Gå til innhold

Musikk i bryllupet

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hva gjør dere?

Live eller anlegg?

Og dersom dere har livemusikk, hva betaler dere??

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Vi hadde live band. Betalte 15 000,-

Anonym poster: 2ac331b9a2f29b31ded95a6303842b12

AnonymBruker
Skrevet

Hadde band, betalte 2000 (vår toastmaster som spiller i band, fikk en god pris) ;) Hadde først tenkt å ha spotify, hadde det som bakgrunnsmusikk under middagen (stille piano musikk).

Anonym poster: 0c13dfa41a6871555bf2714705e6fd7a

Gjest 2013 bryllup
Skrevet

Vi vurderer live musikk utover kvelden ja, vet ikke helt hva vi må betale enda :)

Gjest Adriane
Skrevet

Vi planla først levende musikk, men syns det koster mer enn det smaker. Det blir gjerne en annen stemning med livemusikk selvsagt, men lokalet vi skal være i, er lavt under taket og kan bli småtrangt om det skal være et liveband der utover kvelden/natta. Har selv vært i bryllup hvor det har vært umulig å konversere med folk fordi livebandet spiller for høy musikk. Ønsker ikke å "utsette" andre for det. Så vi lager nok en spilleliste på Spotify, med diverse musikk som betyr noe for oss, som er dansbar, og som personalet har ansvaret for at blir spilt av. (så det ikke blir sånn at alle skal begynne å spille "sin" musikk utover natta, det byttes før sanger er ferdig osv, og det bare blir masse tull)

Tror det blir sånn.

Gjest GetOverIt
Skrevet

Vi skal ha live musikk. Fire musikere som er kjempe flink og har gitt ut plate. De tar egentlig 50 000,- for et slikt oppdrag, men siden de er venner av familien får vi det for 5000,- :)

Skrevet

Vi skal live musikk under vielsen (sannsynligvis sopran + strykere) og 3 band på kvelden, det første bandet er en venninne av meg som synger i en duo, de skal spille i ventetiden mens vi tar bilder. Kjæresten min spiller i band selv og de skal spille 3-4 låter, og på kvelden skal vi ha et band man kan danse til men der vet vi ikke hvem vi skal velge enda.. Eller pris..

Skrevet

Jeg har leid inn ei dame til å synge i kirken :)

skulle ha liveband, men han vi ville ha, måtte avlyse fordi kona hadde mint han på at de skulle på ferie da :P og de andre vi har sett på, skal ha dobbel betaling og vel så det, så da blir det for dyrt.

Vi bestemte oss da for å ha litt underholdning til middagen istedenfor, og så da blir det nok spotify og egenkomponerte lister.

Skrevet

Vi skal ikke ha den minste sang, annet enn de obligatoriske kirkesalmene. Vi kjører middag med brus/vin og kaffe/cognac og kake, og så forlater vi. De som måtte ønske, kan bli værende, men vi arrangerer ikke noe.

Skrevet

Vi har booket et bra band, 32 000. Er kjempeflinke til å dra opp stemningen og få alle ut på gulvet. :-)

Skrevet

Vi har booket et bra band, 32 000. Er kjempeflinke til å dra opp stemningen og få alle ut på gulvet. :-)

Vil du fortelle hvilket band, Suzi? :)

Skrevet

Vil du fortelle hvilket band, Suzi? :)

Jeg har alt booket dem for vår dag, så jeg trenger ikke være redd for at noen snapper dem fra meg. ;-)

Jeg siterer bare en melding av ei venninne som anbefalte dem til meg:

Vi var i et bryllup året før vi giftet oss hvor et band som heter Superband spilte. De var helt RÅ så jeg booket de inn til vårt bryllup også. De innfridde og vel så det for å si det sånn. Det var fullt trykk på dansegulvet helt til siste minutt! Selv foreldrene våre stod og hoppet foran scenen. Kan anbefales!

Du kan lese om de her:

www.superband.no

Skrevet

Jeg har alt booket dem for vår dag, så jeg trenger ikke være redd for at noen snapper dem fra meg. ;-)

Jeg siterer bare en melding av ei venninne som anbefalte dem til meg:

Vi var i et bryllup året før vi giftet oss hvor et band som heter Superband spilte. De var helt RÅ så jeg booket de inn til vårt bryllup også. De innfridde og vel så det for å si det sånn. Det var fullt trykk på dansegulvet helt til siste minutt! Selv foreldrene våre stod og hoppet foran scenen. Kan anbefales!

Du kan lese om de her:

www.superband.no

Tusen takk, det skal sjekkes ut! :laugh:

Skrevet

Spotify-med styring så det ikke blir kaos. Da kan vi velge musikken litt mer selv enn med et band også.

Skrevet

Vi hadde live på bryllupsfesten, betalte 8000kr (bekjente).

I kirken hadde vi en på piano og ei som sang, betalte 1000kr til hver av de. Exen spilte fiolin ved innmarsj og utmarsj, betalte han ei flaske konjakk:)

Gjest Yellow Taxi
Skrevet

Hvis jeg blir invitert i et bryllup og det ikke skal være live musikk der så vil jeg faen steike meg ha beskjed på forhånd så jeg vet jeg bare skal kjøpe en billig drittgave og ikke ta meg bryet med å møte opp (ref. diskusjonene om det er greit med pizza i bryllup eller å ikke servere alkohol).

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Vi skal ikke ha liveband. Først og fremst fordi det er ekstremt få danseløver blandt de inviterte - regner med det kommer til å legge seg spindelvev og rulle tumbleweeds over dansegulvet etter at den obligatoriske førstedansen. Vi gidder ikke bruke 10.000,- på noe så godt som ingen av gjestene vil ha noen spesiell glede av - så de bruker vi heller på å ha fri bar og god mat.

Blir nok Spotify e.l. Så et tips på nettet om å ha låter fra alle de tiårene hvor de ulike gjestene var unge, syntes det hørtes litt stas ut med en mimrekavalkade - dét tror jeg nemlig mange i familien kunne likt! :)

Anonym poster: 1ded87ca7f5a528252ab0b2663d712a2

Skrevet (endret)

Liveband, betalte 12500 kr for fire timer + filming av hele bryllupet nkl. redigering og dvd'er (ene i bandet sto for filmingen).

Mvh Yvonne :heiajente:

Endret av Yvonne
AnonymBruker
Skrevet

Vi skal ha en som synger og en på piano i vielsen, har ikke fått konkret pris enda, men blir vel rundt 5000, pluss mer om vi vil ha litt minglemusikk etter vielsen og.

Til festen blir det DJ. Har aldri likt bryllupsband, synes de spiller litt treig musikk som er vanskelig å danse annet enn sving til. Men det finnes selvsagt sikkert veldig bra band og. Men det blir fort veldig dyrt når du må betale for tre fire fem personer.

Dj koster 5-8000 om du booker gjennom DJ byrå, det er i hvert fall prisene jeg har fått. Men vi spurte en som vi har sett spille på et utested, og jeg elsker musikken han spiller, den er skikkelig dansbar og både til sving og ellers. Har ikke fått pris fra ham enda, men håper det ikke blir mer enn 10000.

Spotify er jo selvsagt et billig alternativ, men litt risky, dere vet jo hvordan det vanligvis blir på fest, alle vil styre musikken. Og som brudepar så vil det jo være fint å slippe helt å tenke på musikk på den store dagen og, så jeg ville ikke gått for denne løsningen. Og er jo litt kjekt å ha en person som står der og "lager" musikken da, enten band eller DJ, blir liksom en litt annen følelse tenker jeg, mer feststemning. Men så klart, om man har begrenset budsjett så er jo spotify en veldig grei løsning, eller om man vil ha en helt bestemt sjanger som få DJ'er spiller. Men husk at en DJ er jo ekspert på dette, og de vil jo ha et ganske bra sangrepertoar.

:)

Anonym poster: 01268a041feadc151f3652dbda7b76f1

Gjest Adriane
Skrevet

Spotify er jo selvsagt et billig alternativ, men litt risky, dere vet jo hvordan det vanligvis blir på fest, alle vil styre musikken. Og som brudepar så vil det jo være fint å slippe helt å tenke på musikk på den store dagen og, så jeg ville ikke gått for denne løsningen.

:)

Anonym poster: 01268a041feadc151f3652dbda7b76f1

Som sagt, hvis vi skal ha Spotify vil det være én person fra hotellet som har kontrollen over anlegget, så det tar jeg med knusende ro. Og ang det å slippe å tenke på musikk på den store dagen - man lager selvsagt lister på forhånd, med musikk vi selv har valgt ut, som så spilles av over anlegget. Vi trenger ikke tenke noe mer på musikken på den store dagen enn de som har live band ;-) Kanskje til og med mindre, for jeg har sjelden vært på fest med live band hvor det ikke stadig er noen som klager, enten på type musikk som spilles, eller at bandet ikke kan de sangene gjestene ønsker seg, eller at de spiller for høyt eller for lavt, har for mange pauser eller et eller annet som folk syns blir helt feil. Vi kan selvsagt også få klager på musikken, men kan lettere gjøre noe med det i såfall, og vi har ikke betalt titusenvis for et live band. Det er vel alltid litt risky med musikk på fest uansett - man kan aldri tilfresstille alle, uansett.

Bottom line: selv om Spotify ikke er riktig løsning for deg/dere, så er den det for oss ;)

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...