AnonymBruker Skrevet 8. januar 2013 #1 Skrevet 8. januar 2013 Samboer og jeg vurderer å ta turen til Svalbard i år, trenger derfor litt hjelp fra dere. Når passer det best å dra dit og hvor skal jeg bestille turen? Har prøvd å søke opp mye forskjellig, men det er jo så dyrt. Er det "umulig" å finne en rimelig tur til Svalbard? Kommer til å være der en lang helg til en uke. Hva burde vi få med oss? Anonym poster: 1f531791153029506e032d80deca7581
beige Skrevet 8. januar 2013 #2 Skrevet 8. januar 2013 Har være der både sommer og vinter, og anbefaler absolutt å reise om vinteren. Scootertur må dere få med dere hurtigruta har reiser dit mener jeg? Sjekk hurtigruten.no
Wonders Skrevet 9. januar 2013 #3 Skrevet 9. januar 2013 Det er veldig dyrt, både fly og hotell. Bo godt, det anbefaler jeg. Drømmer også om å reise hit, å titter alltid på priser, går aldri ned. Ca 1000 kr natten og ca 5-7 000 kr for fly.
AnonymBruker Skrevet 9. januar 2013 #4 Skrevet 9. januar 2013 Det er veldig dyrt, både fly og hotell. Bo godt, det anbefaler jeg. Drømmer også om å reise hit, å titter alltid på priser, går aldri ned. Ca 1000 kr natten og ca 5-7 000 kr for fly. 5-7000 kr for fly til Svalbard? Fra hvor? Norwegian selger billetter til rundt 500 kr hver vei. Ikke at jeg liker å reklamere for Norwegian, men. Anonym poster: e19439c72ee492948943a7324c995e10
Wonders Skrevet 9. januar 2013 #5 Skrevet 9. januar 2013 (endret) Før var det bare sas som fløy før. Bra det er gått ned. Ruteprogrammet starter mars 2013 da... http://www.norwegian.no/fly/lavpris/OsloAlleflyplasser-LongyearbyenSvalbard Fra 2008. http://www.vg.no/reise/artikkel.php?artid=544599 Endret 9. januar 2013 av Wonders
reiseglad Skrevet 10. januar 2013 #6 Skrevet 10. januar 2013 Vet at Norwegian begynner å fly direkte fra Oslo fra mars, tror jeg. Har ikke sjekket prisene, men de pleier jo å ligge lavere enn SAS. Generelt vil jeg nok si at prisene er høye rundt påsketider, samt så lenge der er scooterføre (ca. medio mai). Også sommer er sesong for besøk på Svalbard, og dermed høyere priser. Har vært der i mai, juni og juli, skulle jeg reist dit igjen, ville jeg valgt påsken eller april-mai. Lyst, og sola er tilbake, scooterføre slik at du kommer det langt avgårde, og ikke minst føre for hundespanns-kjøring. Besøkte Svalbard i mai sist år, og da var der fabelaktig! Litt rimeligere overnatting kan du få på Spitsbergen guesthouse eller gjestehuset. Men det er relativt kostbart å feriere på Svalbard, både overnatting og mat er dyrt, og alle aktiviteter som scooterturer, hundespannkjøring, båtturer og guiding koster ganske mye. Hvis du først reiser dit, bør du likevel være med på noen aktiviteter, slik at du får oppleve noe mer enn "bare" Longyerabyen. De som bor billigst, har med telt og bor på campingen ved flyplassen. Men der må du ha våpen og snubletråd slik at du unngår å bli bamsemums :-)
Wonders Skrevet 10. januar 2013 #7 Skrevet 10. januar 2013 Men der må du ha våpen og snubletråd slik at du unngår å bli bamsemums :-) :ler2:
Cinzia Skrevet 13. januar 2013 #8 Skrevet 13. januar 2013 Var på Svalbard i midten av april 2007 og det var helt fantastisk. Kan ikke få anbefalt det sterkt nok!!!!! April var ei flott tid å reise på, med mindre du er veldig opptatt av å se midnattssola. Vi var på flere scooterturer, blant annet til Barentsburg og Van Post-breen, og det var helt utrolig. Bare noen dager senere, var det ikke framkommelig på scooter deler av traseen vi kjørte den ene dagen, så vi var glade vi dro så tidlig. Man kan sikkert få sett mye uten scootertur også, men det var definitivt høydepunkter på vår tur. Helt vanvittig spesielt å kjøre inn til Barentsburg og komme inn til det som virker som en helt annen verden. Vi bodde på gjestehus 102. Enkel standard med dusj på gangen, men vi syntes det var veldig koselig fordi vi fikk mer kontakt med vertskapet og fikk tips til hva vi kunne gjøre etc. Litt mer personlig og spesielt enn et vanlig hotell. Flyturen var dyr, husker jeg. Tror vi betalte rundt 7000 kr per pers. Aner ikke omd et er mer konkurranse på den ruta nå. Ellers var vi på museet og på omvisning i ei gruve (usikker på om det er slutt påd et nå). Har hørt om folk som har kost seg på hundesledetur og båttur, men mange av aktivitetene er sesongavhengige.Vi spiste også en fantastisk middag på brasseri Nansen. Som du sikkert forstår, ble vi fullstendig bitt av Svalbard-basillen. Det er noe med stemningen og det unike med hele samfunnet som bare gjør det helt spesielt. Et råd: REIS!!!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå