AnonymBruker Skrevet 8. januar 2013 #1 Del Skrevet 8. januar 2013 Fant en morsom artikkel på dagbladet, tenkte først å diskutere den på "aktuelt",men greier ikke helt å ta den seriøst nok,og vil heller ikke fornærme de som er avholds, det respektere jeg! Men er dette sant? Det med sex kan jo være selvfølge, de fleste som er avholds holder seg nok unna de verste fyllefestene og har neppe sex hver helg. Jeg kan også se for meg at de kanskje er litt mer "høytidelig" enn andre og tar seg selv "litt mer seriøst"? Det kan ofte gjøre livet ekstra vanskelig tenker jeg. De som ikke bryr om hvordan andre ser på dem, og som ikke tar seg selv så høytidelig har det nok morsomt. Artikkelen: http://www.dagbladet.no/2013/01/08/nyheter/innenriks/alkohol/helse/25134499/ Anonym poster: 63bf05fb6221ab7527bbba8c9ed1b551 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. januar 2013 #2 Del Skrevet 8. januar 2013 Kan ha noe med at man ikke er like sosial, ikke er like lett å bli med i en gjeng hvis man ikke drikker. En kan havne utenfor det sosiale og bli deprimert. Det med sex, så er det mange som gjør det første gang i fylla.. Anonym poster: 18f546fb39b07183b851ec29f29e3727 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. januar 2013 #3 Del Skrevet 8. januar 2013 Det fører vel til mer ensomhet som skaper depresjon. Men langt flere ungdommer i dag som drikker kommer til å ende opp med både angstlidelser og mentale problemer før eller senere, spesielt om de havner i en situasjon der de må gi opp nettopp det. Anonym poster: 211ec280267a3195b24b01d94e990f40 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. januar 2013 #4 Del Skrevet 8. januar 2013 En del drikker vel for å dempe angstlidelsene sine. De havner ikke i psykiatrien med det første, de medisinerer seg med alkohol og opptrer derfor som "friske" i samfunnet. Helt til de når en alder av 35-40 og fortsatt er avhengige av alkohol for å kunne i det hele tatt dra på jobb, stjeler penger fra jobben og spille de bort på pengespill. Anonym poster: c54de2c5fef780f7a200ab94dbd6ae56 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Lurifix Skrevet 8. januar 2013 #5 Del Skrevet 8. januar 2013 Jeg kan også se for meg at de kanskje er litt mer "høytidelig" enn andre og tar seg selv "litt mer seriøst"? Det kan ofte gjøre livet ekstra vanskelig tenker jeg. De som ikke bryr om hvordan andre ser på dem, og som ikke tar seg selv så høytidelig har det nok morsomt. Jeg var "avholds" i tenårene. Jeg driter i hvordan folk ser på meg og jeg har hatt det helt usannsynlig morsomt. Folk som drikker er folk som mangler fete ting å driv med. Klart det endte med ingen sex og ikke en haug med venner. Men jeg går for kvalitet over kvantitet. 14 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ego Skrevet 8. januar 2013 #6 Del Skrevet 8. januar 2013 Mange anses vel som avholds rett og slett fordi de ikke har noen å drikke sammen med, og ikke ønsker å drikke alene - og med ensomhet følger ofte depresjon. Får ta alle db-artikler med en stor klype salt, og heller søke opp forskningsartiklene. 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
OPIgirl Skrevet 8. januar 2013 #7 Del Skrevet 8. januar 2013 Jeg var "avholds" i tenårene. Jeg driter i hvordan folk ser på meg og jeg har hatt det helt usannsynlig morsomt. Folk som drikker er folk som mangler fete ting å driv med. Klart det endte med ingen sex og ikke en haug med venner. Men jeg går for kvalitet over kvantitet. Kunne ikke vært mere enig. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Vulpes Skrevet 8. januar 2013 #8 Del Skrevet 8. januar 2013 Jeg var "avholds" i tenårene. Jeg driter i hvordan folk ser på meg og jeg har hatt det helt usannsynlig morsomt. Folk som drikker er folk som mangler fete ting å driv med. Klart det endte med ingen sex og ikke en haug med venner. Men jeg går for kvalitet over kvantitet. Neimen hei der, tåpelig generalisering og forhåndsdømming av andre. 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Lurifix Skrevet 8. januar 2013 #9 Del Skrevet 8. januar 2013 Neimen hei der, tåpelig generalisering og forhåndsdømming av andre. Kjører kjent KG-stil. 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
OPIgirl Skrevet 8. januar 2013 #10 Del Skrevet 8. januar 2013 (endret) Mange anses vel som avholds rett og slett fordi de ikke har noen å drikke sammen med, og ikke ønsker å drikke alene - og med ensomhet følger ofte depresjon. Får ta alle db-artikler med en stor klype salt, og heller søke opp forskningsartiklene. Jeg kan bare snakke for meg selv, men de fleste som velger å avstå fra alkohol gjør det fordi vi ikke liker smaken, måten den virker på eller fordi det ikke er bra for helsa. Tror ihvertfall ikke det er fordi de ikke har noen å drikke sammen med eller ikke ønsker å drikke alene. Jeg kjenner desverre flere som drikker alene. Til informasjon. Jeg har ikke vært avholds hele livet. Endret 8. januar 2013 av OPIgirl Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Modig mor Skrevet 8. januar 2013 #11 Del Skrevet 8. januar 2013 Artikkelen er jo vinklet helt rart. Forskningen viser ikke noen årsakssammenheng, bare en sammenheng. Og funnene gjelder ikke dem som avstår fra alkohol av politiske eller religiøse grunner, det er også et viktig poeng her. Forskerne tolker funnene som at det kanskje ikke er noen helsefordel med alkohol (som i "et glass vin er godt for magen"), men at de som ikke drikker (og har dårligere helse), har et eller annet fellestrekk uavhengig av alkoholinntaket. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
anónimo Skrevet 8. januar 2013 #12 Del Skrevet 8. januar 2013 Det dummeste jeg noen gang har lest! 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gaea Skrevet 8. januar 2013 #13 Del Skrevet 8. januar 2013 Det er nok sosialt å drikke og være med på fester, men jeg husker at jeg følte meg sterk og ikke utenfor i ungdomstiden der alle ville på fest hver helg. Grunnen til det er fordi jeg rett og slett ikke liker smaken av alkohol. Joda, det finnes sikkert et eller annet som er helt greit. Men det har jeg ikke smakt enda, og har ikke noe behov for å lete etter det heller. For å være ærlig så jeg på alle vennene mine som begynte å drikke - til tross for at de ikke kunne fordra smaken, som idiotiske. Samme gjelder røyking. Svært få likte noen av delene de første titalls gangene man prøver, og jeg har aldri sett poenget med å bli vant til noe som hverken er godt eller bra for deg. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Helena83 Skrevet 8. januar 2013 #14 Del Skrevet 8. januar 2013 Men hvorfor må det være sånn at man må drikke for å være sosial?Synes ikke det er rett at man skal bli sittende alene bare fordi man ikke vil drikke alkohol.Er skremt når jeg ser hvordan samfunnet er blitt.Man drikker seg lykkelig?På tide å våkne opp å begynne å gjøre andre ting som gjør seg selv lykkelig isteden! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. januar 2013 #15 Del Skrevet 8. januar 2013 Jeg var "avholds" i tenårene. Jeg driter i hvordan folk ser på meg og jeg har hatt det helt usannsynlig morsomt. Folk som drikker er folk som mangler fete ting å driv med. Klart det endte med ingen sex og ikke en haug med venner. Men jeg går for kvalitet over kvantitet. Så med dette så sier du at du mangler fete ting å drive med nå da? Leser det som at du ikke lenger er avholds . . . Men helt seriøst, hvis man velger å ta den helt ut på fest (eller bare litt ut) en gang i f.eks måneden , så betyr jo ikke det at man sitter å sturer hjemme uten noe å finne på resten av tiden. Høres ut som en forsvarstale fra en som ikke tør å stå for valget han har tatt om å være avholds, ved at du må rakke ned på andre for å forsvare valget du har tatt. Anonym poster: 5c0cc0aa52c6d9f9fec5b67cbbaf7ef2 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anciol Skrevet 8. januar 2013 #16 Del Skrevet 8. januar 2013 Jeg var "avholds" i tenårene. Jeg driter i hvordan folk ser på meg og jeg har hatt det helt usannsynlig morsomt. Folk som drikker er folk som mangler fete ting å driv med. Klart det endte med ingen sex og ikke en haug med venner. Men jeg går for kvalitet over kvantitet. Jeg var slik som deg i tenårene også, og har hatt det fantastisk med gode venner og sosiale fester uten alkohol, i den kristne ungdommsklubben jeg vanket i:)! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Lurifix Skrevet 8. januar 2013 #17 Del Skrevet 8. januar 2013 Høres ut som en forsvarstale fra en som ikke tør å stå for valget han har tatt om å være avholds, ved at du må rakke ned på andre for å forsvare valget du har tatt. Du kunne ikke ha tatt mer feil. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
pingeline Skrevet 8. januar 2013 #18 Del Skrevet 8. januar 2013 Jeg slet med depresjon og angstlidelser i ungdommen, og derfor valgte jeg å holde meg unna alkohol fordi jeg skjønte hvor farlig det ville være for meg hvis jeg opplevde at alkoholen fjernet de vonde hemningene angsten ga meg. Da snakker jeg ikke engang om det å drikke seg full heller, men bare det å føle seg lettere til sinns og mindre bekymret etter et par glass vin ville vært meget farlig for min del. I dag drikker jeg ikke alkohol fordi jeg ikke liker smaken og fordi jeg ikke ser behovet for det. Jeg har selvfølgelig smakt på litt forskjellig, men jeg holder meg heller til å ta et glass brus mens de andre drikker vin. Det utgjør ingen forskjell for meg, bortsett fra at jeg også kan kose meg med det jeg har i glasset! Jeg drikker vanligvis lettbrus på "hverdager," og bruker sukkerbrusen som en ekstra glede når jeg og venninnene har "vinkveld" eller går ut å spiser. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. januar 2013 #19 Del Skrevet 8. januar 2013 Du kunne ikke ha tatt mer feil. Ok Men du svarte ikke på om du mangler fete ting å driv med, nå som du ikke lenger er avholds?Har dette forandret seg ? Anonym poster: 5c0cc0aa52c6d9f9fec5b67cbbaf7ef2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. januar 2013 #20 Del Skrevet 8. januar 2013 Idiotisk artikkel. Alkohol skader, nå oppmuntrer de til drikking. Man ser jo hva som skjer i fylla i syden f.eks. Unge jenter som ligger med alle de ser oppå bardisken, eller gutter som også er helt like da. Gutter OG jenter som er meget løsaktige når de drikker. Vær stolte dere som ikke drikker, tror ikke dere er deppa. Anonym poster: 09e799ba288ff26d1282060a31271eb3 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå