AnonymBruker Skrevet 8. januar 2013 #1 Skrevet 8. januar 2013 Jeg er 23 år og mangler noen fag for å få studiekompetanse. Jeg har gått på en skole i 2 år og har jobbet i snart 3 år. ett av årene har jeg jobbet på en Spar-butikk , de to skoleårene er fra en 3-årig utdanning som ikke går under høgskole/universitet.. skolen er noe ala NKF. Hvordan kan jeg få studiekompetanse? Kan jeg gå under 23/5 regelen? Finnes det noen studieveileding i Oslo jeg kan kontakte? Anonym poster: c749bb05f8278a85ec3fe71980d125c1
AnonymBruker Skrevet 8. januar 2013 #2 Skrevet 8. januar 2013 Ja, det høres ut som du snart oppfyller kravene for 23/5-regelen. Skolen vil telle som to år, og når du har jobbet i tre år (minst 50 %) vil det telle som tre år. Det blir fem år til sammen. Du trenger i tillegg de seks fagene fra videregående. Norsk, engelsk, matematikk, nyere historie, naturfag og samfunnsfag. Privatistkontoret kan hjelpe deg med å svare på om du oppfyller fagkravet, eller om det er noe du mangler. Fagene du mangler kan du lese til selvstendig (det kreves en del motivasjon fra din side, men det er nesten gratis) eller du kan gå f.eks. Bjørknes (dyrt). Anonym poster: 66037b43aff2ac5a1c5041c2a4022f9d
Gjest Marmot Skrevet 8. januar 2013 #3 Skrevet 8. januar 2013 Skolen vil telle som to år, og når du har jobbet i tre år (minst 50 %) vil det telle som tre år. Det blir fem år til sammen. Man må ha jobbet 90% for at det skal telles som fulltid. Jobber man mindre, regnes det som deltid, og et år med 50% jobb vil telle som et halvt år.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå