Gå til innhold

Bilde til å ha over sofaen, tips

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er ute etter et ganske stort bilde til å ha over sofaen. Jeg ønsker ikke å kjøpe bilde fra IKEA eller lignende, siden jeg har lyst på noe ikke alle andre har. Dessverre tillater ikke økonomien de større innkjøpene for tiden, så budsjettet er en begrensende faktor. Noen som har noen gode tips til hvor jeg kan lete?

AnonymBruker
Skrevet

Det kommer helt an på hva slags stil du har.

Hvis jeg forstår deg rett, ønsker du å styre unna IKEA, Møbelringen, Skeidar, Bohus og lignende butikker.

Men du kan for eksempel finne en kul/fin plakat på allposters.com og ramme den inn. Mener de har bilder i alle størrelser der.

Eller om du liker grafiske mønstere, kan du male ditt eget bilde da dette ikke er så vanskelig med slike mønstere (sirkler, streker, trekanter osv), da kan man kjøpe lerrett på Søstrene Grene f eks.

Men det best tipset jeg har er å lete i brukthandlere, loppemarkeder eller finn.no. Der finner du ekte malerier / trykk i alle prisklasser.

Eller hva med å forstørre opp et foto du har tatt?

Anonym poster: 84d8cdfa2426490b69acc20d52544dd6

AnonymBruker
Skrevet

Hva med Black desing, der har de fine bilder. Eller Riviera Maison.

Eller som hun over meg sa at du kan forstørre et eget foto, i svart/hvitt kanskje.

Må du ha bilde over, kan du ikke ha et stort speil, eller noen rammer som du kan ha ting på.

Anonym poster: 773c4ab304b83094246150dac1a004eb

Skrevet

Kikk på etsy.com. Der finner du garantert noe fint!

Skrevet

gartner.jpg

571111-11-1333376203310.jpg

Blås opp naturbilder på lerret. Blir vanvittig stilig, og totalt min favoritt.

Noe ala disse bildene jeg har lagt med, hadde vært fine til formålet for min del :) Men alle har jo forskjellig smak :fnise:

Gjest Lille-pus
Skrevet (endret)

Hvis du har litt tid på deg så kan det være en idè å vurdere å ta en titt på FineArt.no

Finner du noe du kan like, og gjør et godt auksjonskupp så har du et trykk som er produert i et forhåpentligvis nogenlunde begrenset opplag.

Kan gjøre ganske gode kjøp der fremdeles om du gir deg tid og kan like en god auksjon ;)

.

Jeg har for mange år siden, da de akkurat hadde startet opp, kjøpt en del etsninger av Thomas Knarvik og lito'er av Elling Reitan som det i dag er omtrent knøtt umulig å få tak i.

Dette bl.a.("Hatt og mus")

- mener jeg den gangen var heldig og slapp unna med et tilslag på noen ganske få hundrelapper.

Kanskje ikke det du vil ha over sofaen, men det viser litt av spennet som var.

Edit: Leif

Edit 2: Når jeg ser på avataren din så får jeg mest lyst til å sende deg over til Ola Steen :nigo:

Han henger på veggen her også han :fnise:

Endret av Lille-pus
Skrevet

Jeg lagde poster av 3 bilder jeg hadde tatt på storbyferie. Paris, New York og London. Synes det ble kjempebra og ser kult ut å ha på veggen. Spesielt siden jeg har tatt bilde selv.

Skrevet

Du kan få laget lerrett av Foto Knutsen eller et lokalt reklamebyrå(profilering, ikke tvreklamer) :-) Jeg gjorde det med noen av New York bildene mine. Da blir det noe ingen andre har i alle fall! :D Hvis du er ute etter mindre bilder rundtom senere, vil jeg anbefale å ha øynene åpne når du er utenlands. Jeg har fått så mye skryt for et håndmalt bilde jeg har, der selve hovedmomentet stikker litt ut av bildet. Det er kanskje 30 cm langt, og kostet meg ingenting i en liten bod i Kroatia :-)

Skrevet

Takk for mange gode tips! Her har jeg noe å jobbe videre med!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...