50-60 arbeidstimer i i uka er så mye i dag, en del bransjer har langt flere timer i snitt per uke, også for de som ikke jobber som ledere. Så lenge de som ikke er ledere har slike forhold, så kan hvert fall ikke de som er ledere klage på de samme forholdene, da bør man finne seg en annen jobb. Når man velger å ta jobben som leder, så får en finne seg i å ha minst like harde arbeidsforhold som de under seg spør du meg, det er tross alt et valg man tar med muligheter til å utvikle seg samt bedre betingelser som f. eks lønn. Problemet i dag er at det er mange som nærmest ser det som en rett til å bli leder etter man har litt fartstid selv om man overhodet ikke har egenskapene som ro, lederegenskaper og sosial kompetanse. Når det er sagt finnes det heldigvis mange dyktige ledere også. Har man en dårlig leder så kan det være lurt å søke seg bort fra et arbeidssted. Et råd mange av de dyktige lederne gir andre er faktisk å aldri jobbe lenge under en dårlig leder fordi det kan ødelegge for fremtidige muligheter for en selv. Anonym poster: 07b3a4d842f59641a96f3ed999131d71
Gjest Spiderpig Skrevet 8. januar 2013 #7 Skrevet 8. januar 2013 Du får komme å jobbe litt med meg, jeg har verdens beste sjef
Alina X Skrevet 8. januar 2013 #8 Skrevet 8. januar 2013 I min jobb så er det som regel de som alltid er forsinket, syke, sykemeldte, ikke overholder pausene og generelt sett ikke gidder å gjøre en ordentlig jobb som misliker sjefene. De som har en viss arbeidsmoral har ingen problemer med sjefene så det sier jo kanskje sitt? Er du ofte borte fra jobb og forsinket så er det lettere for sjefen å henge seg over deg enn hvis du faktisk får ræva i gir i tide....
Gjest Lille-pus Skrevet 8. januar 2013 #9 Skrevet 8. januar 2013 (endret) Dette er da forhold som mange som ikke er sjefer også jobber under. Jeg vil ikke si 50-60 arbeidstimer i i uka er så mye i dag, en del bransjer har langt flere timer i snitt per uke, også for de som ikke jobber som ledere. Så lenge de som ikke er ledere har slike forhold, så kan hvert fall ikke de som er ledere klage på de samme forholdene, da bør man finne seg en annen jobb. Når man velger å ta jobben som leder, så får en finne seg i å ha minst like harde arbeidsforhold som de under seg spør du meg, det er tross alt et valg man tar med muligheter til å utvikle seg samt bedre betingelser som f. eks lønn. Problemet i dag er at det er mange som nærmest ser det som en rett til å bli leder etter man har litt fartstid selv om man overhodet ikke har egenskapene som ro, lederegenskaper og sosial kompetanse. Når det er sagt finnes det heldigvis mange dyktige ledere også. Har man en dårlig leder så kan det være lurt å søke seg bort fra et arbeidssted. Et råd mange av de dyktige lederne gir andre er faktisk å aldri jobbe lenge under en dårlig leder fordi det kan ødelegge for fremtidige muligheter for en selv. Anonym poster: 07b3a4d842f59641a96f3ed999131d71 Kun en generell betraktning, ingen anklage. Jeg tør påberope meg tilstrekkelig erfaring fra alle sider av bordet til å kunne gi noen generelle betraktninger som mange av dem som p.t. ikke har lang erfaring innen lederposisjoner fort kan glemme Minner forsiktig om at AML gjelder for 'normale ansatte', men ikke for ledende posisjoner. Det spiser innimellom kraftig på såkalt tilgjengelig fritid og tøyer evnen til å finne løsninger der de fleste andre ser mest stengte dører Det har sine absolutte fordeler også, dersom man organiserer team, opgaver og folk på fornuftig vis Endret 8. januar 2013 av Lille-pus
AnonymBruker Skrevet 8. januar 2013 #10 Skrevet 8. januar 2013 Kun en generell betraktning, ingen anklage. Jeg tør påberope meg tilstrekkelig erfaring fra alle sider av bordet til å kunne gi noen generelle betraktninger som mange av dem som p.t. ikke har lang erfaring innen lederposisjoner fort kan glemme Minner forsiktig om at AML gjelder for 'normale ansatte', men ikke for ledende posisjoner. Det spiser innimellom kraftig på såkalt tilgjengelig fritid og tøyer evnen til å finne løsninger der de fleste andre ser mest stengte dører Det har sine absolutte fordeler også, dersom man organiserer team, opgaver og folk på fornuftig vis Det finnes jo mange arbeidstakere som går under definisjonen "uavhengig stilling", for eksempel konsulenter innenfor ulike deler av teknologibransjen og som heller ikke har en ledende funksjon. Jeg kjenner folk som typisk jobber 80 timers (og iblant mer) uker. Men joda, man blir ganske oppfinnsom når man må organisere og optimalisere hverdagen for å få tid til de små praktiske tingene som gjøres privat Men dette er altså ikke noe som er forbeholdt ledere i dagens kunnskapssamfunn. Faktisk tør jeg påstå at mange av de konsulentene jeg kjenner faktisk jobber mye mer enn sine ledere. Anonym poster: 07b3a4d842f59641a96f3ed999131d71
Gjest winston Skrevet 8. januar 2013 #11 Skrevet 8. januar 2013 Bytt jobb, eller kanskje heller innstilling. Jeg har heldigvis de skjønneste sjefer, som setter pris på de ansatte og går foran som gode eksempler.
Gjest Lille-pus Skrevet 8. januar 2013 #12 Skrevet 8. januar 2013 Det finnes jo mange arbeidstakere som går under definisjonen "uavhengig stilling", for eksempel konsulenter innenfor ulike deler av teknologibransjen og som heller ikke har en ledende funksjon. Jeg kjenner folk som typisk jobber 80 timers (og iblant mer) uker. Men joda, man blir ganske oppfinnsom når man må organisere og optimalisere hverdagen for å få tid til de små praktiske tingene som gjøres privat Men dette er altså ikke noe som er forbeholdt ledere i dagens kunnskapssamfunn. Faktisk tør jeg påstå at mange av de konsulentene jeg kjenner faktisk jobber mye mer enn sine ledere. Anonym poster: 07b3a4d842f59641a96f3ed999131d71 Helt raskt; Innleid personale (hertetter benevnt 'konsulenter') vil også når de er fulltids egnasjert av et firma gå inn underf dette firmaets interne regler, og firmaets forhold til AML. Så har vi de kosulentene som er ansatt i et konsulentselskap. Disse er det deres arbeidsgiver (konsulentselskapet) som ha det overordnede ansvar for mht. arbeidstid. Ved urimelig mye pålagt ekstratid fra oppdragsgiver skal konsulentselskapet ta dette opp med det selskap som der og da tyner deres ansatte til bristepunktet og litt lenger. Til sist har vi de frittsående konsulentene (as megselv). Disse er ofte det største problemet. Det er disse du nærmest må bære ut fra kontoret klokken 11 på fredagskvelden Men, så vil mange av dem når de får litt mere tid på baken også bevilge seg gode ferier mellom oppdragene. Uansett så er det faktisk oppdragsgiver som har hovedbrdiftansvaret for alt personnel de 'eier' og leier for å gjennomføre et prosjekt. Så skal det godt gjøres at en konsulent eller fast ansatt får fyken dersom et prosjekt ikke lykkes men vedkommende har gjort sin jobb som best kunne gjøres og det er annet arbeid å overføre dem til. 'Æren' ved degradering eller avskjed påligger en leder. Risiko betales, og det setter også krav til at en god leder samler og organisere sine folk, har en omsorgsfull hånd rundt dem, samler synspunkt og alternative løsninger, setter sammen bildet over risiki og mulighter ved de ulike alternativene, konsoliderer dette i grupopen og er i stand til å ta klystallklare beslutninger som formidler oppover i systemet. Og ja. Det er alt for mange som brenner alt for mye tid på jobb, - ofte uten at det er strengt tatt trenger være nødvendig dersom beslutninger hadde blitt tatt, vært mulige å ta, i tilstrekkelig tid. Vi er ikke så uendlig uenige ser du
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå