Gå til innhold

Innbydelser

Anbefalte innlegg

Skrevet

Når sender dere ut innbydelser?

Vi skal gifte oss 29 juni og jeg vil ha svar iallefall 1 mnd i for veien.

Men hva gjør dere?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vi sender ut om fjorten dager. Vi gifter oss midt i fellesferien, og mer enn en tredjedel av gjestene våre må reise veldig langt ..

Skrevet

Alle våre gjester vet at de er inviterte, og vi vet at de kommer.

Men en proformainvitasjon skal de vel få likevel. Sender ut i juli/august tenker jeg. Og svar utbedes innen en måned før kanskje?

Skrevet

Sender ut fire mnd før, og gir 2 mnd svarfrist, da har både de og vi god tid. Bryllup i juni så er greit å sende ut såpass tidlig siden det er ferietid, men ikke i fellesferien da.

Tror rundt tre mnd er det vanlige. Og så er det vel bare å finne ut når man selv senest må vite nøyaktig antall i forhold til planlegging, bestilling av mat osv.

:)

Skrevet

Vi sendte vel ut våre invitasjoner tidlig i Mai og vielsen var i August. Alle inviterte var fortalt at det mest sansynlig ble bryllup den datoen. Vi ba om svar en måned før selv om de som ordnet med maten ikke trengte det endelige antallet før to uker i forveien. Vi gjorde dette litt for at ikke alt skulle bli i "siste liten". Det er så stressende. Jeg er typen som liker å ordne ting i god tid slik at jeg ikke må stresse.

Vi viste allerede i Januar at festen ble den dagen, men siden det ikke er mulig å booke tid på tinghuset før vielsesærklæringen er i hende (og den er bare gyldig i 4 måneder), så turte vi ikke sende invitasjoner før vi viste tidspunktet for vielsen.

Skrevet

Vi fikk beskjed fra cateringen at han vil ha bestillingen minst en mnd før, så da setter vi svardato til april. Gifter oss første juni. Invitasjonene skal vi lage på vistaprint en av de neste dagene, og de sendes ut så snart vi får dem. De kommer til å inneholde kun nødvendig sted-klokke-datoinformasjon og en adresse til en nettside hvor all annen informasjon vil dukke opp. Så slipper vi å bli nedringt med spørsmål, eller angre på at vi ikke skrev et eller annet i invitasjonene. :)

Gjest 2013 bryllup
Skrevet

Vi sender dem nok ut i påsken (selv om jeg har fått kommentarer på at dette er tidlig) fordi jeg gjerne vil dele mange ut personlig og det har jeg mulighet til om jeg begynner i påsken! Den er jo siste uken i mars, vi gifter oss 10.august. Svarfrist satt til 10.juni.

Det er greit å få dem ut tidlig da jeg er usikker på om alle som får invitasjon er klar over at de må sette av datoen, mange har jobber som krever at de får vite om bryllupet i god tid, og diverse annet.

Skrevet

Vi har sendt ut "hold av datoen"kort og sender vel ut invitasjonene i mai tipper jeg så folk kan svare før eller etter ferie, vi gifter oss 21.september.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...