Gå til innhold

Samle på servise

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Vi skal begynne å samle på servise, men så lurer jeg på om vi skal samle til 12 eller 18? Hva gjør dere?

Vi har begge to søsken, pluss foreldre, og en datter, så hvis vi samles blir vi 11 personer, og så vil jo våre søsken etterhvert få barn også, og da må vi vel om en del år uansett utvide seviset til 18 hvis vi skal ha selskaper. Men bør vi starte med 12 eller gå rett på 18?

Anonym poster: 87a144be8cb1858486c880c50a1213e8

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvorfor må du vite nå hvor mange du skal samle til?

Jeg ville bare begynt, så ser man underveis hva man har behov for/føler man mangler.

Skrevet

Hvor mange sitteplasser har du hjemme hos deg? Det er jo også en begrensende faktor.

Selv har jeg servise til 18 og bestikk til 24. Det jeg samlet på gikk brått ut av produksjon.

Anbefaler deg å gjøre et grundig forarbeid, slik at du ikke havner i den situasjonen at du sitter med 7 tallerker og 5 kaffekopper, og så er det ute av produksjon.

Husk forresten at du trenger tallerker til forretter, ostetallerker og annet ved bedre middager. Greit å ha litt å ta av.

AnonymBruker
Skrevet

Hjelpes... (Sorry, men et stort behov for 18 like tallerkener og egne tallerkener til ost i samme serie... Det ble litt mye for meg.)

Jeg hadde gått for 12 også får det heller bli ulike tallerkener de gangene dere blir så mange at tallerkenene ikke strekker til.

Anonym poster: 2e0083ccb5a23e02b7d54253733f9a0d

Skrevet

Hjelpes... (Sorry, men et stort behov for 18 like tallerkener og egne tallerkener til ost i samme serie... Det ble litt mye for meg.)

Jeg hadde gått for 12 også får det heller bli ulike tallerkener de gangene dere blir så mange at tallerkenene ikke strekker til.

Anonym poster: 2e0083ccb5a23e02b7d54253733f9a0d

Hver sin lyst.

Vi trives med litt selskap til tider.

Regner med at TS også gjør det ut fra spørsmålet.

Jeg pleier forøvrig å bruke frokosttallerker i samme serie til ost... Bare som et tips.

AnonymBruker
Skrevet

Da vi valgte servise kunne butikken gi garanti for at serviset ville være i produksjon i minst fem år til, så vi tok utgangspunkt i hvor mye det var realistisk av vi klarte å spare på disse fem årene (mulig de produserer det lenger, men da har vi hvertfall det vi "må" ha). Vi så også på hvor mange sitteplasser vi har og hvor mange familiemedlemmer vi sannsynligvis kommer til å bli. Se for deg f.eks. en julemiddag om fem år; hva kommer til til å "trenge" av middagstallerkener? Asjetter til tilbehør og "rask"? Boller til tilbehør? Sausnebb? Fat? Til kaffen? Etc etc...

Vi endte på 20 middagstallerkener og frokosttallerkener, og 14 kaffekopper og skåler. Kaffekoppene er "store nok til te" så de kan også brukes av tedrikkerne. Ikke antall etter "regelen", men antall etter behov... Vi har aldri mer enn 18 til middag eller 12 til kaffen, men plutselig går en i stykker og da har vi to "å gå på"...

Anonym poster: 820ce54f2c5439878592eef092349d8e

AnonymBruker
Skrevet

Tror jeg hadde startet med 12stk. jeg.

Jeg har stor stuebord og 6 stoler, begynt å samle på Hvit lilje service fra Perfect Home, og har begynt med 8 stk. og tror det holder i massevis. den går ut av produksjon i 2014, så da har jeg god tid på å samle sakte :)

Anonym poster: def9dafb1e8daa7e2dceec77611abc80

Skrevet

Vi har til 12 stk. Ja, vi har større familie enn det, men kommer aldri til å be så mange på middag uansett (vi har ikke plass, og det hadde blitt veldig styr)

AnonymBruker
Skrevet

Vi har til 12 stk. Ja, vi har større familie enn det, men kommer aldri til å be så mange på middag uansett (vi har ikke plass, og det hadde blitt veldig styr)

Helt enig!

Anonym poster: def9dafb1e8daa7e2dceec77611abc80

Skrevet

Middags servise har vi til 12, og hvis vi en sjelden gang er flere, så bruker vi av hverdags serviset for å supplere.

Kaffe serviset har vi 8 kopper av, og 12 asjetter. Det har jeg ikke opplevd å ha for lite av, faktisk.

Kjøp en serie som blir produsert litt frem i tid, så har dere mulighet til å velge antall under veis :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...